Αρχική Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξειςΆρθρο 15 – Ίδρυση Τμημάτων στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΣχόλιο του χρήστη Τσιμπουκίδης Χρήστος | 8 Οκτωβρίου 2018, 00:49
Επιθυμώ να σχολιάσω τόσο ως γονέας φοιτήτριας του τμήματος Διοίκησης Οικονομίας και Επικοινωνίας Τουριστικών και Πολιτιστικών Μονάδων στην Άμφισσα, όσο και ως απόφοιτος της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας (τμήμα τουριστικών επιχειρήσεων). Ξεκινώ με την παραδοχή ότι τίποτε δεν πρέπει να παραμένει το ίδιο και όλα πρέπει να εξελίσσονται και να ακολουθούν τις τάσεις και ανάγκες των καιρών. Συνεπώς είναι ορθή η σκέψη και η πρόθεση αλλαγής και συγχώνευσης τμημάτων και γνωστικών αντικειμένων η οποία επιχειρείται. Δυστυχώς όμως , όπως πολλά πράγματα σ αυτό τον τόπο, γίνεται με περισσή σπουδή και χωρίς την απαραίτητη μελέτη , τόσο για την βιωσιμότητα όσο και για την σκοπιμότητα αυτής της αλλαγής. Αυτό αποδεικνύεται και από τον ελάχιστο χρόνο των 8 ημερών που δίδεται, προκειμένου να σχολιάσουν και να πάρουν θέση όσοι προλάβουν να αντιληφθούν τί συμβαίνει. Το σχόλιό μου θα περιορισθεί στο κομμάτι της ένταξης του τμήματος Διοίκησης Οικονομίας και Επικοινωνίας Τουριστικών και Πολιτιστικών Μονάδων που βρίσκεται στην Άμφισσα, στο ΓΠΑ. Ξεκινώ από το γεγονός ότι οι σχολές δεν έχουν τίποτε κοινό στο γνωστικό αντικείμενο και στο πρόγραμμα σπουδών τους. Το κομμάτι "αγροτουρισμός" θα μπορούσε να είναι ένα ακόμη μάθημα στο πρόγραμμα σπουδών του εν λόγω τμήματος ή στην καλύτερη περίπτωση ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Αν λοιπόν θέλει κάποιος να ενισχύσει την υπόθεση αγροτουρισμού με διοικητικά στελέχη που θα στελεχώσουν αυτές τις επιχειρήσεις, το πρόγραμμα σπουδών δεν χρειάζεται να έχει όλα τα μαθήματα που έχει η γεωπονική σχολή. Κρίνω λοιπόν ότι το συγκεκριμένο τμήμα θα χωρούσε σε αμιγώς σχολή με αντικείμενο τη διοίκηση και την οικονομία με την προσθήκη πολύ συγκεκριμένων μαθημάτων, προκειμένου να αναβαθμιστεί το πτυχίο του. Πέρα από αυτό το γεγονός δεν αναφέρεται τίποτε για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Τελικά τα παιδιά που θα αποφοιτήσουν από το συγκεκριμένο τμήμα τί θα λένε ότι διδάχθηκαν; Τί θα αναφέρει ο τίτλος σπουδών τους; Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω ότι θα πρέπει κάποια στιγμή σ αυτό τον τόπο να σκεφτούμε ότι κάθε είδους αλλαγές, ειδικά σε τόσο ευαίσθητα θέματα όπως η παιδεία, θα πρέπει να γίνονται με σαφή τρόπο και σε βάθος χρόνου. Θεωρώ απαράδεκτο για τους φοιτητές, αλλά και για τους γονείς τους, να ξεκινούν να φοιτούν σε ένα τμήμα έχοντας κάνει τόσο τον οικονομικό προγραμματισμό των σπουδών, όσο και το αντικείμενο επάνω στο οποίο θα αποφοιτήσουν και να βρίσκονται εν μέσω του χρόνου φοίτησης μπροστά σε εκπλήξεις και αλλαγές, οι οποίες γίνονται γι αυτούς χωρίς αυτούς.