Χαιρετίζω τη δημιουργία Τμήματος Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων διότι υπάρχει ένα αυξανόμενο αίτημα για σπουδές Ψυχολογίας τόσο διότι αυτό το αντικείμενο είναι ελκυστικό όσο και διότι προσφέρει επαγγελματική διέξοδο. Χαιρετίζω και τη ένταξη του σε Σχολή Κοινωνικών Επιστημών --αντίθετα απ' ό,τι συμβαίνει στο ΕΚΠΑ όπυ η Ψυχολογία βρίσκεται στη Φιλοσοφική Σχολή. Ωστόσο η διατήρηση Τομέα Ψυχολογίας στα ΦΠΨ είναι μια τεράστια στρέβλωση και μας γυρίζει πίσω σε λάθη του παρελθόντος. Τί νόημα έχει ένας Τομέας που δεν προετοιμάζει ψυχολόγους που θα μπορούν να πάρουν άδεια εργασίας ψυχολόγου; Ο Τομέας Ψυχολογίας στο ΦΠΨ του ΑΠΘ μετεξελίχθηκε εδώ και χρόνια σε Τμήμα. Στο ΕΚΠΑ για λίγα διάστημα συνυπήρξαν Τομέας στο ΦΠΨ και ανεξάρτητο Τμήμα. Το Σχήμα αυτό καταργήθηκε.
Η ίδρυση Τμήματος Ειδικής Αγωγής δεν απαντάει σε κανέναν επιστημονικό σχεδιασμό. Το αντικείμενο της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία είτε εντάσσεται στις προπτυχιακές σπουδές διότι αποτελεί γνώση που καλούνται να έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί είτε αποτελεί εξειδίκευση σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Το ίδιο επιχείρημα με το παραπάνω ισχύει και για τη Διαπολιτισμική Επικοινωνία. Είτε πρόκειται για αυτόνομες σπουδές Επικοινωνίας ή για αντικείμενο που χαρακτηρίζει την εκπαίδευση και πάλι σε προπτυχιακες σπουδές μια και όλοι οι εκπαιδευτικοί εκπαιδεύονται στην έννοια της συμπερίληψης είτε σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Είναι μια χρυσή ευκαιρία να στοχαστεί ο νομοθέτης για τη χρησιμότητα των Τμημάτων ΦΠΨ η αποστολή των οποίων είναι η εκπαίδευση των φιλολόγων τη στιγμή που υπάρχει ξεχωριστό Τμήμα Φιλολογίας (!) και παράλληλα να αποφασίσει να στηρίξει τις Παιδαγωγικές Σχολές που θα έπρεπε να μετασχηματιστούν σε μεγάλες Σχολές Εκπαίδευσης ( Schools of Education) οι οποίες θα καλύπτουν την εκπαίδευση εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων όπως γίνεται στον κόσμο όλο.
Είναι πολύ κρίμα να χάνονται οι ευκαιρίες και να θεσμοθετούνται μέτρα που αναγκαστικά θα ισχύσουν για χρόνια αναπαράγοντας στρεβλώσεις.
Χαιρετίζω τη δημιουργία Τμήματος Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων διότι υπάρχει ένα αυξανόμενο αίτημα για σπουδές Ψυχολογίας τόσο διότι αυτό το αντικείμενο είναι ελκυστικό όσο και διότι προσφέρει επαγγελματική διέξοδο. Χαιρετίζω και τη ένταξη του σε Σχολή Κοινωνικών Επιστημών --αντίθετα απ' ό,τι συμβαίνει στο ΕΚΠΑ όπυ η Ψυχολογία βρίσκεται στη Φιλοσοφική Σχολή. Ωστόσο η διατήρηση Τομέα Ψυχολογίας στα ΦΠΨ είναι μια τεράστια στρέβλωση και μας γυρίζει πίσω σε λάθη του παρελθόντος. Τί νόημα έχει ένας Τομέας που δεν προετοιμάζει ψυχολόγους που θα μπορούν να πάρουν άδεια εργασίας ψυχολόγου; Ο Τομέας Ψυχολογίας στο ΦΠΨ του ΑΠΘ μετεξελίχθηκε εδώ και χρόνια σε Τμήμα. Στο ΕΚΠΑ για λίγα διάστημα συνυπήρξαν Τομέας στο ΦΠΨ και ανεξάρτητο Τμήμα. Το Σχήμα αυτό καταργήθηκε. Η ίδρυση Τμήματος Ειδικής Αγωγής δεν απαντάει σε κανέναν επιστημονικό σχεδιασμό. Το αντικείμενο της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία είτε εντάσσεται στις προπτυχιακές σπουδές διότι αποτελεί γνώση που καλούνται να έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί είτε αποτελεί εξειδίκευση σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Το ίδιο επιχείρημα με το παραπάνω ισχύει και για τη Διαπολιτισμική Επικοινωνία. Είτε πρόκειται για αυτόνομες σπουδές Επικοινωνίας ή για αντικείμενο που χαρακτηρίζει την εκπαίδευση και πάλι σε προπτυχιακες σπουδές μια και όλοι οι εκπαιδευτικοί εκπαιδεύονται στην έννοια της συμπερίληψης είτε σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Είναι μια χρυσή ευκαιρία να στοχαστεί ο νομοθέτης για τη χρησιμότητα των Τμημάτων ΦΠΨ η αποστολή των οποίων είναι η εκπαίδευση των φιλολόγων τη στιγμή που υπάρχει ξεχωριστό Τμήμα Φιλολογίας (!) και παράλληλα να αποφασίσει να στηρίξει τις Παιδαγωγικές Σχολές που θα έπρεπε να μετασχηματιστούν σε μεγάλες Σχολές Εκπαίδευσης ( Schools of Education) οι οποίες θα καλύπτουν την εκπαίδευση εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων όπως γίνεται στον κόσμο όλο. Είναι πολύ κρίμα να χάνονται οι ευκαιρίες και να θεσμοθετούνται μέτρα που αναγκαστικά θα ισχύσουν για χρόνια αναπαράγοντας στρεβλώσεις.