Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Νίκος Μαρινάκης Προϊστάμενος Γραφείου | 26 Νοεμβρίου 2009, 10:12
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατά τη γνώμη μου η διαβούλευση πάνω στα κυιφορούμενα νομοθετήματα πρέπει να έχει μια προοπτική σύνθεσης ώστε να υπάρξει και καθολική αποδοχή. Από τα προηγούμενα σχόλια και από την εμπειρία μου θέλω να παρατηρήσω ότι κάποιοι έχουν μια τάση απόρριψης όσων έχουν κάποια θέση στελέχους. Είναι λάθος και είναι δύο οι λόγοι της απαξίωσης των θέσεων στελεχών:α)η επιλογή με κομματικά- συδικαλιστικά κριτήρια ή με τα "κολητιλίκια"και β)η αδιαφορία των στελεχών για τα καθήκοντά τους. Έχω αντιμετωπίσει αδιάφορους και απόντες από το σχολείο διευθυντές, απόντες περιφερειακούς όταν καιγόμασταν και διαχρονικά εδώ και 25 χρόνια ουδέτερους , άοσμους περιφερόμενους σχολικούς συμβούλους που μόνο στα σχολεία και τα γραφεία τους δεν βρίσκονται. Άρα μια αξιοκρατική επιλογή θα πρέπει να συνδυαστεί και με άλλα πράγματα ώστε να έχει συνολικό θετικό αποτέλεσμα στο σχολείο και τους μαθητές.Φυσικά δεν είναι όλοι έτσι , αλλά μερικοί με αυτά τα χαρακτηριστικά βοηθούν να εξαπλωθεί αρνητική αντίληψη. Η συνέντευξη είναι η πηγή του κακού για τη μη ορθή επιλογή διαχρονικά . Αποτέλεσμα με Χ λαθεμένες επιλογές (εξ αιτιίας της) παίρνει η μπάλα και τους υπόλοιπους που πιθανότατα αξιοκρατικά να έχουν επιλεγεί και αξίζουν. Κακώς στη διάρκεια της συνέντευξης γίνονται ερωτήσεις γνώσεων. Είναι απαράδεκτοι κάποιοι αιρετοί που παίρνουν ένα βοήθημα ΑΣΕΠ και κάνουν ερωτήσεις κάνοντας τον έξυπνο. Στη συνέντευξη δεν κρίνομαστε για τις γνώσεις μας , αλλά για την προσωπικότητά μας σε σχέση με τη θέση που ζητούμε να καταλάβουμε. Επίσης οι αιρετοί (κύρια αιτία των στρεβλώσεων στις επιλογές - να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους) κακώς κάνουν ερωτήσεις . Παρίστανται για να τηρείται το σύννομο της διαδικασίας και όχι να παίζουν το ρόλο του ανακριτή. Η συνέντευξη γίνεται σε όλο τον κόσμο και πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει αλλά χωρίς να δίνει μόρια . Να έχει ρόλο on/off, δηλαδή να απορίπτει λίγες περιπτώσεις ατόμων που για σοβαρούς λόγους είναι προφανές ότι έχουν αδυναμία ανταπόκρισης στα καθήκοντα που ζητούν να αναλάβουν. Ξέρω συναδέλφους με 7 πτυχία που δεν μπορούν να κυβερνήσουν ούτε περίπτερο . Έχουν μια βιβλιοθήκη γνώσεων στο κεφάλι τους αλλά είναι "μπερδεμένοι". Η επιλογή πρέπει να γίνεται με επακριβώς και αναλυτικά ορισμένα κριτήρια και μόρια που θα καλύπτουν κάθε πτυχή :μορφωτική, εκπαιδευτική, υπηρεσιακή . Δεν μπαίνω σε μια πρόταση μορίων όπως έκαναν άλλοι πιο πριν γιατί τα κριτήρια πρότασης είναι πάντα υποκειμενικά. Μέσα από τη συζήτηση που θα γίνει νομίζω είναι εύκολος ο ακριβοδίκαιος προσδιορισμός τους. Επίσης νομίζω ότι πρέπει να αυξηθούν σε αριθμό οι θέσεις των σχολικών συμβούλων, γιατί πρέπει να βρίσκοντται συνεχώς δίπλα στους εκπαιδευτικούς και είναι αυτοί που μπορούν καλύτερα από όλους να καλύψουν την πλευρά της αξιολόγησης που πρέπει επιτέλους να γίνει.Δεν δέχομαι να πληρώνομαι , να έχω την ίδια εξέλιξη ή και χειρότερη με ορισμένους (λίγους είναι αλήθεια) συναδέλφους που τα έχουν όλα ρίξει "σε έναν παρά". Οι πολλοί και συνειδητά εργαζόμενοι δεν έχουμε να φοβηθούμε κανέναν. Οι "ένοχοι" φοβούνται. Επίσης οι θέσεις των καινοτόμων δράσεων πρέπει να καταργηθούν. Τη δουλειά αυτή μπορούν να κάνουν μια χαρά οι σχολικοί σύμβουλοι. Ο θεσμός αυτός είναι σε κάμψη.