Για άλλη μια φορά λόγια, λόγια , λόγια, λόγια και άλλα λόγια και σχέδια και ξανά σχέδια επί σχεδίων και βαρύγδουπες προτάσεις και ξανά πάλι από την αρχή. Νόμιζα ότι αυτά τα λύσαμε με το νόμο πλαίσιο 1268/82 μετά από αγώνες και ώριμη σκέψη (:-).
Τριάντα χρόνια μετά, και αφού καταρρέει το οικοδόμημα ενός φαύλου (στα σημεία κλειδιά) νομικού πλαισίου η πολιτεία προσπαθεί για άλλη μία φορά να ανακαλύψει τον τροχό και να "διορθώσει" τα λάθη που έκανε και διαιώνισε στα πανεπιστήμια με την υποστήριξη των εκάστοτε διαπλεκόμενων μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας και των φοιτητικών παρατάξεων, χωρίς ποτέ να ερωτηθούν οι αληθινοί διδάσκοντες, οι αληθινοί μοχθούντες καθηγητές αλλά ούτε και οι αληθινοί φοιτητές και οι πραγματικές τους εκπαιδευτικές ανάγκες.
Δηλαδή τριάντα χρόνια εφαρμογής του περίφημου 1268 και των δεκάδων προσθηκών του καταλήξαμε ότι κάναμε λάθος, φτου κι από την αρχή για την επόμενη τριακονταετία. Πάλι καλά που καταλάβαμε έστω και αργά ότι το να ξεφυτρώνουν τμήματα μαγαζάκια κάποιων καθηγητών (μόνο;) σε κάθε χωριό και χωριουδάκι μάλλον ήταν λάθος στρατηγική για την περιφερειακή ανάπτυξη. Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς ότι αυτά τα τμήματα που ξεφύτρωναν παντού στην επικράτεια ποιων τα συμφέροντα πραγματικά
εξυπηρετούσαν (εκτός από κάποιων διαπλεκόμενων καθηγητών και της οικογένειάς τους; )
Πολλά λόγια για άλλη μια φορά, αλλά για την ταμπακέρα ΟΥΔΕΝ.
1. Τι θα γίνει με τον ασφυκτικό κομματικό εναγκαλισμό μέσω των εγκάθετων κομματικών παρατάξεων και των διαπλεκόμενων καθηγητών;
2. Τι θα γίνει με το ανέκδοτο που ονομάζεται άσυλο ελεύθερης διακίνησης ιδεών και απλά αποτελεί άσυλο αυθαιρεσίας και παρανομίας;
3. Τι θα γίνει με την ουσιαστική αυτοτέλεια των ιδρυμάτων και την απόλυτη ανάγκη να επιλέγουν επιτέλους τους φοιτητές τους;
4. Πολλούς δείκτες αποδοτικότητας είδα, δείκτη πλήθους διδασκόντων προς διδασκομένους δεν είδα
5. Πότε θα πάψουν τα πανεπιστήμια να είναι χώρος συσσώρευσης ανέργων και θα γίνουν ουσιαστικός χώρος μόρφωσης και ακαδημαϊκής κουλτούρας ;
Υπάρχει κανείς στη χώρα αυτή που πραγματικά πιστεύει ότι τα βασικά προβλήματα των πανεπιστημίων είναι η έλλειψη εξωστρέφειας, η ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών, η οικογενειοκρατία, η αδιαφάνεια, η έλλειψη συνεργειών κλπ κλπ κλπ ;
Γνωρίζει ο κόσμος ποια είναι μία από τις βασικές αιτίες των προβλημάτων αυτών ;
Γνωρίζει ο κόσμος ότι, κατά κανόνα, οι λιγότερο αποδοτικοί καθηγητές που αναφέρονται στα σχόλια των πολιτών είναι εκείνοι που συνήθως συνεργάζονται με τις φοιτητικές παρατάξεις (για το καλό του κινήματος άραγε; )
Αναρωτήθηκε ο κόσμος ποτέ γιατί οι καθηγητές της πρώτης βαθμίδας (που συχνά βρίσκονται στο στόχαστρο άπαντες αδιακρίτως) έχουν την ευχέρεια να τεμπελιάζουν, να διαπλέκονται και γενικά να ασχολούνται με ο,τιδήποτε ξένο προς την ακαδημαϊκή τους ιδιότητα;
Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς γιατί σε κάθε κυβέρνηση "εκλεκτά" ακαδημαϊκά στελέχη σπεύδουν να στελεχώσουν υπουργικούς θώκους (λόγω γνώσεων άραγε);
Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς γιατί πολλά υποσχόμενοι Έλληνες καθηγητές προερχόμενοι από ξένα πανεπιστήμια μόλις τύχει να πάρουν αντίστοιχη θέση στην Ελλάδα εντάσσονται πληρως στο φαύλο σύστημα διαπλοκής και συχνά γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως ; Είναι κάποιο είδος ίωσης ;
Γνωρίζει ο κόσμος ότι υπάρχουν γενικές συνελεύσεις τμημάτων οι οποίες συχνά δεν έχουν απαρτία επειδή λείπουν οι εκπρόσωποι των φοιτητών;
Γνωρίζει ο κόσμος ότι εκλέγονται Πρόεδροι τμημάτων απλά επειδή τους υποστηρίζουν η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ αλλά όχι οι συνάδελφοί τους καθηγητές (με ποια κίνητρα άραγε);
Γνωρίζει ο κόσμος ότι ούτε απλά και κοινής λογικής πραγματάκια δεν μπορούν συχνά να εγκριθούν από τα τμήματα προσκρούοντας πάντα στη συνδικαλιστική λογική των παρατάξεων (πχ προαπαιτούμενα μαθήματα, διανομή βιβλίων, προσκλήσεις στελεχών της παραγωγής για ομιλίες και άλλα τραγελαφικά).
Πραγματικά θα παραδεχθεί ποτέ κάποιος από την πλευρά της (όποιας) πολιτείας ότι "ΚΑΝΑΜΕ ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ" και επιτέλους "ας κάνουμε έστω και αργά το σωστό" ;!!!!
ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΜΠΑΚΕΡΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ !
Για άλλη μια φορά λόγια, λόγια , λόγια, λόγια και άλλα λόγια και σχέδια και ξανά σχέδια επί σχεδίων και βαρύγδουπες προτάσεις και ξανά πάλι από την αρχή. Νόμιζα ότι αυτά τα λύσαμε με το νόμο πλαίσιο 1268/82 μετά από αγώνες και ώριμη σκέψη (:-). Τριάντα χρόνια μετά, και αφού καταρρέει το οικοδόμημα ενός φαύλου (στα σημεία κλειδιά) νομικού πλαισίου η πολιτεία προσπαθεί για άλλη μία φορά να ανακαλύψει τον τροχό και να "διορθώσει" τα λάθη που έκανε και διαιώνισε στα πανεπιστήμια με την υποστήριξη των εκάστοτε διαπλεκόμενων μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας και των φοιτητικών παρατάξεων, χωρίς ποτέ να ερωτηθούν οι αληθινοί διδάσκοντες, οι αληθινοί μοχθούντες καθηγητές αλλά ούτε και οι αληθινοί φοιτητές και οι πραγματικές τους εκπαιδευτικές ανάγκες. Δηλαδή τριάντα χρόνια εφαρμογής του περίφημου 1268 και των δεκάδων προσθηκών του καταλήξαμε ότι κάναμε λάθος, φτου κι από την αρχή για την επόμενη τριακονταετία. Πάλι καλά που καταλάβαμε έστω και αργά ότι το να ξεφυτρώνουν τμήματα μαγαζάκια κάποιων καθηγητών (μόνο;) σε κάθε χωριό και χωριουδάκι μάλλον ήταν λάθος στρατηγική για την περιφερειακή ανάπτυξη. Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς ότι αυτά τα τμήματα που ξεφύτρωναν παντού στην επικράτεια ποιων τα συμφέροντα πραγματικά εξυπηρετούσαν (εκτός από κάποιων διαπλεκόμενων καθηγητών και της οικογένειάς τους; ) Πολλά λόγια για άλλη μια φορά, αλλά για την ταμπακέρα ΟΥΔΕΝ. 