Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησηςΣχόλιο του χρήστη Ι.Σ. | 23 Απριλίου 2020, 10:55
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ορθή η απόφαση της Κυβέρνησης για τη στήριξη των Κλασικών Σπουδών με την επαναφορά ως πανελλαδικώς εξεταζόμενου του μαθήματος των Λατινικών στο Λύκειο, από όπου είχε εντελώς εξοβελισθεί. Η Κοινωνιολογία είναι και αυτό ένα μάθημα αποστήθισης, όπως άλλωστε και τόσα άλλα μαθήματα Μην προσπαθούν να μας πείσουν κάποιοι περί του αντιθέτου. Εδώ χρειάζεται ειλικρίνεια. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τι συνέβαινε όταν το μάθημα ήταν πανελλαδικώς εξεταζόμενο για τους μαθητές της Δ΄ Δέσμης. Δεν είναι, επομένως, μόνο τα Λατινικά μάθημα αποστήθισης όπως διατείνονται όσοι για συντεχνιακούς λόγους επιμένουν να εξετάζεται πανελλαδικώς η Κοινωνιολογία. Εδώ πρέπει να είμαστε δίκαιοι: Mε τις πανελλαδικές εξετάσεις η αποστήθιση σε όλα ανεξαιρέτως τα μαθήματα, σε άλλα περισσότερο σε άλλα λιγότερο, εμπεδώθηκε εδώ και 40 χρόνια για τα καλά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Δεν είναι απαραίτητο η Κοινωνιολογία να είναι μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο ούτε ως μάθημα είναι πιο χρήσιμο από τα Λατινικά, όπως λένε κάποιοι. Χρειάζεται πολλή συζήτηση επ’ αυτού. Περιορίζομαι μόνο να πω πως όλα τα μαθήματα είναι χρήσιμα. Δεν μπορούμε να δεχθούμε αξιολογικές διαβαθμίσεις του τύπου «πιο χρήσιμο ή λιγότερο χρήσιμο μάθημα». Ούτε βγαίνει άκρη από μια τέτοια άγονη συζήτηση και αντιπαράθεση. Δεν είναι δυνατόν στις Φιλοσοφικές Σχολές (σε Ελληνικά και Ξενόγλωσσα Τμήματα) οι φοιτητές να διδάσκονται ως αρχάριοι τα Λατινικά, γιατί υποβαθμίζεται η πανεπιστημιακή διδασκαλία. Η διδασκαλία των Λατινικών για αρχάριους πρέπει να γίνεται στο Λύκειο. Χρήσιμα επίσης είναι τα Λατινικά στις Νομικές και στις Θεολογικές Σχολές. Δεν είναι δυνατόν οι φοιτητές των σχολών αυτών να μην μπορούν να διαβάζουν μια μικρή πρόταση ή έκφραση στα Λατινικά. Εκτός τούτου τα Λατινικά χρειάζονται για τις σπουδές τους (Ρωμαϊκό δίκαιο, Λατινική Θεολογική Γραμματεία). Οι υποψήφιοι των Θεωρητικών Σχολών δεν χρειάζεται να εξετάζονται στην Κοινωνιολογία. Τη διδάσκονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και εκτός αυτού η Κοινωνιολογία διαχέεται σε πολλά μαθήματα (Ιστορία, Λογοτεχνία, Φιλοσοφία, Γλώσσα, Θρησκευτικά, Πολιτική Παιδεία, Μελέτη Περιβάλλοντος κ.λπ.). Η απόφαση εξέτασης στην Κοινωνιολογία σε πανελλαδικό επίπεδο ήταν (το γνωρίζουν αυτό οι πάντες) αποτέλεσμα συντεχνιακών πιέσεων και προσωπικών προτιμήσεων. Όμως οι αποφάσεις πρέπει να παίρνονται με κριτήριο τις ανάγκες της Εκπαίδευσης και όχι με κριτήρια συντεχνιακά ή προσωπικές προτιμήσεις και επιλογές. Η Κοινωνιολογία μπορεί να διδάσκεται μέσα στο Πανεπιστήμιο, σε όλες τις Θεωρητικές σχολές για δύο εξάμηνα.