Εξαιρετική ιδέα -ιδίως αν υλοποιηθεί σωστά. Ουσιαστικά (στη δευτεροβάθμια) μπαίνουν τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως το επιθυμούσαν επί χρόνια οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούσαν εθελοντικά και εκτός ωραρίου...
Καταρχάς η επιλογή των επιμέρους θεματικών ενοτήτων -ειδικά στην πιλοτική φάση - καλό είναι να μην είναι δεσμευτική για κάθε τάξη (όπως ήταν οι βιωματικές δράσεις). Επίσης ίσως να μη λειτουργεί σε ζώνη, αλλά εντός του ωρολογίου προγράμματος όπως τα άλλα μαθήματα, ώστε να γίνεται καλύτερη αξιοποίηση εργαστηρίων, κατάλληλων εκπαιδευτικών, κλπ.
Το κλειδί της επιτυχίας θα είναι πιστεύω αν τα εργαστήρια δεξιοτήτων τα αναλαμβάνουν ΟΧΙ οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που απλά δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους, αλλά οι εκπαιδευτικοί που έχουν την εμπειρία και το μεράκι τέτοιων δραστηριοτήτων, δηλαδή όσοι επί χρόνια εθελοντικά πραγματοποιούσαν τέτοιου είδους εργαστήρια (σχολικές δραστηριότητες) και μάλιστα με πολύ αντίξοες συνθήκες (δεν είναι του παρόντος να αναφερθούν). Φυσικά εννοώ να λαμβάνονται υπόψη τυπικά προσόντα πτυχίων, σεμιναρίων, εμπειρίας προγραμμάτων, κλπ. όπως περίπου γινόταν παλιότερα η επιλογή των εκπαιδευτικών για τον ΣΕΠ.
Σημαντικότατη στήριξη στην επιτυχία του εγχειρήματος θα έχει η στήριξή του από τους Υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων/ Περιβ. Εκπαίδευσης/Αγωγής Υγείας/ Πολιτιστικών/ΣΕΠ -ειδικά αν υπάρξει κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο με νέες κρίσεις και τοποθετήσεις για τους Υπεύθυνους αυτούς ανά Δ.Ε. (ή συμπλήρωση των θέσεων αυτών στις Δ.Ε. που δεν διαθέτουν πλέον).
Εξαιρετική ιδέα -ιδίως αν υλοποιηθεί σωστά. Ουσιαστικά (στη δευτεροβάθμια) μπαίνουν τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως το επιθυμούσαν επί χρόνια οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούσαν εθελοντικά και εκτός ωραρίου... Καταρχάς η επιλογή των επιμέρους θεματικών ενοτήτων -ειδικά στην πιλοτική φάση - καλό είναι να μην είναι δεσμευτική για κάθε τάξη (όπως ήταν οι βιωματικές δράσεις). Επίσης ίσως να μη λειτουργεί σε ζώνη, αλλά εντός του ωρολογίου προγράμματος όπως τα άλλα μαθήματα, ώστε να γίνεται καλύτερη αξιοποίηση εργαστηρίων, κατάλληλων εκπαιδευτικών, κλπ. Το κλειδί της επιτυχίας θα είναι πιστεύω αν τα εργαστήρια δεξιοτήτων τα αναλαμβάνουν ΟΧΙ οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που απλά δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους, αλλά οι εκπαιδευτικοί που έχουν την εμπειρία και το μεράκι τέτοιων δραστηριοτήτων, δηλαδή όσοι επί χρόνια εθελοντικά πραγματοποιούσαν τέτοιου είδους εργαστήρια (σχολικές δραστηριότητες) και μάλιστα με πολύ αντίξοες συνθήκες (δεν είναι του παρόντος να αναφερθούν). Φυσικά εννοώ να λαμβάνονται υπόψη τυπικά προσόντα πτυχίων, σεμιναρίων, εμπειρίας προγραμμάτων, κλπ. όπως περίπου γινόταν παλιότερα η επιλογή των εκπαιδευτικών για τον ΣΕΠ. Σημαντικότατη στήριξη στην επιτυχία του εγχειρήματος θα έχει η στήριξή του από τους Υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων/ Περιβ. Εκπαίδευσης/Αγωγής Υγείας/ Πολιτιστικών/ΣΕΠ -ειδικά αν υπάρξει κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο με νέες κρίσεις και τοποθετήσεις για τους Υπεύθυνους αυτούς ανά Δ.Ε. (ή συμπλήρωση των θέσεων αυτών στις Δ.Ε. που δεν διαθέτουν πλέον).