Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παρά το γεγονός ότι έχει κάνει θετικά βήματα προς την συμπερίληψη, χρειάζεται να αναδιαμορφώσει τα αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση έτσι ώστε με ευελιξία να αγκαλιάζουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών στα πλαίσια της φιλοσοφίας του ενός σχολείου για όλα τα παιδιά (Διακήρυξη της Salamanca). Σε αυτή την περίπτωση οι εκπαιδευτικοί δεν θα καλούνται να ακολουθήσουν αυστηρά δομημένα αναλυτικά προγράμματα στα οποία συσσωρεύονται ως διδακτέα ύλη τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα , διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ομαλή μετάβαση των μαθητών με εαε από την μία βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη. Συμπερασματικά θα ήταν προτιμότερο να δοθεί από την Πολιτεία βαρύτητα στην αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων καθώς και στην επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών που θα πρέπει να τα ακολουθήσουν μέσα από προγράμματα που θα αναλάβουν να σχεδιάσουν τα Πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά Τμήματα.
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παρά το γεγονός ότι έχει κάνει θετικά βήματα προς την συμπερίληψη, χρειάζεται να αναδιαμορφώσει τα αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση έτσι ώστε με ευελιξία να αγκαλιάζουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών στα πλαίσια της φιλοσοφίας του ενός σχολείου για όλα τα παιδιά (Διακήρυξη της Salamanca). Σε αυτή την περίπτωση οι εκπαιδευτικοί δεν θα καλούνται να ακολουθήσουν αυστηρά δομημένα αναλυτικά προγράμματα στα οποία συσσωρεύονται ως διδακτέα ύλη τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα , διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ομαλή μετάβαση των μαθητών με εαε από την μία βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη. Συμπερασματικά θα ήταν προτιμότερο να δοθεί από την Πολιτεία βαρύτητα στην αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων καθώς και στην επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών που θα πρέπει να τα ακολουθήσουν μέσα από προγράμματα που θα αναλάβουν να σχεδιάσουν τα Πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά Τμήματα.