Η σχολική πορεία από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Πρότυπο Λύκειο των συνδεδεμένων ΠΣ πρέπει να συνεχίσει να γίνεται αυτοδίκαια. Η διενέργεια εξετάσεων δεν ενισχύει τους σκοπούς των ΠΣ, ενώ επιβαρύνει μαθητές και οικογένειες ψυχολογικά, οικονομικά και κοινωνικά.
1. Η επίτευξη των σκοπών των ΠΣ δυσχεραίνεται. Οι σκοποί των ΠΣ δεν πραγματώνονται σε τρία μόλις χρόνια, από τα οποία το πρώτο θα είναι περίοδος προσαρμογής σε σχολείο αριστείας και το τρίτο θα είναι περίοδος προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις για το Πρότυπο Λύκειο. Απαιτείται πολύ περισσότερος χρόνος για την καλλιέργεια των πρακτικών της αριστείας και της καινοτομίας.
2. Οι μαθητές έχουν ήδη διακριθεί στην αριστεία κατά την εισαγωγή τους στο Πρότυπο Γυμνάσιο. Στα υφιστάμενα ΠΣ το 85% των μαθητών των Πρότυπων Γυμνασίων αποφοιτούν με «Άριστα». Το 2014, τη χρονιά που υλοποιήθηκαν εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Λύκεια, το 90% των εισαχθέντων ήταν απόφοιτοι των συνδεδεμένων Γυμνασίων.
Η σχολική πορεία από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Πρότυπο Λύκειο των συνδεδεμένων ΠΣ πρέπει να συνεχίσει να γίνεται αυτοδίκαια. Η διενέργεια εξετάσεων δεν ενισχύει τους σκοπούς των ΠΣ, ενώ επιβαρύνει μαθητές και οικογένειες ψυχολογικά, οικονομικά και κοινωνικά. 1. Η επίτευξη των σκοπών των ΠΣ δυσχεραίνεται. Οι σκοποί των ΠΣ δεν πραγματώνονται σε τρία μόλις χρόνια, από τα οποία το πρώτο θα είναι περίοδος προσαρμογής σε σχολείο αριστείας και το τρίτο θα είναι περίοδος προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις για το Πρότυπο Λύκειο. Απαιτείται πολύ περισσότερος χρόνος για την καλλιέργεια των πρακτικών της αριστείας και της καινοτομίας. 2. Οι μαθητές έχουν ήδη διακριθεί στην αριστεία κατά την εισαγωγή τους στο Πρότυπο Γυμνάσιο. Στα υφιστάμενα ΠΣ το 85% των μαθητών των Πρότυπων Γυμνασίων αποφοιτούν με «Άριστα». Το 2014, τη χρονιά που υλοποιήθηκαν εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Λύκεια, το 90% των εισαχθέντων ήταν απόφοιτοι των συνδεδεμένων Γυμνασίων.