Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΠοια κατά τη γνώμη σας πρέπει να είναι τα προσόντα, οι προϋποθέσεις, τα καθήκοντα, η διάρκεια και γενικότερα το περιεχόμενο της μεντορικής σχέσης;Σχόλιο του χρήστη Μαρία Π. | 1 Δεκεμβρίου 2010, 18:18
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σαν ιδέα ακούγεται καλή. Σχεδόν… πολυτέλεια για ένα εκπαιδευτικό σύστημα διάτρητο από προβλήματα που οι δυτικοευρωπαϊκές χώρες τα έχουν λύσει εδώ και δεκαετίες. Για τον μάχιμο εκπ/κό, η συζήτηση περί μεντόρων προκαλεί σαρκασμό. Στα θεμελιώδη, στα βασικά, στα ζητήματα λειτουργικότητας ενός σχολείου και ουσιαστικής παίδευσης των παιδιών γιατί δεν στεκόμαστε όσο και όπως πρέπει; Ας είναι… Πάμε στο ζητούμενο. Καλή λοιπόν η ιδέα, η πράξη προβλέπεται μάλλον δύσκολη. Υποθέτουμε ότι οι μέντορες απευθύνονται σε εκπ/κούς που δεν έχουν ξαναμπεί σε τάξη, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο. Και κυρίως, έχουν ρόλο συμβουλευτικό-καθοδηγητικό-υποστηρικτικό. Οφείλουν λοιπόν πρωτίστως να είναι εξαίρετοι παιδαγωγοί. Πως εκτιμάται αυτή η ιδιότητα; Από περγαμηνές; Και από πιο διοικητικό όργανο που ξέρει και στέκεται στην ουσία; (Υπάρχει αλήθεια τέτοιο;) Μάλλον οι μαθητές είναι εκείνοι που πρωτίστως κρίνουν, αφού το παιδαγωγικό έργο σ’ αυτούς απευθύνεται. Ας πάμε σε μερικές σκέψεις-προτάσεις: • Οι μέντορες να έχουν τουλάχιστον 10ετή εμπειρία • Να δίδεται σαφές προβάδισμα στους Ψυχολόγους. Υπάρχουν εκπ/κοί που έχουν 2ο πτυχίο Ψυχολογίας. Γιατί το ξεχνάμε και δεν τους αξιοποιούμε; • Δεν βρίσκω απαραίτητη την άσκηση διδακτικών καθηκόντων κατά τα 2 προηγούμενα έτη, δεν έχει νόημα. Πιθανόν ο εκπ/κός να παρακολουθούσε ένα μεταπτυχιακό. Γιατί επιστρέφοντας να μην υπάρχει διάχυση των αποκτηθέντων γνώσεών του στους νεώτερους; • Να είναι σε συνεχή επαφή με την επιστήμη, με παρουσιάσεις σε συνέδρια, με ερευνητικό έργο και αρθρογραφία. • Το περιεχόμενο των γνώσεών του να υπογραμμίζεται. Π.χ. ένα διδακτορικό σε ένα θέμα άσχετο, τι νόημα μπορεί να έχει… Γενικώς είμαι προβληματισμένη πάνω στο θέμα, ίσως γιατί δεν έχει αρθρωθεί σαφώς η ταυτότητα του μέντορα. Αν ρόλος του είναι να «εκπαιδεύσει» τον νέο πώς να σταθεί στη τάξη, ο ρόλος του είναι ψυχοπαιδαγωγικός. Υπάρχουν εκπ/κοί με τεράστιο όγκο χαρτιών και περγαμηνών αλλά είναι ανίκανοι να λειτουργήσουν ως πρότυπα και να φωτίσουν τη σκέψη των παιδιών. Το ξέρουμε όλοι. Ποιο διοικητικό όργανο έχει την ικανότητα, την εντιμότητα και το σθένος να αναγνωρίσει την ουσία;