• Σχόλιο του χρήστη 'Θανάσης Πιτσάβας' | 2 Δεκεμβρίου 2010, 00:11

    Κύριε Υπουργέ, αν και η πρόταση σας φέρνει λίγο στον τρόπο που σκεπτόμουνα , σχηματοποιώντας μία πρόταση που ανέφερα την πρώτη μέρα της διαβούλευσης, μπορώ να πω ότι, μετά την τοποθέτησή σας, ότι αρχίζω να προβληματίζομαι για την σκοπιμότητα της όλης μας κουβέντας : Κάνουμε μια διαβούλευση για να μαζέψουμε τους μαθητές τον Μάρτιο στα Γραφεία εκπαίδευσης για την κατάθεση του μηχανογραφικού και στην συνέχεια να τους ξαναστείλουμε τον Ιούνιο ή Ιούλιο για οριστικοποίηση; Δηλαδή Οι σκέψεις είναι να πάνε οι μαθητές τον Μάρτιο και καταθέσουνε Μηχανογραφικά χωρίς : α) την Βεβαίωση Πρόσβαση (που είναι απαραίτητη) β) το αντίγραφο του απολυτηρίου (δεν το έχουν αποκτήσει ακόμη), και να επιλέξουν σχολές από όλα τα επιστημονικά πεδία που δύναται ο καθένας σύμφωνα με την επιλογή κατεύθυνσης και μαθήματος επιλογής γενικής παιδείας που έχει κάνει. Στο σημείο αυτό να σας δώσω συγχαρητήρια για την άρση της βασικότερης αδικίας που φαινόταν η αρχική σας σκέψη να περιέχει : «Όχι επιλογή Πεδίων στην ΤΥΧΗ» Αυτές τις σχολές –επιλογές θα κληθούνε οι μαθητές, μετά την ανακοίνωση των βαθμών να τις οριστικοποιήσουν και όχι μόνο. Θα κληθούν να προσκομίσουν και την Βεβαίωση Πρόσβασης και το αντίγραφο του Απολυτηρίου τους, πράγμα που σημαίνει ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί αρχές Ιουλίου και πάλι. Και μην ξεχνάμε τους μαθητές που θα δίνουν Επαναληπτικές Εξετάσεις. Αυτοί θα μάθουν τους βαθμούς τους στα μέσα Ιουλίου. Είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί η διαδικασία οριστικοποίησης των επιλογών των μαθητών χωρίς αυτούς του μαθητές; Σαφώς και όχι. Άρα τι κερδίζουμε ; Πάλι θα μας πάρει Ιούλιο, και πάλι αποτελέσματα θα έχουμε τέλος Αυγούστου. Ποιο το κέρδος ; Αλήθεια, αν όλη αυτή η διαδικασία είναι για να απλοποιήσουμε τα πράγματα δεν νομίζεται ότι τα κάνουμε πιο σύνθετα : το να καλούμε τους μαθητές 2 φορές το χρόνο, προφανώς στα Γραφεία Εκπαίδευσης, για να ολοκληρώσουν κάτι που πετυχαίναμε εξαιρετικά αποτελεσματικά με μία φορά πρώτα. Μήπως η όλη μας σπουδή για κάποια αλλαγή μας μπλέξει τελικά σε μια ατέρμονη διαδικασία χωρίς, κάποιο άξιο λόγου, αποτέλεσμα. Μήπως όλοι αυτοί (εντυπωσιακή ομοφωνία, θα έλεγα) που στην κυριολεξία σας παρακαλάνε να μην αλλάξετε τον χρόνο της κατάθεσης του μηχανογραφικού σας προτείνουν την πιο απλή λύση που έχετε μπροστά σας; Και κλείνοντας να αναφέρω κάτι που θεωρώ βασική παράμετρος στον προβληματισμό του Υπουργείου. Οι μαθητές την περίοδο του Μαρτίου «γονατίζουν» από το άγχος των εξετάσεων. Δεν σκέφτονται τίποτε άλλο. Όσοι υποστήριξαν το θετικό της περιόδου του Μαρτίου προσέγγισαν το θέμα καθαρά ακαδημαϊκά. Η ουσία είναι ότι οι μαθητές αυτή την περίοδο «ζούνε» καλώς ή κακώς μόνο για τις εξετάσεις. Δίνουν τον μεγαλύτερο αγώνα, της μέχρι τώρα ζωή τους. Η ισορροπία τους είναι οριακή. Επιπλέον προβληματισμοί αποδιοργανώνουν το σκεπτικό τους. Με δυο λόγια καθαρό μυαλό μηδέν. Μετά τις Εξετάσεις τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η ηρεμία επανέρχεται και η ωριμότητα τους έχει πολλαπλασιαστεί γιατι δώσανε ένα τεράστιο αγώνα και βγήκανε πιο δυνατοί. Ξέρουν πλέον τι μπορούν. Ξέρουν πλέον τι θέλουν. Είναι άλλοι άνθρωποι και έτοιμοι να αδράξουν το όποιο μέλλον τους επιφυλλάσει αυτή η πατρίδα. Μην τους στερήσουμε αυτή την δυνατότητα. Θα θεωρούσα πολύ μεγάλη τιμή προς το πρόσωπο μου και σαφώς και προς το πρόσωπο των υπολοίπων συμμετεχόντων σε αυτή την Διαβούλευση με τους οποίους βρεθήκαμε κάτω από την κοινή συνισταμένη να μην αλλάξει ο χρόνος κατάθεσης των μηχανογραφικών Δελτίων, αν το Υπουργείο έκρινε ότι η συζήτηση μας και οι απόψεις του έδειξαν την ύπαρξη ενός ξεκάθαρου δρόμο που αν ακολουθούσε θα ανακούφιζε πολύ κόσμο. Για μένα και το λέω στο κλείσιμο, περιμένω πολλά χρόνια, να δώ πολιτικό στη Παιδεία να αφουγκράζεται τα προβλήματα και τα άγχη των μαθητών και να δίνει λύσεις και όχι να προσθέτει και άλλα. Με λίγα λόγια έναν υπουργό που ήρθε για να μείναι και όχι να κάνει το αγροτικό του. Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας και για την όλη διαδικασία. Θανάσης Πιτσάβας Εκπαιδευτικός.