Αρχική Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξειςΆρθρο 01 – Κατάργηση του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και του Τ.Ε.Ι. Στερεάς ΕλλάδαςΣχόλιο του χρήστη Νίκος Πετρέλλης, αναπλ. καθ ΤΕΙ Θεσσαλίας | 4 Οκτωβρίου 2018, 19:03
Η γενικότερη δραστηριότητα απορρόφησης των ΤΕΙ από τα πανεπιστήμια είναι μια τολμηρή κίνηση του υπουργού παιδείας που δημιουργεί συνθήκες πραγματικής και όχι ψευδεπίγραφης αναβάθμισης των ΤΕΙ που δεν πρέπει όμως να γίνει υποβαθμίζοντας την πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Κεντρικό θέμα έχει γίνει η χρήση του όρου "κατάργηση των ΤΕΙ Θεσσαλίας και Σ.Ελλάδας" λες και τα "απορροφούμενα" ΤΕΙ Ιονίων νήσων/Ηπείρου θα διατηρηθούν ως αυτόνομες μονάδες στα νέα πανεπιστήμια! Γιαυτό κε. Υπουργέ χρησιμοποιήστε κι εδώ τον όρο "απορρόφηση" για να ασχοληθούμε με τα σοβαρότερα Τα ΤΕΙ εδώ και 2 δεκαετίες τουλάχιστον δεν παρέχουν απλά τεχνολογική αλλά ισόχρονη πανεπιστημιακή εκπαίδευση χωρίς να τους το αναγνωρίζεται. Ο τίτλος ΤΕΙ αποθαρρύνει υποψήφιους φοιτητές με καλές επιδόσεις από το φοιτήσουν σε τμήματα ΤΕΙ και να βελτιώσουν τη γενικότερη κουλτούρα μελέτης σε αυτά. Πολλά ΤΕΙ προτείνουν αυτόνομη πορεία και μετατροπή σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια ή Εφαρμοσμένων Επιστημών. Μια αλλαγή τίτλου χωρίς ουσιαστικά να αλλάζει κάτι στη δομή τους δεν αρκεί για να πείσει ότι τα ΤΕΙ ξαφνικά έγιναν πανεπιστήμια παρά τη σημαντική δυνατότητα που δόθηκε στα ΤΕΙ για εκπόνηση διδακτορικών διατριβών. Το ζητούμενο είναι ποιοι φοιτητές θα ζητούσαν στην παρούσα φάση να εκπονήσουν μεταπτυχιακές/ διδακτορικές σπουδές σε ΤΕΙ (πχ αυτοί που δεν γίνονται δεκτοί σε πανεπιστήμια;) και σε πόσο χρόνο η βοήθειά τους θα μπορούσε να αποδώσει ερευνητικούς καρπούς προς όφελος των ιδρυμάτων. Οι διετείς κύκλοι σπουδών που προτείνονται είναι προφανές ότι θα αποτελούν την νέα βαθμίδα τεχνολογικής εκπαίδευσης (για την οποία πολλοί κόπτονται ότι θα χαθεί) που δεν θα διατρέχει κίνδυνο να συγχέεται με την πανεπιστημιακή εκπαίδευση λόγω της διάρκειας σπουδών. Η πανεπιστημιακή φύση τους θα προσδώσει το απαραίτητο κύρος σπουδών ώστε απόφοιτοι ΕΠΑΛ και άλλοι μαθητές να ενθαρρυνθούν να σπουδάσουν σε αυτά, το αντικείμενο που τους ενδιαφέρει.