Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ζωή Τρεβλά | 23 Απριλίου 2020, 01:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Όσον αφορά στην αντικατάσταση του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά, προτείνω την ακύρωση αυτής της πρότασης, δεδομένου ότι ΟΛΕΣ οι Σχολές που αντιστοιχίζονται στο συγκεκριμένο πεδίο, έχουν στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών τους το μάθημα ως βασικό για την περαιτέρω εξειδίκευση των φοιτητών. Συνεπώς, αυταπόδεικτα η Κοινωνιολογία απαιτείται να εξετάζεται στις εισαγωγικές εξετάσεις που αφορούν τις Σπουδές στις Σχολές Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών στο ΕΚΠΑ, του Παντείου και των ΤΕΙ:Νομική, Πολιτικές Επιστήμες, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Κοινωνιολογία, Κοινωνική Ανθρωπολογία, Ψυχολογία, Σπουδές στα ΜΜ Επικονωνίας, Παιδαγωγικές Σχολές, Επιστήμες Αγωγής Σχολικής-Προσχολικής Ηλικίας, Επιστήμες Ειδικής Αγωγής, Κοινωνικής Εργασίας, είναι κάποιες που πολύ γρήγορα μπορώ να σκεφτώ. Τα Λατινικά δεν πρέπει να τα μαχόμαστε, όπως και κανένα γνωστικό αντικείμενο άλλωστε, αλλά δε στοιχειοθετείται η προαπαίτησή τους για τις προαναφερόμενες Σχολές. Ακόμα και στη Νομική, στο τμήμα Νομικής, υπάρχει απλή ορολογία στα λατινικά. Η Φαρμακευτική και η Ιατρική που χρησιμοποιούν κυρίως τη λατινική ορολογία, πιο λογικό είναι να τα δίνουν ως πανελλαδικές εξετάσεις. Το όφελος των Κοινωνικών Επιστημών είναι αδιαμφισβήτητο, με ευεργετικό μαθησιακό αποτέλεσμα. Αυτός είναι ο λόγος που δεν αναφέρομαι σε αυτό. Η κοινωνία μας εκσυγχρονίζεται. Η γνώση και η παιδεία πρέπει να ακολουθήσουν. Τα πολιτικά βήματα οφείλουν να εκπληρώσουν το στόχο των κοινωνικών επιστημών, που είναι η εξασφάλιση της ευτυχίας των πολιτών. Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να απελευθερωθεί από παρελθοντικές τακτικές.