Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΔΚ | 23 Απριλίου 2020, 01:13
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το θέμα είναι πολυδιάστατο και συνδέεται κυρίως με τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης μας αλλά και το ανθρώπινο κεφάλαιο που διαθέτει η σχολική κοινότητα. Τα λατινικά επιλέχθηκαν για να καλύψουν την ανάγκη για αλλαγή της Κοινωνιολογίας ή είναι τόσο σημαντικά ώστε να πάρουν θέση πανελλαδικού μαθήματος; Είναι η χρησιμότητα της διδασκαλίας μιας νεκρής γλώσσας ως μάθημα με τόση βαρύτητα? Τα λατινικά φυσικά και είναι σημαντικά όμως η απόκτηση της γνώσης τους θα μπορούσε να ενταχθεί στην διδασκαλία των λατινογενών ξένων γλωσσών και να διδάσκεται στα αντίστοιχα μαθήματα ως αρχικά κεφάλαια ή ως μάθημα σε άλλες τάξεις. Αν υποθέσουμε ότι η Κοινωνιολογία έπρεπε να φύγει τότε δημιουργείται μια κενή θέση. Ο τίτλος του προσανατολισμού είναι "Ανθρωπιστικές Σπουδές" οπότε το δίλημμά δεν πρέπει να είναι Λατινικά ή Κοινωνιολογία αλλά η επιλογή ενός μαθήματος που να συνδέεται με τις σπουδές/πανεπιστήμια που καλούνται να επιλέξουν οι υποψήφιοι και θα είναι ένα μάθημα που θα ολοκληρώσει τις ανθρωπιστικές σπουδές. Οπότε για να εκφράσω την θέση μου πιστεύω ότι ούτε η κοινωνιολογία ( με την σημερινή της μορφή καλύπτεται απο την Ιστορία και τα οικονομικά) ούτε τα λατινικά (ως απλή νεκρή γλώσσα) είναι η κατάλληλη επιλογή. Ίσως το μάθημα ξένης γλώσσας (με κοινά κεφάλαια λατινικών στην ύλη) που τώρα είναι επιλογής θα μπορούσαμ να πάρει την τέταρτη θέση θα έδινε μια άλλη διάσταση. Οικονομολός ΠΕ 80 ΔΚ