1. Τι θα γίνει με τον ασφυκτικό κομματικό εναγκαλισμό μέσω των εγκάθετων κομματικών παρατάξεων και των διαπλεκόμενων καθηγητών; 2. Τι θα γίνει με το ανέκδοτο που ονομάζεται άσυλο ελεύθερης διακίνησης ιδεών και απλά αποτελεί άσυλο αυθαιρεσίας και παρανομίας; 3. Τι θα γίνει με την ουσιαστική αυτοτέλεια των ιδρυμάτων και την απόλυτη ανάγκη να επιλέγουν επιτέλους τους φοιτητές τους; 4. Πολλούς δείκτες αποδοτικότητας είδα, δείκτη πλήθους διδασκόντων προς διδασκομένους δεν είδα 5. Πότε θα πάψουν τα πανεπιστήμια να είναι χώρος συσσώρευσης ανέργων και θα γίνουν ουσιαστικός χώρος μόρφωσης και ακαδημαϊκής κουλτούρας ; Υπάρχει κανείς στη χώρα αυτή που πραγματικά πιστεύει ότι τα βασικά προβλήματα των πανεπιστημίων είναι η έλλειψη εξωστρέφειας, η ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών, η οικογενειοκρατία, η αδιαφάνεια, η έλλειψη συνεργειών κλπ κλπ κλπ ; Γνωρίζει ο κόσμος ποια είναι μία από τις βασικές αιτίες των προβλημάτων αυτών ; Γνωρίζει ο κόσμος ότι, κατά κανόνα, οι λιγότερο αποδοτικοί καθηγητές που αναφέρονται στα σχόλια των πολιτών είναι εκείνοι που συνήθως συνεργάζονται με τις φοιτητικές παρατάξεις (για το καλό του κινήματος άραγε; ) Αναρωτήθηκε ο κόσμος ποτέ γιατί οι καθηγητές της πρώτης βαθμίδας (που συχνά βρίσκονται στο στόχαστρο άπαντες αδιακρίτως) έχουν την ευχέρεια να τεμπελιάζουν, να διαπλέκονται και γενικά να ασχολούνται με ο,τιδήποτε ξένο προς την ακαδημαϊκή τους ιδιότητα; Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς γιατί σε κάθε κυβέρνηση "εκλεκτά" ακαδημαϊκά στελέχη σπεύδουν να στελεχώσουν υπουργικούς θώκους (λόγω γνώσεων άραγε); Αναρωτήθηκε ποτέ κανείς γιατί πολλά υποσχόμενοι Έλληνες καθηγητές προερχόμενοι από ξένα πανεπιστήμια μόλις τύχει να πάρουν αντίστοιχη θέση στην Ελλάδα εντάσσονται πληρως στο φαύλο σύστημα διαπλοκής και συχνά γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως ; Είναι κάποιο είδος ίωσης ; Γνωρίζει ο κόσμος ότι υπάρχουν γενικές συνελεύσεις τμημάτων οι οποίες συχνά δεν έχουν απαρτία επειδή λείπουν οι εκπρόσωποι των φοιτητών; Γνωρίζει ο κόσμος ότι εκλέγονται Πρόεδροι τμημάτων απλά επειδή τους υποστηρίζουν η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ αλλά όχι οι συνάδελφοί τους καθηγητές (με ποια κίνητρα άραγε); Γνωρίζει ο κόσμος ότι ούτε απλά και κοινής λογικής πραγματάκια δεν μπορούν συχνά να εγκριθούν από τα τμήματα προσκρούοντας πάντα στη συνδικαλιστική λογική των παρατάξεων (πχ προαπαιτούμενα μαθήματα, διανομή βιβλίων, προσκλήσεις στελεχών της παραγωγής για ομιλίες και άλλα τραγελαφικά). Πραγματικά θα παραδεχθεί ποτέ κάποιος από την πλευρά της (όποιας) πολιτείας ότι "ΚΑΝΑΜΕ ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ" και επιτέλους "ας κάνουμε έστω και αργά το σωστό" ;!!!! ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΜΠΑΚΕΡΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ !