Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Μπουγιούκας | 23 Απριλίου 2020, 09:41
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το 2015*, το 50% των πανεπιστημιακών και πολυτεχνικών τμημάτων του επιστημονικού πεδίου των θετικών σπουδών επέλεξε το μάθημα της πληροφορικής για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αυτό ήταν αναμενόμενο, αφού οι θετικές επιστήμες θεμελιώνονται πάνω στην αλληλεπίδραση μοντέλου-πειράματος: η πληροφορική είναι σήμερα η θεμελιώδης συνιστώσα της επιστημονικής μοντελοποίησης! Γιατί δεν γίνεται σεβαστή η επιθυμία των ίδιων των ιδρυμάτων, του επιστημονικού πνεύματος και των επιταγών της επιστήμης; Η (βιο)πληροφορική είναι στην πρώτη γραμμή της έρευνας για την ανεύρεση εμβολίου και φαρμάκου για την ασθένεια covid-19 (μελέτες “in silico”), αλλά και της πολιτικής διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης με την κατασκευή μοντέλων διάδοσης της ασθένειας. Το βασικό μοντέλο (“primary structure”) του DNA είναι μια συμβολοσειρά (string), δηλαδή το βασικό αντικείμενο μελέτης της επιστήμης της πληροφορικής. Η πληροφορική είναι η επιστήμη η οποία συνεισέφερε αποφασιστικά στην πρώτη εικονογράφηση μιας μαύρης τρύπας. Η πληροφορική είναι η επιστήμη η οποία συνεισφέρει αποφασιστικά στην κατασκευή ενός ρευστοδυναμικού μοντέλου, έτσι ώστε ένα αεροπλάνο να τεστάρεται χωρίς να πετάξει. Σε τελευταία ανάλυση, όπως έχει πει σε μια διάλεξή του ο κορυφαίος Έλληνας επιστήμονας Χρήστος Παπαδημητρίου, “η πληροφορική είναι τα νέα μαθηματικά”. Συνεπώς, συνιστά υποβάθμιση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας η εισαγωγή φοιτητών και φοιτητριών στα πανεπιστήμια των θετικών σπουδών, στα πανεπιστήμια σπουδών ζωής & υγείας και στα πολυτεχνεία χωρίς το απαραίτητο υπόβαθρο στην επιστήμη της πληροφορικής. Κατά κοινή ομολογία πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο αντικείμενο. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια να ξεκινήσει κανείς στο πανεπιστήμιο – έχει χαθεί το παιχνίδι. Στην Κύπρο, έναν φημισμένο και διεθνή προορισμό σπουδών, τόσο οι υποψήφιοι των θετικών σπουδών όσο και οι υποψήφιοι των σπουδών υγείας & ζωής έχουν την επιλογή να εξετάζονται στις παγκύπριες εξετάσεις στο μάθημα της πληροφορικής. *Σύμφωνα με το δημοσίευμα της ιστοσελίδας esos “Η πρόταση για Χημεία ή Πληροφορική στις Πανελλαδικές”.