Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση3. Ενίσχυση του διεθνούς χαρακτήρα και της διεθνούς παρουσίας των ιδρυμάτων, σε άμεση σύνδεση με το νέο πρότυπο ανάπτυξης της χώρας: ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική για τη διεθνοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Ν | 30 Νοεμβρίου 2010, 21:27
Με μεγάλη όρεξη δίαβασα το κείμενο για την ανώτατη εκπαίδευση. Δεν μπορώ να πώ ότι είδα κάτι που να με ενθουσίασε όσο αφορά την εξωστρέφια των πανεπιστημίων. Προτείνω επαναξιολόγηση όλων των καθηγητών σε όλα τα πανεπιστήμια με ελάχιστα κριτήρια γνώση τουλάχτιστον μιας ξένης γλώσσας, συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια τουλάχιστον 1 τον χρόνο με προφορική παρουσίαση για την βαθμίδα του τακτικού και αναπληρωτή καθηγητή και γραπτή παρουσίαση του επίκουρου, συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα ή διεθνή προγράμματα τουλάχιστον μια φορά στην ακαδημαϊκή καρίερα του τακτικού και αναπληρωτή καθηγητή και τουλάχιστον 1 φορά τον χρόνο συμμετοχή στην συγγραφή ενος ευρωπαϊκού προγράμματος. Στην βαθμίδα του επίκουρου τουλάχιστον 1 φορά τον χρόνο συμμετοχή στην συγγραφή ενος ευρωπαϊκού προγράμματος ή διεθνές προγράμματος. Όσο αφορά δημοσιεύσεις θα πρέπει ανεξαρτήτως βαθμίδας για κάθε έναν να υπάρχουν τουλάχιστον 3 σε διεθνή περιοδικά με κριτές. Αυτά κατά την γνώμη μου είναι τα ελάχιστα που πρέπει να πληρούν οι καθηγητές ώστε να μπουν τα ελληνικά πανεπιστήμια στην διθνή αγορά προσέλκυσης ξένων φοιτητών. Δεν ξέρω αν επιτρέπεται να σχολιάζουμε τα σχόλια άλλων χρηστών αλλά θα ήθελα να πω στην Μιχάλη Μ ότι στην Αμερική η κρατική επιχορήγηση στην ουσία δεν υπάρχει. Επίσης τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου είναι ιδιωτικά δηλαδή ο φοιτητής πληρώνει δίδακτρα π.χ. στον πανεπιστήμιο του Σικάγο,που είναι το 8ο καλύτερου του κόσμου με βάση δημοσιεύσεις, βραβεία και συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα διεθνή και εγχώρια, ένας φοιτητής πληρώνει 50000 δολάρια τον χρόνο!! Φυσικά όταν τελείωσει ξεκίνα να δουλεύει από ένα επίπεδο και πάνω γιατί στο πτυχίο του αναγράφεται το πανεπηστίμιο που τελείωσε.