Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η κατάτμηση του Τμήματος Φ.Π.Ψ. της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ αποτελεί μια σαφώς θετική εξέλιξη που άργησε ορισμένες δεκαετίες. Ειδικότερα, η ένταξη του Τομέα Ψυχολογίας στο υπάρχον Τμήμα Ψυχολογίας αποτελεί έναν σαφώς χαραγμένο μονόδρομο, με καθαρά επιστημονικά κριτήρια, αφού δίνει τέλος στην παράλογη συνύπαρξη ενός Τομέα και ενός Τμήματος με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Επίσης, η ίδρυση Τμήματος Φιλοσοφίας, δηλ. ενός τμήματος με σαφώς διακριτό γνωστικό αντικείμενο και μάλιστα σε μια Σχολή που είχε μόνο το όνομα αλλά όχι το Τμήμα που να το δικαιολογεί αμιγώς και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο αναμένεται να βοηθήσει σε μια ολοκληρωμένη και επαρκή επιστημονική κατάρτιση των αποφοίτων του. Όσον αφορά το Τμήμα Παιδαγωγικής και τη μετεξέλιξή του σε Τμήμα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, το τοπίο δεν είναι τόσο ξεκάθαρο. Ένα βασικό ερώτημα που περνά σίγουρα από το μυαλό όλων είναι τι εξυπηρετεί η ένταξη ενός τέτοιου τμήματος στη Φιλοσοφική Σχολή και όχι στην ήδη υπάρχουσα Σχολή Επιστημών Αγωγής του ΕΚΠΑ. Γιατί, άραγε, όταν υπάρχουν αυτονόητες λύσεις και επιλογές που δεν απαιτούν καμία εξήγηση να προτείνονται λύσεις που είναι δύσκολο έως και αδύνατο να δικαιολογήσει κανείς με ορθολογικά ακαδημαϊκά κριτήρια;