κύριε Υπουργέ,
Εκτιμώ ότι η ίδρυση ενός νέου Τμήματος Ειδικής Αγωγής, όπως ορίζεται στην περίπτωση γ, της παραγράφου 2 του άρθρου 3, του παρόντος νομοσχεδίου, κινείται σε μία σωστή κατεύθυνση. Η μέχρι τώρα πορεία των υπαρχόντων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής της χώρα μας έχει αποδείξει την κοινωνική τους προσφορά στον τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΕΑΕ).
Οφέλη στην εκπαιδευτική πρακτική
Τα υπάρχοντα Τμήματα Ειδικής Αγωγής διαθέτουν πληρότητα προγραμμάτων σπουδών και αποδεδειγμένη ερευνητική ικανότητα. Μέσω αυτών, διαμορφώνουν εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, οι οποίοι εδώ και 17 έτη, υπηρετούν με συνέπεια και επαγγελματισμό την ΕΑΕ, καθώς και την ενταξιακή της προοπτική. Οι απόφοιτοι των τμημάτων ειδικής αγωγής βασιζόμενοι στην ποιότητα, στην εμβάθυνση και στον πλουραλισμό του γνωστικού και εμπειρικού κεφαλαίου, που αποκτούν κατά τις σπουδές τους, είναι σε θέση να υποστηρίξουν αποτελεσματικά μαθητές με ποικιλία μορφών Αναπηρίας ή/και Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (Α/ΕΕΑ). Όπως είναι προφανές, κανένα πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών δεν είναι εκ των πραγμάτων σε θέση να προσφέρει τέτοιο εύρος προετοιμασίας σε όλες τις μορφές Α/ΕΕΑ.
Οφέλη στην προώθηση της ένταξης
Το επιχείρημα του διαχωρισμού των μαθητών, εξαιτίας της ύπαρξης και ίδρυσης Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, εκτιμώ ότι είναι ανυπόστατο. Ειδικότερα, η ουσιαστική προώθηση της κοινωνικής και μαθησιακής ένταξης των μαθητών με Α/ΕΕΑ βασίζεται στην επάρκεια των γνώσεων και των διδακτικών στρατηγικών εκείνων, που την εφαρμόζουν. Σε αυτή την κατεύθυνση και με βάση όσα προαναφέρθηκαν, οι απόφοιτοι Τμημάτων Ειδικής Αγωγής είναι σε θέση να διαφοροποιούν με ακρίβεια την διδακτέα ύλη καλύπτοντας τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, δομώντας παράλληλα ολοκληρωμένα εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα. Για αυτό το σκοπό η Ελλάδα, όπως και οι Η.Π.Α., το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Αυστραλία και η Νορβηγία, διαθέτει Τμήματα Ειδικής Αγωγής.
Οφέλη στην έρευνα
Τα Τμήματα Ειδικής Αγωγής, εξαιτίας της εστίασης που δύνανται να διαθέτουν στην ΕΑΕ είναι σε θέση να παράγουν ερευνητικό έργο υψηλού επιπέδου σε ένα εύρος Α/ΕΕΑ, το οποίο διαθέτει άμεσο αντίκτυπο στην συνολική ενταξιακή προσπάθεια των ατόμων με Α/ΕΕΑ. Χαρακτηριστική είναι τόσο η πληθώρα καινοτόμων και εξωτερικά χρηματοδοτούμενων ερευνητικών προγραμμάτων, που διαθέτουν τα Τμήματα Ειδικής Αγωγής, όσο και η επιτυχία των τμημάτων στους πρόσφατους διαγωνισμούς του Ι.Κ.Υ..
Για όλους τους παραπάνω λόγους, επιδοκιμάζω την ίδρυση ενός Τμήματος Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Με τιμή,
Παρασκευάς Θυμάκης
Νηπιαγωγός ΕΑΕ – ΠΕ 61
PhD Candidate
κύριε Υπουργέ, Εκτιμώ ότι η ίδρυση ενός νέου Τμήματος Ειδικής Αγωγής, όπως ορίζεται στην περίπτωση γ, της παραγράφου 2 του άρθρου 3, του παρόντος νομοσχεδίου, κινείται σε μία σωστή κατεύθυνση. Η μέχρι τώρα πορεία των υπαρχόντων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής της χώρα μας έχει αποδείξει την κοινωνική τους προσφορά στον τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΕΑΕ). Οφέλη στην εκπαιδευτική πρακτική Τα υπάρχοντα Τμήματα Ειδικής Αγωγής διαθέτουν πληρότητα προγραμμάτων σπουδών και αποδεδειγμένη ερευνητική ικανότητα. Μέσω αυτών, διαμορφώνουν εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, οι οποίοι εδώ και 17 έτη, υπηρετούν με συνέπεια και επαγγελματισμό την ΕΑΕ, καθώς και την ενταξιακή της προοπτική. Οι απόφοιτοι των τμημάτων ειδικής αγωγής βασιζόμενοι στην ποιότητα, στην εμβάθυνση και στον πλουραλισμό του γνωστικού και εμπειρικού κεφαλαίου, που αποκτούν κατά τις σπουδές τους, είναι σε θέση να υποστηρίξουν αποτελεσματικά μαθητές με ποικιλία μορφών Αναπηρίας ή/και Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (Α/ΕΕΑ). Όπως είναι προφανές, κανένα πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών δεν είναι εκ των πραγμάτων σε θέση να προσφέρει τέτοιο εύρος προετοιμασίας σε όλες τις μορφές Α/ΕΕΑ. Οφέλη στην προώθηση της ένταξης Το επιχείρημα του διαχωρισμού των μαθητών, εξαιτίας της ύπαρξης και ίδρυσης Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, εκτιμώ ότι είναι ανυπόστατο. Ειδικότερα, η ουσιαστική προώθηση της κοινωνικής και μαθησιακής ένταξης των μαθητών με Α/ΕΕΑ βασίζεται στην επάρκεια των γνώσεων και των διδακτικών στρατηγικών εκείνων, που την εφαρμόζουν. Σε αυτή την κατεύθυνση και με βάση όσα προαναφέρθηκαν, οι απόφοιτοι Τμημάτων Ειδικής Αγωγής είναι σε θέση να διαφοροποιούν με ακρίβεια την διδακτέα ύλη καλύπτοντας τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, δομώντας παράλληλα ολοκληρωμένα εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα. Για αυτό το σκοπό η Ελλάδα, όπως και οι Η.Π.Α., το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Αυστραλία και η Νορβηγία, διαθέτει Τμήματα Ειδικής Αγωγής. Οφέλη στην έρευνα Τα Τμήματα Ειδικής Αγωγής, εξαιτίας της εστίασης που δύνανται να διαθέτουν στην ΕΑΕ είναι σε θέση να παράγουν ερευνητικό έργο υψηλού επιπέδου σε ένα εύρος Α/ΕΕΑ, το οποίο διαθέτει άμεσο αντίκτυπο στην συνολική ενταξιακή προσπάθεια των ατόμων με Α/ΕΕΑ. Χαρακτηριστική είναι τόσο η πληθώρα καινοτόμων και εξωτερικά χρηματοδοτούμενων ερευνητικών προγραμμάτων, που διαθέτουν τα Τμήματα Ειδικής Αγωγής, όσο και η επιτυχία των τμημάτων στους πρόσφατους διαγωνισμούς του Ι.Κ.Υ.. Για όλους τους παραπάνω λόγους, επιδοκιμάζω την ίδρυση ενός Τμήματος Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Με τιμή, Παρασκευάς Θυμάκης Νηπιαγωγός ΕΑΕ – ΠΕ 61 PhD Candidate