Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Μαρία Μ. | 23 Απριλίου 2020, 10:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μαρία Μ. Θα ήθελα και εγώ να καταθέσω το σχόλιό μου για το άρθρο 7 και συγκεκριμένα για την αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας με αυτό των Λατινικών στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Χωρίς να παραγνωρίζω την αξία των Λατινικών δε μπορώ να καταλάβω γιατί μια τόσο επιπόλαιη αντιμετώπιση σέ ένα μάθημα ίσης σπουδαιότητας, εξαιρετικά ενδιαφέρον και ιδιαίτερα σύγχρονο και επίκαιρο, καθώς πραγματεύεται θέματα που προβληματίζουν και αναπτύσσουν την κριτική σκέψη των μαθητών. Δε μπορώ επίσης να καταλάβω τη λογική της αντικατάστασης του ενός μαθήματος από το άλλο. Είναι εφικτό να παραμείνουν και τα δύο στην ομάδα προσανατολισμού με επιμερισμό των ωρών και τα παιδιά να επιλέγουν ποιο από τα δύο θα δώσουν πανελλαδικά ανάλογα με την επιλογή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ας μη ξεχνάμε ότι τα Λατινικά αποτελούν σημαντικό προαπαιτούμενο μόνο για τη Νομική Σχολή, ενώ η Κοινωνιολογία είναι μέρος του προγράμματος σπουδών για πλήθος ανθρωπιστικών σχολών και όχι μόνο! (ο γιος μου στο Πολυτεχνείο, στους Μεταλλειολόγους είχε μάθημα Κοινωνιολογία της Επιστήμης). Είναι κρίμα ένα τόσο αξιόλογο μάθημα, ελπίζω όχι μόνο για τα ξένα πανεπιστήμια, να καταντήσει μάθημα β΄κατηγορίας, ή αλλιώς: η ώρα του παιδιού. Κάτι τέτοιο δεν αξίζει ούτε στην ποιότητα της εκπαίδευσης που όλοι ευαγγελιζόμαστε, ούτε στο συνάδελφο κοινωνικό επιστήμονα που υποβαθμίζεται σε "μπεϊμπυ σίτερ" Με την ευχή αυτή η αλλαγή στο σχολείο να αποτελέσει μια ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών και μια απόδειξη ότι η σκέψη μας είναι πάντα στους μαθητές μας και όχι απλά στην υλοποίηση προεκλογικών δεσμεύσεων, στη βάση μιας στείρας πολιτικής αντιπαράθεσης...