Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Michael | 23 Απριλίου 2020, 10:09
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Έχει κανείς τη ψευδαίσθηση ότι τα μαθήματα που δεν θα εξετάζονται θα τα παρακολουθεί κανείς; 2. Έχει κανείς τη ψευδαίσθηση ότι θα υπάρξει καθηγητής που θα βαθμολογήσει κάτω από 19 μάθημα που δεν εξετάζεται πανελλαδικά; 3. Μήπως πρέπει να μοιραστούν οι ώρες στα εξεταζόμενα μαθήματα; (8 στην Α' Λυκείου, 7 στη Β' Λυκείου και 5 στην Γ' Λυκείου). Η εμπειρία είναι αποστομωτική: ΟΥΔΕΙΣ παρακολουθεί τα μαθήματα που δεν έχουν βαρύτητα. Είναι πρόβλημα που είχε τεθεί ήδη από το 1972 και από τον αείμνηστο Αριστείδη Πάλλα. 4. Γιατί δεν εμφανίζονται αναλυτικά οι προτεινόμενες ώρες για το αναλυτικό πρόγραμμα; Για το Δημοτικό το αντίστοιχο άρθρο του νομοσχεδίου είναι αναλυτικότατο και σαφές. Για τη Δευτεροβάθμια όχι. Γιατί; 5. Η πιο σωστή -αν όχι η μοναδική- απόφαση του κου Γαβρόγλου ήταν τα 7ωρα. Γιατί καταργούνται; Ποιο το σκεπτικό; Διαδίδεται από παντού -και καπνός χωρίς φωτιά δε βγαίνει- ότι ήταν απαίτηση των φροντιστηρίων. Οι οικογένειες, πλέον, θα στηριχθούν στο Δημόσιο Σχολείο, μιας και οι οικονομικές προβλέψεις είναι δυσοίωνες. Θα καταργηθεί μια σωστή απόφαση, που ανακούφισε τόσο τον οικογενειακό πρϋπολογισμό; 6. Τράπεζα Θεμάτων στα μισά θέματα. Και τα άλλα μισά; Ενθυμείστε τι έγινε τη διετία που εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων με τις καταγγελίες για πλάγια διαρροή θεμάτων; Είμαι σαφώς υπέρ της Τράπεζας, του εμπλουτισμού της και της ανανέωσης του υλικοού της, αλλά για όλα τα εξεταζόμενα θέματα κι όχι για τα μισά. Εδώ αφήνεται ένα παράθυρο για πολλά τεχνάσματα από επιτήδειους. 7. Θα εκσυγχρονιστούν τα προγράμματα σπουδών; Είναι αδιανόητο να μη διδάσκονται οι μαθητές σύγχρονα αντικείμενα και η "επιμόρφωσή" τους να αφήνεται στον κάθε τυχόντα στα κοινωνικά δίκτυα. Π.χ. Αστρονομία, Χρήση Διαδικτύου και αξιολόγηση Πληροφοριών, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Πυρηνική τεχνολογία και εφαρμογές, Ασφάλεια Προσωπικών Δεδομένων, Σύγχρονη Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Δικαιώματα και Υποχρεώσεις Πολίτη στο Παγκοσμιο Χωριό, Ψευδοεπιστήμες, χημική ρύπανση η καταστροφή του ατμοσφαιρικού όζοντος, τα μεταλλαγμένα προιόντα, η κλωνοποίηση οργάνων οι παρερνέργειες των κινητών τηλεφώνων κλπ. Και εννοείται ορθή και αποτελεσματική χρήση της γλώσσας μας. Η εκμάθηση του Επιστημονικού Πολιτισμού είναι απόλυτη προτεραιότητα σε μια κοινωνία κατεξοχήν τεχνολογική. Δε χρειάζονται τόσες ώρες εκμάθησης χρήσης υπολογιστών. Οι μαθητές γνωρίζουν πεισσότερα κι από τους καθηγητές τους. Άλλα μαθήματα χρειάζονται. 8. Το προτεινόμενο σύστημα είναι κατεξοχήν εξεταστικοκεντρικό. Ελπίζω να γίνεται κατανοητό τι σημαίνει αυτό. 9. Τέλος, δεν μπορώ να κατανοήσω το επείγον του όλου εγχειρήματος. Η χώρα έχει ένα σωρό προβλήματα, με κύριο την οικονομική πίεση που αναμένεται μετά το πέρας της περιπέτειας με το κορονοϊο, η εκπαίδευση ταλαιπωρείται αφάνταστα με το κλείσιμο των σχολικών μονάδων και την ουσιαστική αναστολή λειτουργίας τους κι εμάς το πρόβλημά μας είναι οι αλλαγές στην εκπαίδευση; Δεν μπορούσαν να ανασταλούν για ένα έτος; Προέχουν άλλα προβλήματα, ουσιαστικότερα και αμεσότερα και μάλλον πιο συνδεδεμένα με την επιβίωση. Γιατί αυτή η βιασύνη; Κάποια τεκμηρίωση της πολιτικής αυτής επιλογής;