Αρχική Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξειςΆρθρο 09 – Ίδρυση Τμημάτων στο Ε.Κ.Π.Α.Σχόλιο του χρήστη Παρατηρήσεις και προτάσεις | 5 Οκτωβρίου 2018, 00:34
Για την ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας, αλλά κυρίως για το ακαδημαϊκό κομμάτι, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αποτελεί μεγάλη αναβάθμιση. Είναι λάθος να πιστεύει κάποιος ότι έπρεπε να υπάρχουν μόνο δυο τμήματα, διότι δεν θα μπορούσε να γίνει ακαδημαϊκά ελκυστικό ένα τέτοιο campus. Για αυτό και πιστεύω η ύπαρξη ενός ή δυο τμημάτων σε μια περιοχή γενικά δεν είναι ούτε οικονομικά ούτε και ακαδημαϊκά βιώσιμη. Αυτό το έχει δείξει η πράξη. Οπότε ορθώς ιδρύονται αρκετά τμήματα. Οι εγκαταστάσεις στα Ψαχνά έχουν την δυναμική να καλύψουν τις χωρικές ανάγκες (κάτι πολύ σημαντικό), αλλά χρήζουν σοβαρής ανακαίνισης. Συνεπώς, πρέπει να προβλεφθεί σχετική χρηματοδότηση. Επίσης, πρέπει να καθοριστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των νέων τμημάτων καθώς και η φυσιογνωμία τους. Το τμήμα Αεροδιαστημικής είναι ένα καθαρά τεχνολογικό τμήμα. Σε ΌΛΟΝ τον κόσμο αποτελεί κλάδο της επιστήμης του μηχανικού και ΌΧΙ των θετικών επιστημών. Μην ξεχνάμε ότι βασική παράμετρος δημιουργίας εκεί, όπως και του τμήματος Αεροσκαφών είναι η γειτνίαση με την ΕΑΒ (τη μεγαλύτερη αεριοδιαστημική βιομηχανία της χώρας και μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες γενικά), όπου έχει ανάγκη από μηχανικούς και όχι τόσο π.χ. φυσικούς. Επειδή το ΕΚΠΑ βάση των προβλέψεων του νομοσχεδίου θα έχει το πρώτο λόγο, και είναι γνωστόν ότι δεν έχει μηχανικούς, υπάρχει ο φόβος το τμήμα να λάβει λάθος προσανατολισμό. Κάτι τέτοιο θα αδικούσε το όλο εγχείρημα. Επιπροσθέτως, το τμήμα Τεχνολογιών Ψηφιακής Βιομηχανίας εντάσσεται στη Σχολή Αγροτικής Ανάπτυξης, Διατροφής και Αειφορίας, όπου τουλάχιστον ονοματολογικά δεν κολλάει. Θα ήταν ορθότερο η Σχολή να λέγεται λ.χ. Σχολή Τεχνολογίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Διατροφής και εκεί να ενταχθεί και το τμήμα Τεχνολογιών Ψηφιακής Βιομηχανίας, αλλά και το τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.