Η «πανεπιστημιοποίηση» των ΤΕΙ πέρα από τα ωραία λόγια, δεν είναι τίποτε άλλο από ένα σκάνδαλο πρώτου μεγέθους. Η φευδεπίγραφη ακαδημαϊκότητα του διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ είναι από αμφίβολη έως ανύπαρκτη. Το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού προσλήφθηκε στα ΤΕΙ στη βαθμίδα του καθηγητή εφαρμογών χωρίς διδακτορικό, με φωτογραφικές προκηρύξεις και μόνα προσόντα ένα μεταπτυχιακό και λίγα χρόνια επαγγελματική εμπειρία που δεν είχε καμία ακαδημαϊκή υπόσταση. Για μας που συγκεντρώναμε ακαδημαϊκά προσόντα (διδακτορικό δίπλωμα, δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά, αυτοδύναμη διδασκαλία) οι πόρτες των ΤΕΙ ήταν κλειστές, διότι δεν είχαμε εργαστεί στην «παραγωγή». Το σκεπτικό ήταν πως οι καθηγητές εφαρμογών ήταν προσωπικό για τα εργαστηριακά μαθήματα. Γι’ αυτό και έπρεπε τα ωράριό τους να εξαντλείται στα εργαστήρια. Με τα χρόνια και από την πίσω πόρτα, κατάφεραν να θεωρηθούν ακαδημαϊκή βαθμίδα, να αναλάβουν θεωρητικά μαθήματα και να αποκτήσουν αυτοδύναμο διδακτικό έργο ΧΩΡΙΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ! Σήμερα, άνθρωποι με μηδενικά προσόντα να θέλουν να γίνουν «καθηγητές» πανεπιστημίου. Επομένως, για ποια αναβάθμιση μιλάμε; Πώς είναι δυνατόν άνθρωποι που κατέλαβαν μια θέση πριν χρόνια χωρίς ακαδημαϊκά προσόντα και που πάτησαν πάνω στην εργαστηριακή τους εμπειρία για να γίνουν επίκουροι καθηγητές να θέλουν να εξομοιωθούν με τους Πανεπιστημιακούς; Και πώς αυτή η υποβάθμιση ως προς το διδακτικό προσωπικό θα «αναβαθμίσει» το χώρο του πανεπιστημίου; Ας μας πει κάποιος πόσοι καθηγητές ΤΕΙ προσλήφθηκαν χωρίς διδακτορικό και πόσα χρόνια κάθισαν καθηγητές εφαρμογών (δηλαδή παρασκευαστές) πριν «ανωτατοποιηθούν» με ένα αγορασμένο διδακτορικό; Ας μας πει κάποιος, πόσοι καθηγητές ΤΕΙ μόλις έμαθαν για τη συγχώνευση έτρεξαν να προμηθευτούν ένα «χαρτάκι» από την εγχώρια βιομηχανία ή από χώρες ευκαιρίας; Ας μας πει κάποιος όλοι εμείς που δουλεύαμε τόσα χρόνια σαν επιστημονικοί συνεργάτες γιατί πρέπει να παραγκωνιστούμε για να γίνουν οι πρώην παρασκευαστές πανεπιστημιακοί λέκτορες; Και με ποιο θράσος θα μπουν στις αίθουσες του πανεπιστημίου να διδάξουν παριστάνοντας τους γνώστες; Αν αυτή τη στιγμή το ΤΕΙ Ηπείρου συγχωνεύεται με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, κερδισμένοι θα βγουν όλοι αυτοί με το ανύπαρκτο έργο και το αγορασμένο διδακτορικό.
Η «πανεπιστημιοποίηση» των ΤΕΙ πέρα από τα ωραία λόγια, δεν είναι τίποτε άλλο από ένα σκάνδαλο πρώτου μεγέθους. Η φευδεπίγραφη ακαδημαϊκότητα του διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ είναι από αμφίβολη έως ανύπαρκτη. Το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού προσλήφθηκε στα ΤΕΙ στη βαθμίδα του καθηγητή εφαρμογών χωρίς διδακτορικό, με φωτογραφικές προκηρύξεις και μόνα προσόντα ένα μεταπτυχιακό και λίγα χρόνια επαγγελματική εμπειρία που δεν είχε καμία ακαδημαϊκή υπόσταση. Για μας που συγκεντρώναμε ακαδημαϊκά προσόντα (διδακτορικό δίπλωμα, δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά, αυτοδύναμη διδασκαλία) οι πόρτες των ΤΕΙ ήταν κλειστές, διότι δεν είχαμε εργαστεί στην «παραγωγή». Το σκεπτικό ήταν πως οι καθηγητές εφαρμογών ήταν προσωπικό για τα εργαστηριακά μαθήματα. Γι’ αυτό και έπρεπε τα ωράριό τους να εξαντλείται στα εργαστήρια. Με τα χρόνια και από την πίσω πόρτα, κατάφεραν να θεωρηθούν ακαδημαϊκή βαθμίδα, να αναλάβουν θεωρητικά μαθήματα και να αποκτήσουν αυτοδύναμο διδακτικό έργο ΧΩΡΙΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ! Σήμερα, άνθρωποι με μηδενικά προσόντα να θέλουν να γίνουν «καθηγητές» πανεπιστημίου. Επομένως, για ποια αναβάθμιση μιλάμε; Πώς είναι δυνατόν άνθρωποι που κατέλαβαν μια θέση πριν χρόνια χωρίς ακαδημαϊκά προσόντα και που πάτησαν πάνω στην εργαστηριακή τους εμπειρία για να γίνουν επίκουροι καθηγητές να θέλουν να εξομοιωθούν με τους Πανεπιστημιακούς; Και πώς αυτή η υποβάθμιση ως προς το διδακτικό προσωπικό θα «αναβαθμίσει» το χώρο του πανεπιστημίου; Ας μας πει κάποιος πόσοι καθηγητές ΤΕΙ προσλήφθηκαν χωρίς διδακτορικό και πόσα χρόνια κάθισαν καθηγητές εφαρμογών (δηλαδή παρασκευαστές) πριν «ανωτατοποιηθούν» με ένα αγορασμένο διδακτορικό; Ας μας πει κάποιος, πόσοι καθηγητές ΤΕΙ μόλις έμαθαν για τη συγχώνευση έτρεξαν να προμηθευτούν ένα «χαρτάκι» από την εγχώρια βιομηχανία ή από χώρες ευκαιρίας; Ας μας πει κάποιος όλοι εμείς που δουλεύαμε τόσα χρόνια σαν επιστημονικοί συνεργάτες γιατί πρέπει να παραγκωνιστούμε για να γίνουν οι πρώην παρασκευαστές πανεπιστημιακοί λέκτορες; Και με ποιο θράσος θα μπουν στις αίθουσες του πανεπιστημίου να διδάξουν παριστάνοντας τους γνώστες; Αν αυτή τη στιγμή το ΤΕΙ Ηπείρου συγχωνεύεται με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, κερδισμένοι θα βγουν όλοι αυτοί με το ανύπαρκτο έργο και το αγορασμένο διδακτορικό.