Με την ίδρυση Σχολών (άρθρο 2), Τμημάτων (άρθρο 3), μεταφορά προσωπικού από τα Τ.Ε.Ι. (άρθρο 4), πρόβλεψη για τα υπάρχοντα Τμήματα και φοιτητές του Τ.Ε.Ι. (άρθρο 5), ίδρυση του Κ.Ε.ΗΠ. (άρθρο 7) και Π.Α.ΤΕ.Π.Η (άρθρο 8) μεταβάλλεται δραστικά η μέχρι σήμερα λειτουργία του Παν/μίου Ιωαννίνων, όχι μόνο ποσοτικά (αύξηση Σχολών και Τμημάτων, ίδρυση νέων ερευνητικών κέντρων κ.τ.λ.), αλλά και ποιοτικά (λειτουργία του Πανεπιστημίου σε τέσσερις χωρικά απομακρυσμένες Πανεπιστημιουπόλεις κ.τ.λ.). Με το νομοσχέδιο γίνεται κατ’ ουσίαν μερική επανίδρυση του Παν/μίου Ιωαννίνων. Ενώ όμως στο νομοσχέδιο προβλέπεται η απορρόφηση των δομών του Τ.Ε.Ι. και η μεταφορά προσωπικού, δεν υπάρχει καμία σαφής πρόβλεψη για το πρωταρχικό: την τροποποίηση των καταστατικών χαρτών λειτουργίας του Πανεπιστημίου, δηλαδή του οργανισμού διοικητικών υπηρεσιών και του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Πανεπιστημίου. Είναι προφανές ότι με την ψήφιση του νομοσχεδίου ως έχει, ειδικά ο οργανισμός του Παν/μίου καθίσταται απόλυτα ανεπίκαιρος και μη λειτουργικός. Σαφώς τίθενται και ζητήματα νομιμότητας διοικητικών πράξεων από τα όργανα του Παν/μίου.
Η γνώμη μου είναι ότι για τη σωστή ολοκλήρωση του εγχειρήματος, απαιτείται συγκεκριμένη αναφορά στο νομοσχέδιο για την τροποποίηση του οργανισμού και του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Ιδρύματος.
Η πρότασή μου είναι να τροποποιηθεί το άρθρο 1, με προσθήκη κάτω από την παράγραφο 2 νέας παραγράφου 3: «Ο οργανισμός διοικητικών υπηρεσιών και ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του Παν/μίου Ιωαννίνων τροποποιούνται για να περιλάβουν τις προβλέψεις του παρόντος νόμου και τίθενται σε ισχύ μέχρι τις 1/11/2018».
Με την ίδρυση Σχολών (άρθρο 2), Τμημάτων (άρθρο 3), μεταφορά προσωπικού από τα Τ.Ε.Ι. (άρθρο 4), πρόβλεψη για τα υπάρχοντα Τμήματα και φοιτητές του Τ.Ε.Ι. (άρθρο 5), ίδρυση του Κ.Ε.ΗΠ. (άρθρο 7) και Π.Α.ΤΕ.Π.Η (άρθρο 8) μεταβάλλεται δραστικά η μέχρι σήμερα λειτουργία του Παν/μίου Ιωαννίνων, όχι μόνο ποσοτικά (αύξηση Σχολών και Τμημάτων, ίδρυση νέων ερευνητικών κέντρων κ.τ.λ.), αλλά και ποιοτικά (λειτουργία του Πανεπιστημίου σε τέσσερις χωρικά απομακρυσμένες Πανεπιστημιουπόλεις κ.τ.λ.). Με το νομοσχέδιο γίνεται κατ’ ουσίαν μερική επανίδρυση του Παν/μίου Ιωαννίνων. Ενώ όμως στο νομοσχέδιο προβλέπεται η απορρόφηση των δομών του Τ.Ε.Ι. και η μεταφορά προσωπικού, δεν υπάρχει καμία σαφής πρόβλεψη για το πρωταρχικό: την τροποποίηση των καταστατικών χαρτών λειτουργίας του Πανεπιστημίου, δηλαδή του οργανισμού διοικητικών υπηρεσιών και του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Πανεπιστημίου. Είναι προφανές ότι με την ψήφιση του νομοσχεδίου ως έχει, ειδικά ο οργανισμός του Παν/μίου καθίσταται απόλυτα ανεπίκαιρος και μη λειτουργικός. Σαφώς τίθενται και ζητήματα νομιμότητας διοικητικών πράξεων από τα όργανα του Παν/μίου. Η γνώμη μου είναι ότι για τη σωστή ολοκλήρωση του εγχειρήματος, απαιτείται συγκεκριμένη αναφορά στο νομοσχέδιο για την τροποποίηση του οργανισμού και του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Ιδρύματος. Η πρότασή μου είναι να τροποποιηθεί το άρθρο 1, με προσθήκη κάτω από την παράγραφο 2 νέας παραγράφου 3: «Ο οργανισμός διοικητικών υπηρεσιών και ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του Παν/μίου Ιωαννίνων τροποποιούνται για να περιλάβουν τις προβλέψεις του παρόντος νόμου και τίθενται σε ισχύ μέχρι τις 1/11/2018».