Είναι απαράδεκτη η θεσμοθέτηση εξετάσεων για την πρόσβαση των μαθητών τρίτης τάξης προτύπων γυμνασίων στα αντίστοιχα αυτών Λύκεια. Η εισαγωγή των παιδιών αυτών στα πρότυπα γυμνάσια γίνεται ήδη με αδιάβλητες εξετάσεις, για τους οποίες πολλά από αυτά προετοιμάζονται επί μακρόν. Είναι εξαιρετικά απάνθρωπο τα παιδιά αυτά να αναγκαστούν σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μετά από μόλις 3 χρόνια, να αποχωριστούν τις παρέες και το σχολικό τους περιβάλλον, ενώ είναι εξαιρετικά άδικο οι γονείς τους να υποβληθούν σε επιπλέον έξοδα προετοιμασίας για την επιτυχή συμμετοχή των παιδιών τους σε νέες εξετάσεις. Εξαιρετικά επίπονο θα είναι και για τους εκπαιδευτικούς των προτύπων λυκείων, οι οποίοι θα προσδοκούν να χτίσουν πάνω σε ένα καλό επίπεδο μαθητών του προτύπου Γυμνασίου και θα καλούνται να χτίσουν αυτό το καλό επίπεδο εκ νέου. Εν ολίγοις κατ αυτό τον τρόπο καταλύεται το πνεύμα του προτύπου σχολείου, αφού 3 χρόνια δεν επαρκούν για την εμπέδωση της προσδοκώμενης αριστείας.
Είναι απαράδεκτη η θεσμοθέτηση εξετάσεων για την πρόσβαση των μαθητών τρίτης τάξης προτύπων γυμνασίων στα αντίστοιχα αυτών Λύκεια. Η εισαγωγή των παιδιών αυτών στα πρότυπα γυμνάσια γίνεται ήδη με αδιάβλητες εξετάσεις, για τους οποίες πολλά από αυτά προετοιμάζονται επί μακρόν. Είναι εξαιρετικά απάνθρωπο τα παιδιά αυτά να αναγκαστούν σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μετά από μόλις 3 χρόνια, να αποχωριστούν τις παρέες και το σχολικό τους περιβάλλον, ενώ είναι εξαιρετικά άδικο οι γονείς τους να υποβληθούν σε επιπλέον έξοδα προετοιμασίας για την επιτυχή συμμετοχή των παιδιών τους σε νέες εξετάσεις. Εξαιρετικά επίπονο θα είναι και για τους εκπαιδευτικούς των προτύπων λυκείων, οι οποίοι θα προσδοκούν να χτίσουν πάνω σε ένα καλό επίπεδο μαθητών του προτύπου Γυμνασίου και θα καλούνται να χτίσουν αυτό το καλό επίπεδο εκ νέου. Εν ολίγοις κατ αυτό τον τρόπο καταλύεται το πνεύμα του προτύπου σχολείου, αφού 3 χρόνια δεν επαρκούν για την εμπέδωση της προσδοκώμενης αριστείας.