Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ανδρέας | 23 Απριλίου 2020, 00:43
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πρόταση όσον αφορά την ομάδα προσανατολισμου Ανθρωπιστικών Σπουδών καλό θα ήταν να υπάρχουν και το μάθημα της Κοινωνιολογίας αλλά και το μάθημα των Λατινικών και να μπορούν να επιλέξουν οι μαθητές, όπως γίνεται στην ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας. Επομένως, ανάλογα σε ποια σχολή θέλουν να φοιτήσουν, να επιλέξουν είτε Κοινωννιολογία για πολιτικές και κοινωνικές σχολές (π.χ. νομική, κοινωνιολογία,ψυχολογίας, κοινωνικής ανθρωπολογίας, διεθνών και ευρωπαικών σπουδών, κοινωνικής πολιτικής, κτλ, είτε Λατινικά για φιλολογικές σχολες (πχ φιλολογίες, φπψ, ιστορικό, κτλ). Είναι πιο δίκαιο τόσο για τους μαθητές γιατί δεν γίνεται διάκριση ανάμεσα σε "θεωρητικούς" και "θετικούς" μαθητές(όπως γίνεται αυτή τη στιγμή με το παρών άρθρο), όσο και για τους καθηγητές καθώς δεν θα υπάρχει κάποια υποτίμηση σε κανέναν από τους δύο κλάδους (πε02 και πε78). Πράγμα που πάει να συμβεί στον κλάδο των κοινωνικών επιστημόνων. Αν θα έπρεπε να διαλέξω ανάμεσα σε Κοινωνιολογία και Λατινικά, θα διάλεγα την Κοινωνιολογία γιατί σε όλα τα τεκτενόμενα που εξελίσονται στην κοινωνία μας σήμερα (οικονομική κρίση, αυτοκτονίες,ανεργία, ενδοοικογενειακή βία, ενδοσχολική βία και άλλα σημαντικά ζητήματα που μαστίζουν την κοινωνία μας) είναι η μόνη επίστήμη που θα μπορούσε να δώσει εξηγήσεις τόσο για τον λόγο εμφάνισης του φαινομένου, όσο και στον τρόπο αντιμετώπισής του. Επίσης, τα μαθήματα θα πρέπει να έχουν μια συνέχεια και συνέπεια. Δηλαδή, στην Α' λυκείου υπάρχει το μάθημα "Πολιτική Παιδειά", στη Β' λυκείου υπάρχει το μάθημα "ο συγχρονος κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία" και στην κατεύθυνση "οι βασικές αρχές κοινωνικών επιστημων". Στην Γ λυκείου τι θα υπάρχει? ΔΕΝ υπάρχει συνέχεια.... και άρα συνέπεια απέναντι στους μαθητές αλλά και στους γονείς. Υλοποίηση Για να επιτευχθεί αυτή η πρόταση θα πρέπει οι μαθητές της Β λυκείου στο τέλος της σχολικής χρονιάς και μέχρι της 25 αυγούστου (λίγο πριν αρχίσει η επόμενη σχολική χρονιά)να έχουν αποφασίσει ποιά σχολή θέλουν να ακολουθήσουν και άρα ποιο μάθημα θα επιλέξουν ούτως ώστε το υπυργείο παιδείας αλλά και οι δευτεροβάθμιες και το εκάστοτε σχολείο να προετοιμαστούν καταλλήλως. Άρα δεν θα υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς. Η ΕΛΛΑΔΑ θα πρέπει να κάνει βήματα ΜΠΡΟΣΤΑ και όχι το αντίθετο. Αυτο επιτυγχάνεται με το να δώσεις στα παιδιά-μαθητές το δικαίωμα να επιλέξουν ποιο μάθημα θέλουν να παρακολουθήσουν, όπως έχουν το δικαίωμα να ψηφίσουν στις εκλογές.