Αρχική Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής ΜακεδονίαςΆρθρο 11 – Ένταξη φοιτητώνΣχόλιο του χρήστη Έλενα Λ. | 14 Φεβρουαρίου 2019, 22:34
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είμαι απόφοιτη του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων του ΑΤΕΙΘ και όντας πλέον εργαζόμενη στον κλάδο και έχοντας υπόψιν το καθεστώς του επαγγέλματος μου στο εξωτερικό και έχοντας επίσης υπόψιν τα μαθήματα που διδάχθηκα ως φοιτήτρια έχω να παραθέσω τα εξής: 1) Εάν γίνει σύγκριση μεταξύ των 2 προγραμμάτων σπουδών, θα παρατηρήσει κανείς ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως σχέση η οποία να δικαιολογεί τη συγχώνευση ή η οποία να δικαιολογεί έστω και την κοινή πορεία των 2 τμημάτων μέχρι το στάδιο της επιλογής κατεύθυνσης. 2) Οι 2 τομείς είναι εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους και ο σκοπός τους δε συγκλίνει πουθενά. Οι Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων επιτελούν εργαστηριακό καθαρά έργο, κάτι το οποίο δε συμβαδίζει με το έργο των απόφοιτων της Αισθητικής/Κοσμετολογίας που σύμφωνα με την περιγραφή στην ιστοσελίδα του τμήματος «Η Αισθητική ασχολείται με την πρόληψη και την αποκατάσταση δερματικών προβλημάτων και τη συμπτωματική αποκατάσταση ενδοκρινολογικών προβλημάτων, με τη χρήση των ενδεδειγμένων κατά περίπτωση θεραπευτικών μέσων. Επίσης, βελτιώνει και καλύπτει αισθητικές βλάβες, με εξειδικευμένες τεχνικές επικάλυψης» σε αντίθεση με την περιγραφή των ευθυνών των τεχνολόγων ιατρικών εργαστηρίων όπου «Με βάση αυτές τις γνώσεις, κατ’ αναλογία με άλλες χώρες του εξωτερικού, αποτελούν το βασικό κορμό των εργαζομένων στο χώρο των Εργαστηριακών Ιατρικών Εξετάσεων, όπου συνεργάζονται αρμονικά με τους λοιπούς εργαζόμενους του χώρου, στελεχώνοντας τα Τμήματα μικροβιολογικό –ιολογικό, βιοχημικό, αιματολογικό, αιμοδοσίας-τράπεζας αίματος, ανοσολογικό-ιστοσυμβατότητος, πυρηνικής Ιατρικής για εκτέλεση των εξετάσεων RIA, ορμονολογικό-ενδοκρινολογικό, τοξικολογικό, παθολογοανατομικό, κυτταρολογικό, γενετικής, μοριακής βιολογίας και πειραματοζώων.» 3) Εάν λάβουμε υπόψιν τον ορισμό των Βιοϊατρικών επιστημών ως η εφαρμογή των φυσικών επιστημών στην Ιατρική, βιολογία και χημεία στην περίπτωση αυτή,και ρίχνοντας και μία ματιά στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Αισθητικής/Κοσμητολογίας καταλαβαίνουμε ότι δεν κατέχει το απαραίτητο πρόγραμμα σπουδών για να υποστηρίξει τον τίτλο αυτό καθώς αγγίζει τις επιστήμες αυτές εντελώς επιφανειακά, σε αντίθεση με το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων, όπου κανείς θα παρατηρήσει ότι οι κλάδοι της Χημείας και της Βιολογίας διδάσκονται σε βάθος (Χημεία, Βιοχημεία Ι και ΙΙ, Κλινική Χημεία Ι-IV, Βιολογία, Μοριακή Βιολογία κ.ο.κ.) 4) Επιπλέον, πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι οι Βιοϊατρικοί επιστήμονες έχουν ως επί το πλείστον εργαστηριακή εργασία που αυτό συνεπάγεται εργαστηριακή εκπαίδευση σε διάφορες μεθόδους (ανοσολογικές, βιοχημικές, μεθόδους βιοτεχνολογίας κ.ο.κ.), μεθόδους στις οποίες το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων παρέχει άρτια εκπαίδευση από τα πρώτα κιόλας εξάμηνα. Τέλος, είναι σημαντικό εδώ να σημειωθεί ότι σύμφωνα με αξιολογήσεις από φορείς του εξωτερικού (μπορεί ο οποιοσδήποτε να τις βρει στο διαδίκτυο αναρτημένες στη σελίδα της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση), το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων πληρεί κάθε προϋπόθεση έτσι ώστε να συμβαδίζει με τα τμήματα Βιοϊατρικών Επιστημών (Biomedical Sciences) του εξωτερικού.