Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης | 23 Απριλίου 2020, 10:22
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με το 143912/Δ2/17-09-2019 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ και την σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 26/27-06-2019 του Δ.Σ), η διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό.Το Εργαστήριο Πληροφορικής αποτελεί για τους μαθητές χώρο μελέτης, έρευνας,ενεργητικής συμμετοχής και συνεργασίας, ώστε να ενθαρρύνεται και να ευνοείται η διερευνητική προσέγγιση της γνώσης, η αλληλεπιδραστική και συνεργατική μάθηση, η αυτενέργεια και η δημιουργικότητα.Βασική τεχνική διδασκαλίας κυρίως στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος καθίστανται τα σχέδια εργασίας/έρευνας (projects).Επίσης, για τη διδασκαλία της θεωρίας, εκτός των άλλων διαθέσιμων εκπαιδευτικών τεχνικών και δραστηριοτήτων, προτείνονται δραστηριότητες Πληροφορικής χωρίς υπολογιστές, οι οποίες ενεργοποιούν τους μαθητές, αφού τους διδάσκουν με παιγνιώδη και συμμετοχικό τρόπο τις βασικές έννοιες της Επιστήμης της Πληροφορικής.Στις περιπτώσεις που προτείνονται βιντεομαθήματα είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί αντεστραμμένη διδασκαλία και παιδαγωγική (flipped classroom) προκειμένου να αξιοποιηθεί κατάλληλα ο περιορισμένος διδακτικός χρόνος στην τάξη. Η μέθοδος αυτή προτείνεται να αξιοποιηθεί, εφόσον το επιτρέπει η πρόσβαση των μαθητών στο Διαδίκτυο από το σπίτι. Επιπλέον όποιος εκπαιδευτικός εισάγει τις έννοιες του προγραμματισμού μέσω kit ρομποτικής (lego Mindstorm Education) ή μέσω προγραμματιστικού περιβάλλοντος Scratch, πώς θα βγάλει έγχρωμες φωτοτυπίες με τα έγχρωμα πλακίδια-εντολές για να τα εξετάσει; Έτσι στα διαγωνίσματα θα πρέπει να κάνουμε ερωτήσεις του τύπου τί είναι αλγόριθμος ή πρόγραμμα, προγραμματισμός κλπ. ή να στραφούμε στον χελωνόκοσμο! Σημασία δεν έχει οι μαθητές να γνωρίζουν ορισμούς, αλλά η διδακτική πορεία θα πρέπει να αξιοποιεί την έμφυτη περιέργεια και την αυτενέργεια των μαθητών μέσα από αυθεντικές δραστηριότητες και συμμετοχικές τεχνικές διδασκαλίας. Ειδικά για την Πληροφορική προτείνω μέγιστο αριθμό μαθητών/τμήμα τους 15 και όχι 22 μέσα σε ένα εργαστήριο. Επιπλέον, απαιτείται εκσυγχρονισμός των υπολογιστών. Με windows xp ή windows 2000 δεν γίνεται δουλειά. Ακόμη απαιτείται νέο βιβλίο μαθητή, τετράδιο μαθητή και νέο βιβλίο καθηγητή. Στα βιβλία αυτά να υπάρχει υποχρεωτικά υλικό για την εκπαιδευτική ρομποτική (Lego Mindstorm Education, rasberry pi, arduino κλπ) και για το Scratch. Τέλος, οι ώρες διδασκαλίας της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο, πρέπει να αυξηθούν σε 2 ώρες. Για τους παραπάνω λόγους είμαι κάθετα αντίθετος στην γραπτή εξέταση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο, διότι με την εισαγωγή απλά των ωριαίων γραπτών δοκιμασιών δεν αναβαθμίζεται η Πληροφορική!