Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση2. Πτυχία με αντίκρισμα: νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότηταΣχόλιο του χρήστη Καμπιτάκη Μαρία | 3 Δεκεμβρίου 2010, 15:28
Η εισαγωγή στη Σχολή για ένα έτος όπου το πρόγραμμα σπουδών θα είναι πιο γενικό και ακολούθως η επιλογή Τμήματος αποτελεί θετική πρόταση καθώς θα βοηθήσει την πλειοψηφία των αναποφάσιστων μαθητών να είναι αρκετά πιο κατατοπισμένοι προτού επιλέξουν το μέλλον τους. Δεδομένου όμως του ότι ζούμε σε μια ιδιόμορφη κοινωνία με λανθασμένες αντιλήψεις και νοοτροπίες που την έχουν οδηγήσει πολλά χρόνια πίσω, η αλλαγή αυτή απαιτεί σοβαρή συζήτηση όσον αφορά σε πρακτικά ζητήματα. Καταρχάς, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σημάνει την κατάργηση των πανελλήνιων εξετάσεων καθώς πρόκειται για τη μοναδική, μέχρι στιγμής, διαδικασία που εξασφαλίζει την ορθή αξιολόγηση των μαθητών για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με διαφάνεια και αξιοκρατία. Κατά δεύτερο λόγο, είναι καίριας σημασίας η μείωση των φοιτητών που εισάγονται στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. αφού φαίνεται ξεκάθαρα ότι ουδόλως αντιπροσωπεύουν τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, αυξάνοντας μόνο την ανεργία και τη μη δημιουργική απασχόληση. Προς αυτήν την κατεύθυνση πιστεύω ότι η πρόταση της συγχώνευσης τμημάτων θα μπορούσε να προσφέρει πολλά καθώς είναι γνωστό σε όλους ότι υπάρχουν τμήματα απ'το όνομα των οποίων δεν προκύπτει το ακριβές αντικείμενο σπουδών αλλά ούτε και η επαγγελματική αποκατάσταση των φοιτητών. Επιπλέον, προκύπτει το ερώτημα για το ποια ακριβώς θα είναι η διαδικασία της αξιολόγησης των φοιτητών για να ενταχθούν στα εκάστοτε τμήματα μετά το πέρας του πρώτου "γενικού" έτους. Θα ήταν λάθος, κατά τη γνώμη μου, να στηρίζεται μόνο στις προτιμήσεις τους αφού τα τμήματα της σχολής, με το παρόν σύστημα, έχουν διαφορετικές βάσεις. Με τον τρόπο αυτό, θα παρατηρηθεί για ακόμα μία φορά το φαινόμενο της συσσώρευσης φοιτητών π.χ. στα ιατρικά τμήματα (αναφέρομαι στην ιατρική καθώς πρόσφατα αποφοίτησα και γνωρίζω το θέμα δυστυχώς πολύ καλά). Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω ότι η οποιαδήποτε αλλαγή στην παιδεία και ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην επιλογή σχολής και την είσοδο σ'αυτήν θα πρέπει να συνοδεύεται από την κατάλληλη αξιολόγηση καθώς με λύπη μου διαπιστώνω ότι η ελληνική κοινωνία δεν είναι έτοιμη να αφεθεί ελεύθερη να κάνει τις επιλογές της.