Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άμεση συνένωση των τριών ΑΕΙ της Κρήτης (Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πολυτεχνείο Κρήτης και Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο) σε ένα ενιαίο ΑΕΙ Κρήτης και Αιγαίου. Για παράδειγμα, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών λειτουργεί ήδη στα Χανιά από το 1990, ενταγμένο στο Πολυτεχνείο Κρήτης. Επίσης, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης λειτουργεί Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών από το 1984 Ποιος ο λόγος συντήρησης ξεχωριστών σχολών στο ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ; Ομοίως, και για τα υπόλοιπα ΑΕΙ σε κέντρο και περιφέρεια: 1) Το Πανεπιστήμιο Πατρών να μετονομαστεί σε Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και να απορροφήσει τις ομοειδείς σχολές του Παν. Πελοποννήσου και των ΤΕΙ 2) Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο να ενωθεί με το Πανεπιστήμιο Πειραιά, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και το Πάντειο Πανεπιστήμιο σε ένα ενιαίο Πανεπιστήμιο Οικονομικών και Κοινωνικών Σπουδών Αττικής 3) Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο να μετονομαστεί σε Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και να απορροφήσει τις ομοειδείς σχολές του ΠΑ.ΜΑΚ., του πρώην ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και του Διεθνούς Πανεπιστημίου 4) Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο να ενωθεί με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε ένα Πολυτεχνείο Αττικής, και να απορροφήσει επίσης τις Σχολές Μηχανικών των πρώην ΤΕΙ (ΤΕΙ Αθηνών, ΤΕΙ Πειραιά και ΑΣΠΑΙΤΕ) 5) Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο να ενωθεί με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας σε ένα ενιαίο Πανεπιστήμιο Ηπείρου και Ιονίων Νήσων 6) Οι σχολές του Πανεπιστημίου Αιγαίου να ενταχθούν στο νέο ΑΕΙ Κρήτης και Αιγαίου 7) Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης να απορροφήσει τα τμήματα του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Γενικά, η μετονομασία των ΤΕΙ και η διοικητική τους ένταξη σε Πανεπιστήμια δεν είναι αρκετή. Πρέπει όλα τα πλεονάζοντα τμήματα να ενταχθούν στις ήδη υπάρχουσες πανεπιστημιακές σχολές, με μετακινήσεις προσωπικού και υπολογισμό του αριθμού αποφοίτων (όχι θέσεις εισακτέων) από κάθε τμήμα. Έτσι, την επόμενη δεκαετία, θα μπορούν να καλυφθούν τα πραγματικά κενά και να οργανωθούν καλύτερα η έρευνα και η διδασκαλία σε 8 ή 10 νέα, βιώσιμα ΑΕΙ.