Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση2. Πτυχία με αντίκρισμα: νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότηταΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Κυρίκου | 1 Δεκεμβρίου 2010, 12:14
Πτυχία με αντίκρυσμα, Μεγάλη κουβέντα... Το αντίκρισμά το διαμορφώνουν οι συνθήκες και οι επιλογές των πολιτικών ηγεσιών. Θα πάρω ως παράδειγμα τον κλάδο Ιταλικής γλώσσας και φιλολογίας. Πριν 3 χρόνια το υπουργείο κάλυψε τυπικά την ευθύνη για πολυγλωσσία στην Εκπάιδευση και εισήγαγε μετά απο 3 ετές πρόγραμμα τα Ιταλικά στα σχολεία και ειδικότερα στην δευτεροβάθμια. 1ο φάουλ του Υπουργείου δεν έβαλε την γλώσσα ισάξια και ισότιμα απο την 4η δημοτικού με τις άλλες παλαιότερες γλώσσες. Δύσκολα διακόπτει ο μαθητής Α Γυμνασίου κάτι που έκανε στο Δημοτικό. Παρ' όλα αυτά τα Ιταλικά κατέκτησαν πέρσι το 15% της Α Γυμνασίου. Αυτό δηλώνει ότι οι μαθητές δεν ήταν ευχαριστημένοι με αυτό που επέλεξαν και ζήτησαν διέξοδο σε κάτι άλλο. Οι μαθητές της τότε Α Γυμνασίου είναι τώρα στην Γ Γυμνασίου. Η Πολιτική ηγεσία του Υπουργείου τον 9/2010 δεν φρόντισε ώστε να καλυφτούν τα τμήματα Ιταλικών με καθηγητές οι πρώτοι καθηγητές εκτός των μόνιμων προσλήφθηκαν στις 5/11 και ακόμα απαιτούνται προσλήψεις 150 καθηγητών για να καλυφτούν τα κενά. Οι μαθητές αλλάζουν προτίμηση κατ΄υπόδειξη του Υπουργείου, Περιφερειακών Δντων και Δντων σχολείων. Έτσι χάνονται τα τμήματα Ιταλικών προκειμένου το Υπουργείο να βολέψει υπεράριθμους εκπαιδευτικούς κλάδων που το ίδιο πριν ένα χρόνο φώναζε ότι είναι στο Υπουργείο και στις Δνσεις και είναι αντιπαραγωγικοί. Δεν τους γύρισε όμως στις τάξεις τους και συνεχίζει να διορίζει απο αυτούς μέσω ΕΣΠΑ. Η πολιτική ηγεσία του ΥπΔΒΜΘ με αυτόν τον τρόπο υποβαθμίζει το πτυχίο Ιταλικής φιλολογίας το κάνει να μην έχει υπεραξία για καθηγητές και μαθητές. Το ίδιο το κράτος με παρέμβαση του αλλοιώνει την αξία του Πτυχίου Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Γκρινιάζει το Υπουργείο και οι εφημερίδες όταν δεν δίνουν πολλοί για Ιταλική και Ισπανική φιλολογία όμως δεν αφήνει τους μαθητές να επιλέξουν τις γλώσσες (παρεμβαίνει) και δεν στέλνει καθηγητές. Πως λοιπόν να μάθουν αυτές τις γλώσσες οι μαθητές για να δώσουν Πανελλαδικές ; Στα Γαλλικά και Γερμανικά κάνουν 9 χρόνια και ολοήμερο και φροντιστήρια. Είναι άνιση η σύγκριση. Το κράτος διατηρεί την ύπαρξη πτυχίων 2 ταχυτήτων και επηρεάζει τα πτυχία. Έτσι με αυτά και με αυτά σήμερα 3 μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους υπάρχουν ακόμα 20000 μαθητές Ιταλικών στα προαύλια και περιμένοντας καθηγητή Ιταλικών ενώ συνεχίζουν οι πιέσεις των λειτουργών του κράτους να αλλάξουν προτίμηση γλώσσας γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τις εγκυκλίους και τις φανφάρες περί Πολυγλωσσίας στο Εκπαιδευτικό σύστημα. Γιατι λοιπόν μιλάνε για πτυχία με αντίκρισμα ενώ το ίδιο το κράτος τα υποβαθμίζει και τα κάνει κουρελόχαρτα ; Είχαν άδικο οι καθηγητές Ιταλικών όταν έκαψαν τα πτυχία τους στο σύνταγμα σε ζωντανή σύνδεση στην τηλεόραση ; OXI