Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Θεόδωρος | 23 Απριλίου 2020, 11:58
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο, ενώ αντιμετωπίζει πολλά σημαντικά θέματα της παιδείας, δεν αγγίζει μία από τις πιο καταφανείς στρεβλώσεις του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: τη δυνατότητα εισαγωγής σε Α.Ε.Ι. - και μάλιστα και σε τμήματα υψηλής ζήτησης και υψηλών βάσεων - που παρέχεται σε αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), μέσω ειδικών εξετάσεων, πολύ χαμηλότερων απαιτήσεων σε σχέση με εκείνες που αντιμετωπίζουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις τους οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων. Η στρέβλωση αυτή, που εισήχθη, προφανώς για ψηφοθηρικούς λόγους, με το ν. 4386/16 και μεγιστοποιήθηκε με τους ν. 4521/18 και 4610/19, όπου παραχωρήθηκε ποσοστό 5% και αργότερα 10% επί των θέσεων εισακτέων σε αυτή την ειδική (;) ομάδα μαθητών, είναι καταφανώς αντίθετη προς οποιαδήποτε έννοια αξιοκρατίας και ίσων δικαιωμάτων στην πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση, ενδεχομένως σε βαθμό αντίθετο προς τις επιταγές του Συντάγματός μας. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν συνιστούν ούτε κάποια μειονότητα, ούτε κάποια ομάδα μαθητών με μειωμένες δυνατότητες πρόσβασης σε δομές εκπαίδευσης στη χώρα μας (όπως, λ.χ. οι ομογενείς ή οι μονίμως διαμένοντες στο εξωτερικό). Είναι μία ομάδα μαθητών που επιλέγουν να ακολουθήσουν το δρόμο των ΕΠΑΛ, όχι για να είναι πίο εύκολη η πρόσβασή τους στις σχολές της Ανώτατης Εκπαίδευσης μέσω μειωμένης δυσκολίας εξετάσεων, παρκάμπτοντας, έτσι, την κοινά αποδεκτή δοκιμασία που περνούν οι συνομήλικοί τους των ΓΕΛ, αλλά επειδή η επαγγελματική εκπαίδευση τους παρέχεις άλλους δρόμους επαγγελματικής αποκατάστασης. Συνεπώς, δεν υπάρχει λόγος να ακολουθούν διαφορετικές διαδικασίες εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση σε σχέση με τους αποφοίτους των ΓΕΛ. Επομένως, ή θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη ώστε η πρόσβαση αποφοίτων των ΕΠΑΛ μέσω ειδικών εξετάσεων να γίνεται σε συγκεκριμένη κατηγορία σχολών τεχνικού προσανατολισμού, ή θα πρέπει να τους δίνεται το δικαίωμα, εάν επιθυμούν, να συμμετέχουν στις ίδιες πανελλήνιες εξετάσεις στις οποίες συμμετέχουν και οι απόφοιτοι των ΓΕΛ, ώστε να αξιολογείται με τον ευρέως αποδεκτό τρόπο η ικανότητά τους να επιτύχουν σε οποιαδήποτε σχολή της αρεσκείας τους. Οι σχετικές τροποποιήσεις που εισήχθησαν με τους ν. 4386/16, ν. 4521/18 και 4610/19 στο Άρ. 13 του ν. 4186/13 θα πρέπει το ταχύτερο δυνατό να καταργηθούν.