• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδρέας, μαθητης Γ'' | 2 Δεκεμβρίου 2010, 00:01

    1) Αναφέρετε τα εξής: "Ενδεχόμενη επιλογή του μηνός Μαρτίου για την κατάθεση θα δώσει την δυνατότητα υποβολής για χρονικό διάστημα ενός (1) πλήρους μηνός (1-31 Μαρτίου), ώστε οι υποψήφιοι να επεξεργάζονται την υποψηφιότητά τους σε Σχολές και Τμήματα με το σύστημα καταχώρισης να παραμένει ανοικτό καθ΄όλη την διάρκεια του μηνός, μέχρι την τελική υποβολή. Κατά το διάστημα αυτό, οι υποψήφιοι θα έχουν την ευκαιρία να διαβουλευθούν με τους καθηγητές και την οικογένειά τους, ώστε η τελική επιλογή σχολών να είναι προϊόν ώριμης απόφασης. Αντιθέτως, σήμερα οι υποψήφιοι συνωθούνται έξω από τις αίθουσες υποβολής σε προκαθορισμένη ημέρα και χρειάζεται να ολοκληρώσουν την διαδικασία σε μικρό χρόνο την ίδια μέρα, υπό την πίεση δηλαδή του χρόνου, χωρίς να έχουν την δυνατότητα διαβούλευσης με τους υπευθύνους." Ακόμη: "Αν ο χρόνος υποβολής μεταφερθεί τον Μάρτιο, μπορεί να αξιοποιηθεί καλύτερα και η βοήθεια των Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Η συνεργασία των υπευθύνων ΓΡΑΣΕΠ και των υπευθύνων καθηγητών Επαγγελματικού Προσανατολισμού με τους υποψήφιους για τα προγράμματα σπουδών Σχολών και Τμημάτων πριν από την υποβολή των Μηχανογραφικών θα βοηθήσει τους υποψηφίους και τις οικογένειές με ουσιαστικό τρόπο στην προσπάθεια για την καλύτερη επιλογή Τμημάτων." Ολες οι σχολές είναι αναρτημένες στο Διαδύκτιο και όχι μόνο, όπως και το ίδιο το χαρτί του Μηχανογραφικού. Συνεπώς, είναι ξεκάθαρο πως οι μαθητές έχουν πολύ παραπάνω απο τον "ένα πλήρη" μήνα για να "διαβουλευτούν" με γονείς, καθηγητές,και υπεύθυνους του ΓΡΑΣΕΠ.. Έτσι, δεν νομίζω πως υπάρχει πίεση στο χρόνο υποβολής, αφου οι μαθητές το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να "περάσουν" από ένα πρόχειρο χαρτί τις ΗΔΗ ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΕΣ επιθυμίες τους, και να τις "καθαρογράψουν" στο μηχανογραφικό. Επιπλέον, θα ήταν καλύτερο για την σωστή ιεράρχιση των σχολών οι μαθητες να μπορούν να αποφασίσουν την τελική σειρά προτίμησης σε ένα χρονικό διάστημα άνευ της πίεσης, που η όλη διαδικασία των πανελληνίων προκαλεί, το οποίο δεν είναι άλλο από αυτό του καλοκαιριού. Έπειτα, ορθότερο θα ήταν καθώς και καθοριστικό για την ιεράρχηση, η επίσκεψη του μαθητή σε Σχολές που προτιμεί- αν όχι όλες, καθώς και η εκτενής ενημέρωση γύρω από τα μαθήματα όλων των εξαμήνων και γενικότερα, γύρω από οτιδήποτε προσφέρουν οι εν λόγω σχολές, συμπεριλαμβανομένου τις επαγγελματικής αποκατάστασης, μεταπτυχιακά, λοιπές εξειδικεύσεις κ.τ.λ., διαδικασία που απαιτεί χρόνο και προσοχή. Επι της ουσίας, επειδη το υπουργείο επιθυμεί την ωριμότερη ιεράρχιση των σχολών στο μηχανογραφικό, θα πρέπει να διαθέτει στους μαθητές των απαραίτητο χρόνο και τις καλύτερες συνθήκες, οι οποίες είναι τουλάχιστον μετα τις ενδοσχολικές εξετάσεις, όχι λίγο καιρό πριν τις εξετάσεις!