• Σχόλιο του χρήστη 'Κλειώ Λ. Καλεμκερή' | 2 Δεκεμβρίου 2010, 16:04

    Η πρόταση αλλαγής του χρόνου υποβολής του μηχανογραφικού των μαθητών είναι σωστή. Πουθενά στον κόσμο οι μαθητές δεν δηλώνουν σχολές αφού λάβουν γνώση των αποτελεσμάτων τους. Εχοντας 20ετή εμπειρία από τις Ηνωμένες Πολιτείες και πρόσφατα με το Ηνωμένο Βασίλειο (έχοντας την κόρη μου υποψήφια στην Ιατρική)μπορώ να δηλώσω ότι είναι ο μόνος τρόπος για τους μαθητές να δηλώσουν την (τις)σχολή (ες) που πραγματικά θέλουν να παρακολουθήσουν. Το ισχύον σύστημα απλώς τροφοδοτεί τους μαθητές (και τους γονείς αυτών) με ψευδαισθήσεις επαγγελματικής αποκατάστασης. Ο στόχος δεν πρέπει να είναι το πανεπιστήμιο αλλά το εργασιακό μέλλον ενός ανθρώπου και βεβαίως όλοι δεν είναι κατάλληλοι για να εισαχθούν σε ένα πανεπιστήμιο όπως ισχύει τώρα. Το παρόν σύστημα έχει καταδικάσει τα ελληνικά πανεπιστήμια σε υπερπληθώρα φοιτητών που τις περισσοτερες φορές βρίσκονται στο συγκεκριμένο τμήμα (σχολή) διότι ήταν η μόνη που τους εξασφάλιζε είσοδο σε αυτό. Αποτέλεσμα είναι η αδιαφορία τους και οι χαμηλές τους επιδόσεις. Οι δικαιολογίες ότι η μεταφορά του χρόνου υποβολής από τον Ιούλιο στον Μάρτιο θα βαρύνει περισσότερο τους μαθητές και θα τους προσθέσει άγχος είναι, αν μη τι άλλο, αστείες. Γιατί τα ελληνόπουλα να έχουν περισσότερο άγχος από τους Γάλλους, τους Εγγλέζους ή τους Αμερικανούς? Η κόρη μου μπορούσε να δηλώσει μόνο 4 ιατρικές σχολές στη Βρεττανία. Σε περίπτωση αποτυχίας δεν θα είχε την δυνατότητα να ξαναδώσει. Δήλωσε τις σχολές αυτές 9 μήνες πρίν τις εξετάσεις και τα πανεπιστήμια ζητούσαν συγκεκριμένες βαθμολογίες. Επι ένα σχεδόν χρόνο ζούσε με το άγχος κάνοντας όμως την προσπάθεια της και πέτυχε. Πρέπει κάποια στιγμή να πάψει το πανεπιστήμιο να αποτελεί μέσον καταξίωσης των μαθητών (και ειδικότερα των γονέων) και να αντιληφθούνε όλοι οι εμπλεκόμενοι πως οι σωστές επιλογές επαγγελματικής αποκατάστασης οδηγούν σε ισσοροπημένες κοινωνίες όπως επίσης ότι το "χαρτί" δεν εξασφαλίζει επαγγελματική αποκατάσταση.