Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η είσοδος σε Σχολή και όχι σε Τμήματα έχει ως προφανή αφετηρία την υπόθεση εργασίας ότι ο φοιτητής δεν έχει πλήρη εικόνα των αντικειμένων που επιθυμεί να σπουδάσει, αλλά μόνον μία γενικότερη κατεύθυνση, επομένως είναι σκόπιμο, στο πρώτο έτος, να εξοικειώνεται με τα γνωστικά αντικείμενα, και να κατανέμεται "ανάλογα με τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις του" στα επί μέρους προγράμματα σπουδών. Το σύστημα αυτό πράγματι μπορεί να αποδώσει σε ορισμένες Σχολές (λ.χ. Σχολή Θετικών Επιστημών: μαθηματικά, φυσική, χημεία, πληροφορική- Φιλοσοφική Σχολή: φιλολογία, ιστορία & αρχαιολογία, φιλοσοφία, παιδαγωγική, ψυχολογία). Εν τούτοις, σε άλλες Σχολές εμφανίζεται προφανώς αλυσιτελές: επί παραδείγματι, ο κατευθυνόμενος στη Σχολή Επιστημών Υγείας προφανώς γνωρίζει τις διαφορές ανάμεσα στην Ιατρική, την Κτηνιατρική και τη Νοσηλευτική και θέλει- εξίσου προφανώς- να εισαχθεί στην Ιατρική. Στις περιπτώσεις αυτές αναδεικνύεται το πραγματικό πρόβλημα: ορισμένα Τμήματα (Ιατρική, Νομική, ορισμένα τμήματα του Πολυτεχνείου κ.ο.κ.) εμφανίζουν καταφανώς μεγαλύτερη ζήτηση υποψηφίων από τον αριθμό των φοιτητών που μπορεί να εκπαιδεύσουν. Δεν εμφανίζεται δηλαδή πληροφοριακό έλλειμμα των ενδιαφερομένων, αλλά αναντιστοιχία τους με τις προσφερόμενες θέσεις. Το πρόβλημα αυτό δεν αντιμετωπίζεται με την είσοδο όλων των ενδιαφερόμενων στη Σχολή, αφού στο τέλος του πρώτου έτους θα ανακύψει και πάλι το πρόβλημα του διαγωνισμού για τη μεταξύ τους κατάταξη. Με δεδομένο μάλιστα ότι οι "προτιμήσεις" θα είναι γνωστές, όλα θα κριθούν από τις "επιδόσεις" και μάλιστα από τις επιδόσεις σε άσχετα ενδεχομένως μαθήματα (λ.χ. Κτηνιατρικής για τους ενδιαφερόμενους για την Ιατρική ή Οικονομικών και Πολιτικής Επιστήμης για τους ενδιαφερόμενους για τη Νομική. Ακόμη χειρότερο δε είναι ότι ο διαγωνισμός θα μεταφερθεί από τις απρόσωπες και αντικειμενικές κατά το δυνατόν Πανελλαδικές Εξετάσεις, εντός των Σχολών, με όλες τις πιθανές πιέσεις εκ μέρους φοιτητών ή φοιτητικών παρατάξεων. Με όσα εκτέθηκαν δεν εννοείται ότι η εισαγωγή σε Σχολές είναι συνολικά ατυχής ιδέα. Επισημαίνεται απλώς ότι το Υπουργείο θα πρέπει να επεξεργασθεί περαιτέρω διαδικασία επιλογής φοιτητών για τα Τμήματα "υψηλού ενδιαφέροντος".