Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Λέιλα Σ. | 23 Απριλίου 2020, 01:18
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για την παραμονή της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα: Είμαι χρόνια αναπληρώτρια καθηγήτρια (ΠΕ78)σε Λύκεια σε όλη την Ελλάδα. Οι παρακάτω σκέψεις αντικατοπρίζουν την εικόνα που έχω από όλα τα μέρη και τα σχολεία που έχω υπηρετήσει. Υποθέτω ότι όλοι θέλουμε αυριανούς πολίτες που να γνωρίζουν για παράδειγμα: -Τι σημαίνουν οι όροι "Ολοκαύτωμα", ¨Ναζισμός" "Φασισμός"; -Τι οικονομικό σύστημα έχουμε στην Ελλάδα ή στην Ευρώπη; -Τι διαφορά έχει ο μετανάστης από τον πρόσφυγα; Σε κανένα άλλο μάθημα οι μαθητές δεν έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν σε βάθος τα κοινωνικά φαινόμενα. Έχουν ήδη το απαραίτητο βασικό γνωστικό υπόβαθρο από την Α και Β Λυκείου, και στην Γ Λυκείου η κοινωνιολογική τους σκέψη και ανάλυση απογειώνεται. Τόσα χρόνια που η Κοινωνιολογία ήταν μάθημα γενικής παιδείας στην Γ΄ Λυκείου, οι μαθητές το θεωρούσαν εξαιρετικά ενδιαφέρον μάθημα, αλλά λόγω έλλειψης χρόνου και αφοσίωσής τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, δεν ασχολούνταν όσο έπρεπε ή όσο θα ήθελαν. Κάποιοι μαθητές έλεγαν ότι ακόμη και τότε "ερχόμαστε σχολείο μόνο για να κάνουμε μαζί σας Κοινωνιολογία"..."Ανοίγουν τα μάτια μας" έλεγαν... Φέτος, όμως, φάνηκε εξαρχής το ενδιαφέρον και η αγάπη των μαθητών για την Κοινωνιολόγια, ένα μάθημα το οποίο βοηθάει το μαθητή να ερμηνεύσει και να κατανοήσει τον κόσμο και τη συνεχώς μεταβαλλόμενη κοινωνία γύρω του. Ένα μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο έχει διαφορετική βαρύτητα και είναι ο μόνος τρόπος για να μπορέσουν οι μαθητές να εμβαθύνουν σε αυτό, να λύσουν τις απορίες τους και να τους γεννηθούν κι άλλες. Επί πανδημίας, στα μαθήματα της τηλεδιάσκεψης, "μπαίνουν" στην πλατφόρμα όλοι οι μαθητές (σε κανένα άλλο μάθημα δε συμβαίνει αυτό) και έχουν ανάγκη να μιλήσουν για την πανδημία, για τις κοινωνικές της προεκτάσεις, για τις κοινωνικές σχέσεις, για τους φόβους τους για την κοινωνία του αύριο... Αυτό προσφέρει η Κοινωνιολογία: σκέψη. Μη στερήσετε από τα παιδιά μας αυτό το δώρο που τους δίνει αυτή τη στιγμή η δημόσια εκπαίδευση. Δώστε τους την δυνατότητα της επιλογής ανάμεσα στα Λατινικά και την Κοινωνιολογία, αναλόγως της σχολής που θέλουν να ακολουθήσουν.