Αρχική Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής ΜακεδονίαςΆρθρο 11 – Ένταξη φοιτητώνΣχόλιο του χρήστη TP | 20 Φεβρουαρίου 2019, 21:37
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι βέβαιο ότι το Σχέδιο Νόμου είναι προσαρμοσμένο στις επιθυμίες των μελών ΔΕΠ και στις ανάγκες της εκάστοτε τοπικής οικονομίας (μη τυχόν και χάσουν τον φοιτητή-πελάτη). Μετά δε από το βέτο που άσκησε το Υπουργείο για ένα τμήμα ανά ειδικότητα τα Ιδρύματα κατέληξαν σε συμφωνία, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τα συμφέροντα των φοιτητών. Το μότο του Υπουργείου «πρώτα ο μαθητής» φαίνεται πως ξεχάστηκε γρήγορα! Χαρακτηριστικές περιπτώσεις αδικιών: Φοιτητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχ/κών του ΤΕΙ ΚΜ, δύναται να πάρει Πανεπιστημιακό πτυχίο στην ειδικότητά του, από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχ/κών του ΔΙ.ΠΑ.Ε.. Φοιτητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχ/κών ΤΕΙ ΑΜΘ, δύναται να πάρει Πανεπιστημιακό πτυχίο από το Τμήμα Χημείας του ΔΙ.ΠΑ.Ε. με πολύ περισσότερα μαθήματα, αφού τα προγράμματα σπουδών είναι βέβαιο ότι διαφέρουν περισσότερο και καθυστέρηση, σε μια ειδικότητα που δεν έχει καμιά σχέση με αυτήν που επέλεξε να σπουδάσει. Γιατί δεν του δίνεται η δυνατότητα να ενταχθεί στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχ/κών του ΔΙ.ΠΑ.Ε., αν το επιθυμεί, για να έχει την ίδια αντιμετώπιση; Φοιτητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχ/κών ΤΕΙ ΚΜ, δύναται να πάρει Πανεπιστημιακό πτυχίο στην ειδικότητά του, από το Τμήμα Πολιτικών Μηχ/κών του ΔΙ.ΠΑ.Ε.. Φοιτητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχ/κών ΑΤΕΙΘ, δύναται να πάρει Πανεπιστημιακό πτυχίο από το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του ΔΙ.ΠΑ.Ε. με πολύ περισσότερα μαθήματα, αφού τα προγράμματα σπουδών είναι βέβαιο ότι διαφέρουν περισσότερο και καθυστέρηση, σε μια ειδικότητα που δεν έχει καμιά σχέση με αυτήν που επέλεξε να σπουδάσει. Γιατί δεν του δίνεται η δυνατότητα να ενταχθεί στο τμήμα Πολιτικών Μηχ/κών του ΔΙ.ΠΑ.Ε., αν το επιθυμεί, για να έχει την ίδια αντιμετώπιση; Φοιτητής του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΤΕΙ ΑΜΘ, δύναται να πάρει Πανεπιστημιακό πτυχίο στην ειδικότητά του, από το Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΔΙ.ΠΑ.Ε.. Φοιτητής του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΤΕΙ ΚΜ, δύναται να πάρει Πανεπιστημιακό πτυχίο από το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΔΙ.ΠΑ.Ε. με περισσότερα μαθήματα, αφού τα προγράμματα σπουδών είναι βέβαιο ότι διαφέρουν περισσότερο και καθυστέρηση, σε μια διαφορετική ειδικότητα από αυτή που επέλεξε να σπουδάσει. Γιατί δεν του δίνεται η δυνατότητα να ενταχθεί στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής ή στο Τμήμα Λογιστικής και Πληροφοριακών Συστημάτων του ΔΙ.ΠΑ.Ε., αν το επιθυμεί, για να έχει την ίδια αντιμετώπιση; Γιατί δεν του δίνεται η δυνατότητα να ενταχθεί και στο συναφές, έστω, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΔΙ.ΠΑ.Ε., αν το επιθυμεί; Φοιτητής του τμήματος Μηχανολόγων Οχημάτων του ΑΤΕΙΘ, δύναται να πάρει Πανεπιστημιακό πτυχίο από το Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του ΔΙ.ΠΑ.Ε., σε μια διαφορετική ειδικότητα από αυτή που επέλεξε να σπουδάσει. Γιατί δεν του δίνεται η δυνατότητα να ενταχθεί στο συναφές Τμήμα Μηχανολόγων Μηχ/κών του ΔΙ.ΠΑ.Ε., αν το επιθυμεί; Η μη ένταξη των φοιτητών των τμημάτων που καταργούνται ή αλλάζουν όνομα και αντικείμενο σπουδών από τώρα, μετά από αίτησή τους, στα νέα προγράμματα σπουδών θα προκαλέσει καθυστέρηση στην αποφοίτησή τους αφού θα απαιτηθούν περισσότερα μαθήματα για να αποκτήσουν πανεπιστημιακό πτυχίο στη νέα ειδικότητα. Γιατί ένας φοιτητής που έχει ολοκληρώσει με επιτυχία λιγότερα από π.χ. 10 μαθήματα δεν εντάσσεται από το νέο Ακαδ. έτος στο Πανεπιστημιακό πρόγραμμα σπουδών, αν το επιθυμεί, ώστε να χρειαστεί λιγότερο χρόνο κι επιπλέον μαθήματα για να αποφοιτήσει; Ελπίζω τα παραπάνω σχόλια να γίνουν αντικείμενο γόνιμου προβληματισμού προς όφελος των φοιτητών και των οικογενειών τους. Πρέπει η αντιμετώπιση όσων δικαιούνται κι επιθυμούν να αποκτήσουν Πανεπιστημιακό πτυχίο να είναι κατά το δυνατόν ισότιμη, δίνοντας τη δυνατότητα περισσότερων επιλογών σ΄ αυτούς που τα Τμήματά τους καταργούνται, οι οποίοι ούτως ή άλλως θίγονται, αφού θα υποχρεωθούν ν΄ αλλάξουν περιβάλλον σπουδών. Ας τους δοθεί τουλάχιστον η δυνατότητα να αποκτήσουν Πανεπιστημιακό πτυχίο στην ειδικότητα που θα επιλέξουν. Να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα!