Σχετικά με το εν λόγω άρθρο, θα ήθελα να διατυπώσω την ένσταση μου, διότι στο νηπιαγωγείο κυρίως μας ενδιαφέρει ο αναδυόμενος εγγραμματισμός νηπίων /προνηπίων. Αυτό όσον αφορά στην ελληνική γλώσσα.
Μπορεί στην σύγχρονη κοινωνία, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τα αγγλικά στην καθημερινότητα τους και ότι γνωστικά είναι σε θέση να κατανοήσουν και να απορροφήσουν τη νέα αυτή γνώση μιας ξένης γλώσσας, όπως είναι τα αγγλικά.
Δεν βρίσκω το λόγο όμως να συμβεί αυτό, καταρχάς από έναν συνάδελφο της αντίστοιχης ειδικότητας, άγνωστο στα παιδιά, στα πλαίσια μιας ή περισσοτέρων δραστηριοτήτων τη στιγμή που οι περισσότερες από τις συναδέλφους νηπιαγωγούς διαθέτουμε άριστη γνώση της αγγλικής και μπορούμε εφόσον κρίνεται απαραίτητο από το αναλυτικό πρόγραμμα να εντάξουμε ανάλογες δραστηριότητες στην τάξη.
Η ένσταση μου δεν επικεντρώνεται στο γεγονός της ένταξης ή μη των συναδέλφων ειδικότητας, αλλά στο γεγονός ότι στην τάξη του νηπιαγωγείου προέχει η ψυχολογική υποστήριξη των νηπίων και των οικογενειών τους, συνεπώς ειδικότητες όπως ψυχολόγοι, λογοθεραπευτών, ειδικών παιδαγωγών θα βοηθούσαν κατά πολύ το έργο μας συμβάλλοντας στην ολιστική και συμπεριληπτική εκπαίδευση και αγωγή των νηπίων και προνηπίων.
Θεωρώ πως οι προηγούμενες ειδικότητες θα είναι πολύ πιο χρήσιμες και θα βοηθήσουν πιο ουσιαστικά τα παιδιά, από τη διδαχή μιας ξένης γλώσσας τη στιγμή που δεν επιμένουμε στο εγγραμματισμό στην ελληνική γλώσσα, δεδομένων των γνωστικών και αναπτυξιακών δυνατοτήτων των παιδιών.
Σχετικά με το εν λόγω άρθρο, θα ήθελα να διατυπώσω την ένσταση μου, διότι στο νηπιαγωγείο κυρίως μας ενδιαφέρει ο αναδυόμενος εγγραμματισμός νηπίων /προνηπίων. Αυτό όσον αφορά στην ελληνική γλώσσα. Μπορεί στην σύγχρονη κοινωνία, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τα αγγλικά στην καθημερινότητα τους και ότι γνωστικά είναι σε θέση να κατανοήσουν και να απορροφήσουν τη νέα αυτή γνώση μιας ξένης γλώσσας, όπως είναι τα αγγλικά. Δεν βρίσκω το λόγο όμως να συμβεί αυτό, καταρχάς από έναν συνάδελφο της αντίστοιχης ειδικότητας, άγνωστο στα παιδιά, στα πλαίσια μιας ή περισσοτέρων δραστηριοτήτων τη στιγμή που οι περισσότερες από τις συναδέλφους νηπιαγωγούς διαθέτουμε άριστη γνώση της αγγλικής και μπορούμε εφόσον κρίνεται απαραίτητο από το αναλυτικό πρόγραμμα να εντάξουμε ανάλογες δραστηριότητες στην τάξη. Η ένσταση μου δεν επικεντρώνεται στο γεγονός της ένταξης ή μη των συναδέλφων ειδικότητας, αλλά στο γεγονός ότι στην τάξη του νηπιαγωγείου προέχει η ψυχολογική υποστήριξη των νηπίων και των οικογενειών τους, συνεπώς ειδικότητες όπως ψυχολόγοι, λογοθεραπευτών, ειδικών παιδαγωγών θα βοηθούσαν κατά πολύ το έργο μας συμβάλλοντας στην ολιστική και συμπεριληπτική εκπαίδευση και αγωγή των νηπίων και προνηπίων. Θεωρώ πως οι προηγούμενες ειδικότητες θα είναι πολύ πιο χρήσιμες και θα βοηθήσουν πιο ουσιαστικά τα παιδιά, από τη διδαχή μιας ξένης γλώσσας τη στιγμή που δεν επιμένουμε στο εγγραμματισμό στην ελληνική γλώσσα, δεδομένων των γνωστικών και αναπτυξιακών δυνατοτήτων των παιδιών.