Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση2. Πτυχία με αντίκρισμα: νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότηταΣχόλιο του χρήστη Λευτέρης | 3 Δεκεμβρίου 2010, 00:51
Αν και δεν έχω καμία αυταπάτη ότι θα διαβάσει κανείς από το υπουργείο τα σχόλια που γίνονται εδώ, θα γράψω τι πιστεύω, έτσι για να τα πω τουλάχιστον. 1) Για τα πτυχία χωρίς αντίκρυσμα, τη χαμηλή ποιότητα προσφερόμενης εκπαίδευσης, κ.λπ., φταίνε δύο πράγματα: α) Ο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ σε σύγκριση με σοβαρά ιδρύματα του εξωτερικού αριθμός των εισακτέων. Και μόνη της η λέξη "Εισακτέοι" είναι σκάνδαλο άλλωστε. Για να μπεις σε μια σχολή πρέπει να έχεις γνώσεις και ικανότητες, και μόνο αυτό το κριτήριο θα έπρεπε να εφαρμόζεται, ΤΙΠΟΤΕ άλλο! β) Δεύτερο σκάνδαλο, παγκοσμίως πρωτότυπο: η δυνατότητα αιώνιας επανεξέτασης σ΄ένα μάθημα. Το αποτέλεσμα: Για να μην καταστρέψει το χρόνο και την ψυχική του υγεία, ο καθηγητής αναγκάζεται πρώτον να "βάλει πολύ εύκολα" και δεύτερον το 3.5 να το κάνει "δημοκρατικό" 5 για να σώσει τον εαυτό του. Διότι το "δίκαιο" των ελλαδικών παν/μίων λέει ότι όσα γραπτά και να εξετάσεις (400, 500, ...), τα ίδια λεφτά θα πάρεις. Έχετε αντίρρηση κα Υπουργέ; 2) Οι φοιτητές θα εντάσσονται στο κανονικό πρόγραμμα σπουδών μετά τον πρώτο χρόνο: κα Υπουργέ, γνωρίζετε ότι στα περισσότερα ιδρύματα έτσι και αποφασίσουν μια μέρα όλοι οι φοιτητές να παρακολουθήσουν τα μαθήματα δεν θα χωράνε στην αίθουσα; Πώς περιμένετε να χωρέσει ένας ανεξέλεγκτος αριθμός φοιτητών; Πώς απαιτείτε από τους καθηγητές να εξετάσουν αυτόν τον ανεξέλεγκτο αριθμό φοιτητών; Πού θα βρουν το χρόνο; Θα τους αμοίψετε έξτρα γι' αυτό; Και όσοι απ' αυτούς τους υποψήφιους φοιτητές έχουν μετακομίσει από την επαρχία και τελικά δεν καταφέρουν να περάσουν επιτυχώς αυτόν τον πρώτο δοκιμαστικό χρόνο, θα τα μαζέψουν και θα γυρίσουν πίσω; Φαντάζεστε τι έχει να γίνει με τους γονείς τους; 3) Τα κόμματα - που θέλουν να ψευδονομάζονται "φοιτητικές παρατάξεις" - έχετε σκοπό να τα στείλετε από κει πού ήρθαν για να πάψουν να διαφθείρουν και να ασχημίζουν τον ιερό χώρο της εκπαίδευσης; Γιατί αν όχι, μην περιμένετε να φτιάξει ποτέ το Ελληνικό Παν/μιο και μην κοροϊδεύετε τον κόσμο με φρούδες ελπίδες. Έχετε πάει ποτέ σε ελλαδικό πανεπιστήμιο να δείτε πώς είναι; Δίνετε την εντύπωση, κι εσείς και όλοι οι προηγούμενοι υπουργοί, ότι ζείτε στο δικό σας κόσμο. Έχω να πω και πολλά άλλα, αλλά θα περιοριστώ στα παραπάνω σημεία που θεωρώ πραγματικά αγκάθια και κύριες πηγές της σαπίλας που μαστίζει σήμερα τον Παν/κό χώρο. Για τους εξεφτελιστικά χαμηλούς και παγκοσμίως πρωτότυπους μισθούς των ΔΕΠ, δεν θα μιλήσω. Είμαστε υπεράνω και μπορούμε να ζούμε και χωρίς χρήματα ... Σταματήστε σας παρακαλώ για το όνομα του μέλλοντος των νέων αυτής της χώρας να παίζετε με την Παιδεία, αντιγράφοντας σαν φτωχός ιθαγενής τα Αμερικανικά πρότυπα. Και φτιάξτε επιτέλους την Α'βάθμια και τη Β'βάθμια εκπαίδευση. Είναι απελπιστικό πλέον το φαινόμενο να μην ξέρει κανείς πια - "δημοσιογράφων" συμπεριλαμβανομένων - πότε το ρήμα καταλήγει σε "ται" και πότε σε "τε". Τόσο δύσκολο είναι να διδαχθούν σωστά αυτά τα απλά πράγματα; Σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα που μου δώσατε να εκφράσω τις διαμαρτυρίες μου. Διατελώ απελπισμένος πανεπιστημιακός που δεν μπορεί να βγάλει από το μυαλό του ότι έπρεπε να μείνει μακριά από την "πατρίδα" όταν ήταν αρκετά νέος γι' αυτό. Ελπίζω άλλα τέτοια εγκλήματα να μην ξαναγίνουν στο μέλλον. Οι νεότεροι πάντως φαίνεται να το έχουν πάρει το μήνυμα. Ευτυχώς...