Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Τίγκελης Γιώργος | 22 Απριλίου 2020, 23:29
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρώ ότι η αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων στο τέλος του σχολικού έτους βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ανακύπτουν, όμως, ορισμένα προβλήματα στην τελική εξέταση των μαθημάτων των Αγγλικών και της Βιολογίας, καθώς οι προβλεπόμενες ώρες για τη διδασκαλία τους δεν είναι αρκετές για την κάλυψη της διδακτέας ύλης. Ακόμη, η διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας παύει να γίνεται σε επίπεδα στη Γ γυμνασίου, ενώ τα διδακτικά εγχειρίδια και των τριών τάξεων χρήζουν άμεσης αλλαγής. Στο πλαίσιο, λοιπόν, μιας συνολικής αναβάθμισης του γυμνασίου πιστεύω ότι είναι απαραίτητα τα ακόλουθα μέτρα: 1. Εφαρμογή υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος 36 ωρών (32 +4 νέες). 2. Η αναβάθμιση της πληροφορικής με την εισαγωγή της στη β ομάδα μαθημάτων θα μπορούσε να συνοδευθεί και από την προσθήκη 1 επιπλέον ώρας για τη διδασκαλία της στο γυμνάσιο. 3. Το μάθημα της Βιολογίας καλό θα ήταν να διδάσκεται 2 ώρες/εβδομάδα, ώστε να προετοιμάζονται αρτιότερα οι μαθητές για τις τελικές εξετάσεις. 4. Σκοποί του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας πρέπει να είναι η επαφή των μαθητών με τις δομές της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, πάνω στις οποίες έχει στηριχθεί και η νέα ελληνική, αλλά και η γνωριμία με τις αξίες του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Η επεξεργασία κειμένων της αρχαίας ελληνικής γραμματείας προτείνεται να γίνεται με τη μελέτη παράλληλων πηγών, ενώ για τη διδασκαλία των γραμματικών και συντακτικών φαινομένων συστήνεται η εφαρμογή της συγκριτικής μεθόδου. 5. Προκειμένου να ενισχυθούν τα μαθήματα των ξένων γλωσσών, προτείνεται η κατανομή των μαθητών σε τμήματα, ανάλογα με το επίπεδο γλωσσομάθειάς τους, καθώς και η προσθήκη 1 επιπλέον ώρας για τη διδασκαλία καθεμίας. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές αποφοιτώντας από το γυμνάσιο θα έχουν γνώσεις Αγγλικών επιπέδου Β2-Γ1 και Β' ξένης γλώσσας επιπέδου Α2-Β1.