Αρχική Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής ΜακεδονίαςΆρθρο 01 – Ίδρυση και Μετονομασία ΣχολώνΣχόλιο του χρήστη Σαριαννιδης Νίκος | 4 Μαρτίου 2019, 09:10
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Δυτική Μακεδονία είναι μια περιφέρεια με πολλά δομικά και διαρθρωτικά προβλήματα, καθώς αποτελεί μια από τις φτωχότερες περιφέρειες στην Ευρώπη, ενώ οι προοπτικές της στη μεγάλη βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό, είναι περιορισμένες (0,3 % του συνόλου της χώρας, ΕΛΣΤΑΤ 2018). Ταυτόχρονα, η πρόσφατη κρίση διόγκωσε το ήδη μεγάλο πρόβλημα της ανεργίας, αλλά και οι πρόσφατες εξελίξεις με τη συρρίκνωση της δραστηριότητας της ΔΕΗ στον λιγνίτη δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για αντιστροφή του κλίματος. Η δημιουργία, λοιπόν, ενός νέου ισχυρού Πανεπιστημίου στη Δυτική Μακεδονία είναι αναγκαιότητα όχι μόνο εκπαιδευτική και επιστημονική, αλλά ταυτόχρονα οικονομική και κοινωνική. Το σχέδιο λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές ανάγκες, αλλά και τις δυνατότητες που υπάρχουν στην κάθε πόλη της Περιφέρειας. Πιο συγκεκριμένα, στην Κοζάνη με τη ΔΕΗ, τη τεράστια ανεργία και τη χαμηλή επιχειρηματικότητα αναπτύσσεται η Πολυτεχνική Σχολή και τα Οικονομικά τμήματα, γεγονός που στηρίζεται στο επιστημονικό προσωπικό που ήδη διαθέτει. Στην Φλώρινα, που είναι μια αγροτική περιοχή, αλλά και με κουλτούρα στις τέχνες, δημιουργείται η Σχολή Γεωπονικών Επιστημών και η Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, αξιοποιώντας το επιστημονικό προσωπικό που ήδη υπάρχει. Στα Γρεβενά και στην Καστοριά, περιοχές με επίσης πολλά προβλήματα ανεργίας και χαμηλής επιχειρηματικότητας δημιουργούνται οικονομικά τμήματα, ενώ παράλληλα η Καστοριά ενισχύεται με τη Σχολή Θετικών Επιστημών, αλλά και το τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων που τόσο έχει ανάγκη λόγω της εξωστρεφούς οικονομίας της με το γουνεμπόριο. Τέλος, στην Πτολεμαΐδα δημιουργούνται τμήματα υγείας, γεγονός που στηρίζεται από το Μποδοσάκειο Νοσοκομείο, αλλά και υπηρετεί το λαϊκό αίσθημα όπως και την έμφαση που θα πρέπει να δοθεί λόγω της λειτουργίας των εργοστασίων και των παρεπόμενων προβλημάτων υγείας. Επομένως, το παρόν σχέδιο ισχυροποιεί τη Δυτική Μακεδονία στον ακαδημαϊκό χάρτη και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη δημιουργική επανεκκίνηση της ανώτατης εκπαίδευσης στη περιοχή, με όραμα να αποτελέσει θύλακα γνώσης και προσφοράς στην κοινωνία, αλλά και σημαντικό μοχλό οικονομικής άνθησης και ανάπτυξης. Είναι πλέον υποχρέωση της ακαδημαϊκής κοινότητας του νέου Ιδρύματος να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που δίνει το νέο θεσμικό πλαίσιο, ώστε να παίξει έναν ισχυρό ρόλο στην ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας.