Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Γιάννης | 26 Νοεμβρίου 2009, 10:01
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών Καλά όλα τα σχόλια που γράφονται για τις παντός είδους διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών αλλά αυτά αφορούν τους ίδιους και κανέναν άλλο. Όπως και να προσελήφθηκε ένας εκπαιδευτικός ή όπου και όπως μετατέθηκε το ζητούμενο είναι ένα: να είναι επαρκής και ικανός ώστε να μάθει τα παιδιά μας γράμματα χωρίς την παραμικρή συμβολή των φροντιστηρίων. Το πρόβλημα όμως παραμένει και είναι ένα. Έχουμε το χειρότερο δημόσιο σχολείο στην Ευρώπη και πιθανόν από τα τελευταία στον κόσμο. Η αιτία είναι μια. Η μη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για την οποία δύσκολα γράφεται το παραμικρό στα σχόλια και τις προτάσεις που έχουν αναρτηθεί. Οι υποδομές έχουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία ολοκληρωθεί και μάλιστα είναι τόσες πολλές που φτάσανε στο σημείο να μη χρησιμοποιούνται. Αλήθεια ποιος εκπαιδευτικός κάνει το μάθημά του με Η/Υ και διαφάνειες ή άλλα εποπτικά μέσα για να διευκολύνει τη μάθηση; Ελάχιστοι αν και υπάρχουν διαθέσιμα μηχανήματα σε πολλά σχολεία ή ευχαρίστως οι σύλλογοι γονέων θα τους τα είχαν δωρίσει. Πλήρης αδιαφορία και ατέλειωτες δικαιολογίες. Εμείς οι γονείς νοιώθουμε για τα καλά στο πετσί μας την ανεπάρκεια και αδιαφορία πολλών εκπαιδευτικών αφού επί σειρά ετών πληρώνουμε τα φροντιστήρια για να μάθουν τα παιδιά μας γράμματα αλλά και μια ξένη γλώσσα (αλήθεια γνωρίζει κανείς έστω και ένα ελληνόπουλο που να πήρε το LOWER χωρίς να πάει φροντιστήριο;) γιατί το δημόσιο σχολείο αδιαφορεί πλήρως και προκλητικά όπως επίσης και για να προετοιμάσει σωστά τα παιδιά για τις πανελλαδικές εξετάσεις, παραχωρώντας το έργο αυτό στα φροντιστήρια τα οποία με περισσή σπουδή επιλέγουν σωστούς και όχι αδιάφορους καθηγητές που μόνο αιτήματα έχουν και καμιά υποχρέωση, τους αξιολογούν συνεχώς ενώ οι υστερούντες απομακρύνονται, δίνουν σωστά βιβλία και βοηθήματα, εξαντλούν έγκαιρα τη διδακτέα ύλη, κάνουν συνεχώς επαναλήψεις, πιέζουν, ελέγχουν και παρακινούν τους μαθητές, ενημερώνουν σωστά τους γονείς και κάθε Κυριακή, για να μη χάνουν χρόνο, βάζουν τα τεστ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ κάνουν αυτά που έπρεπε να κάνει πρώτα και καλύτερα το δημόσιο, εγκαταλειμμένο και ανεξέλεγκτο λύκειο που τάχα μου αναρωτιέται φωναχτά τι φταίει, πλην ελάχιστων φωτεινών εξαιρέσεων για να μη μηδενίζουμε τα πάντα. Στην υποθετική περίπτωση που συμφωνήσουν όλοι οι μαθητές να μην πάνε φροντιστήριο τότε θα φανεί ξεκάθαρα η γύμνια του δημόσιου λυκείου, αφού με τα θέματα που βάζουν κανένας δεν θα περάσει στις πανελλαδικές εξετάσεις. Την απροκάλυπτη αυτή γύμνια την καλύπτουν βέβαια οι γονείς πληρώνοντας τα φροντιστήρια και έτσι τα σχολεία παρουσιάζουν αναιδείαστα επιτυχίες που δεν τους ανήκουν και δεν τους αξίζουν. Αλήθεια ποιος εκπαιδευτικός ή Δ/ντής λυκείου ή σύμβουλος ενδιαφέρθηκε για τα παιδιά της Γ΄ λυκείου που ξυπνάνε στις 7 το πρωί για το σχολείο γυρνάνε στις 3 το μεσημέρι και στις 4 πάνε φροντιστήριο μέχρι τις 9 τη νύχτα και μετά επιστρέφουν και συνεχίζουν να διαβάζουν μέχρι τις 2 το πρωί; Κρίμα σε όλους μας που αφήσαμε τα παιδιά μας πειραματόζωα στα χέρια ορισμένων ανεύθυνων και ανεξέλεγκτων επαγγελματιών της παιδείας. Το δημόσιο λύκειο έχει ουσιαστικά καταντήσει Οργανισμός Πιστοποίησης Γνώσεων των μαθητών που πηγαίνουν στα φροντιστήρια, κάτι δηλ. σαν το ECDL και κάτι σαν το ΙΚΑ και τα δημόσια νοσοκομεία που ενώ έχουν αξονικό τομογράφο που σαπίζει, σε στέλνουν στους ιδιώτες αετονύχηδες. Στα δημόσια σχολεία ακόμα και οι βαθμοί προόδου των μαθητών δίνονται τις πρωινές ώρες 11-1 υποχρεώνοντας έτσι τους 500 π.χ γονείς ενός σχολείου να πάρουν 500 μέρες άδεια (αν έχεις 2 ή περισσότερα παιδιά θα πρέπει να λείπεις διαρκώς από τη δουλειά σου με κίνδυνο να σε διώξει ο εργοδότης) αντί να τους δώσουν το απόγευμα ή Σάββατο και να μην ταλαιπωρηθούν τόσοι γονείς αλλά 20 μόνο καθηγητές. Κύριοι τέρμα τα ψέματα. Αν θέλουμε αποτελεσματικό και ποιοτικό σχολείο να αξιολογούνται οι πάντες και τα πάντα. Οι κουρασμένοι και οι αδιάφοροι θα πρέπει να απομακρύνονται έγκαιρα. Καλύτερα ένα οποιοδήποτε σύστημα αξιολόγησης από το απόλυτο τίποτα. Το μέλλον του εκπαιδευτικού θα πρέπει να συνδέεται άμεσα με την πρόοδο των μαθητών του. Εξυπακούεται ότι στην αξιολόγηση θα συμμετέχουν γονείς και μαθητές. Και για να τελειώνουμε από τις ατέλειωτες συζητήσεις να αντιγράψουμε ένα ευρωπαϊκό σύστημα ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.