Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διδάσκω εδώ και 15 χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση ως φιλόλογος (απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας, αλλά με μεταπτυχιακό στον Τομέα Παιδαγωγικής του ΦΠΨ) και εκπλήσσομαι δυσάρεστα με την απουσία ενός Τμήματος Παιδαγωγικής από τη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, ενός Tμήματος που θα συνεχίσει το έργο του Τομέα Παιδαγωγικής του ΦΠΨ, εκπαιδεύοντας φιλολόγους με υψηλή παιδαγωγική κατάρτιση για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Και όχι μόνο φοιτητές του ΦΠΨ, εφόσον προσφέρει μαθήματα παιδαγωγικής και διδακτικής και οργανώνει την πρακτική άσκηση των φοιτητών και των άλλων Τμημάτων που εκπαιδεύουν φιλολόγους ΠΕ02. Επίσης βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των μαθητών που επιθυμούν να γίνουν φιλόλογοι. Κάθε χρόνο 2-3 αριστούχοι μαθητές μου δηλώνουν ως πρώτη προτίμηση στο μηχανογραφικό το Τμήμα ΦΠΨ. Όχι για να σπουδάσουν Φιλοσοφία αλλά για να υπηρετήσουν στο μέλλον τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως φιλόλογοι με συνείδηση εκπαιδευτικού. Τι θα λέμε πια σ’ αυτούς τους μαθητές από δω και πέρα; Να δηλώσουν το Τμήμα Εκπαίδευσης Ενηλίκων; Διότι, αυτό που είναι, κατά τη γνώμη μου, το πιο ακατανόητο είναι η αντικατάστασή του Τομέα Παιδαγωγικής από ένα Τμήμα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, του οποίου ο επιστημονικός προσανατολισμός και η επαγγελματική αποκατάσταση είναι εντελώς θολά. Η Εκπαίδευση Ενηλίκων είναι μια ειδίκευση, ένα επιπλέον προσόν που μπορεί να έχει ένας επαγγελματίας του χώρου της εκπαίδευσης, της διοίκησης επιχειρήσεων, της συμβουλευτικής και άλλων κλάδων, και όχι αυτόνομο επιστημονικό και επαγγελματικό αντικείμενο. Ποιο ενδιαφέρον ή μέλλον θα δει ο 18χρονος υποψήφιος σε ένα τέτοιο Τμήμα; Και πώς θα καλυφθεί το κενό του Τομέα Παιδαγωγικής, που πραγματικά κινητοποιούσε περισσότερο τους μαθητές ακόμη και από το Τμήμα Φιλολογίας σε κάποιες περιπτώσεις;