Νηπιαγωγός:
Το Νηπιαγωγείο για τα προνήπια αποτελεί έτος κατάκτησης και εξάσκησης του προφορικού λόγου και της συμβατικής γραφής. Σύμφωνα με τους στόχους του Αναλυτικού Προγράμμάτος για την Γλώσσα τα νήπια αναμένεται να κατακτήσουν συμβάσεις προφορικού (συνδέσμους, ανάπτυξη λεξιλογίου, ανάπτυξη προτάσεων κτλ) και γραπτού λόγου (να έρθουν σε επαφή με τον γραπτό λόγο, γράμματα κτλ). Πόσο μπορεί να βοηθήσει η εισαγωγή μιας δεύτερης ξένης γλώσσας σε όλο αυτό; Μπορεί να υπάρξει σύγχυση πχ. να μπερδεύουν τα ελληνικά φωνήματα (που τόσο πασχίζουμε να τα κατακτήσουμε με φωνολογικές ασκήσεις καθημερινά!) με τα αγγλικά?
Υπάρχει μεγάλο ποσοστό νηπίων που παρουσιάζει προβλήματα λόγου και ένα μεγάλο ποσοστό που δεν μιλάει μέσα στην τάξη γιατί είναι αλλόγλωσσα.
Οι δυσκολίες, που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα δίγλωσσο (και σε αρκετές περιπτώσεις τρίγλωσσο) παιδί είναι οι εξής:
Φωνολογικά λάθη(κάποια φωνήματα μπορεί να μην υπάρχουν σε κάποιες γλώσσες)
Λάθη σε γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες (υπάρχουν διαφορετικοί κανόνες σε κάθε γλώσσα)
Χρήση λέξεων και από τις δύο γλώσσες κατά τη διάρκεια της ομιλίας(με αποτέλεσμα να μπερδεύεται ο συνομιλητής)
Τα αγγλικά καλό θα ήταν να διδαχτούν από την πρώτη δημοτικού.
Υπάρχουν σοβαρότερα Θέματα που χρειάζονται επίλυση στο Νηπιαγωγείο:
1. Έλλειψη προσωπικού. Είναι 1 Νηπιαγωγός ανά 22 παιδιά (προσωπικό παράδειγμα). Τα νήπια δεν είναι κολλημένα σε ένα θρανίο. Έχουν ανάγκες πολλές φορές σε προσωπικό επίπεδο (χρειάζεται βοήθεια στην τουαλέτα, αρρωσταίνουν-κάνουν εμετό, χτυπάνε κτλ) εκ των πραγμάτων υπάρχουν φορές που μένουν μόνα τους είτε στην αυλή είτε στην τάξη.
2. Εισαγωγή σχολικών ψυχολόγων. Τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ίδιους τους γονείς. (είναι αναγκαίο!)
3. Εισαγωγή σχολικού Ιατρικού Προσωπικού. Ατυχήματα μικρά η μεγάλα συμβαίνουν συνέχεια στο σχολείο και εδώ καλείται ο εκπαιδευτικός να τα αντιμετωπίσει! και ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη αν συμβεί κάτι πιο σοβαρό? Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό σε τόσο μικρές ηλικίες που στεγάζονται σε κτίρια πολλές φορές ακατάλληλα και επικίνδυνα!
Σας καλούμε στην τάξη μας να δείτε από κοντά τα προβλήματα που αντμετωπίζουμε και δεν είναι τα αγγλικά πρώτο μέλημά μας.
Νηπιαγωγός: Το Νηπιαγωγείο για τα προνήπια αποτελεί έτος κατάκτησης και εξάσκησης του προφορικού λόγου και της συμβατικής γραφής. Σύμφωνα με τους στόχους του Αναλυτικού Προγράμμάτος για την Γλώσσα τα νήπια αναμένεται να κατακτήσουν συμβάσεις προφορικού (συνδέσμους, ανάπτυξη λεξιλογίου, ανάπτυξη προτάσεων κτλ) και γραπτού λόγου (να έρθουν σε επαφή με τον γραπτό λόγο, γράμματα κτλ). Πόσο μπορεί να βοηθήσει η εισαγωγή μιας δεύτερης ξένης γλώσσας σε όλο αυτό; Μπορεί να υπάρξει σύγχυση πχ. να μπερδεύουν τα ελληνικά φωνήματα (που τόσο πασχίζουμε να τα κατακτήσουμε με φωνολογικές ασκήσεις καθημερινά!) με τα αγγλικά? Υπάρχει μεγάλο ποσοστό νηπίων που παρουσιάζει προβλήματα λόγου και ένα μεγάλο ποσοστό που δεν μιλάει μέσα στην τάξη γιατί είναι αλλόγλωσσα. Οι δυσκολίες, που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα δίγλωσσο (και σε αρκετές περιπτώσεις τρίγλωσσο) παιδί είναι οι εξής: Φωνολογικά λάθη(κάποια φωνήματα μπορεί να μην υπάρχουν σε κάποιες γλώσσες) Λάθη σε γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες (υπάρχουν διαφορετικοί κανόνες σε κάθε γλώσσα) Χρήση λέξεων και από τις δύο γλώσσες κατά τη διάρκεια της ομιλίας(με αποτέλεσμα να μπερδεύεται ο συνομιλητής) Τα αγγλικά καλό θα ήταν να διδαχτούν από την πρώτη δημοτικού. Υπάρχουν σοβαρότερα Θέματα που χρειάζονται επίλυση στο Νηπιαγωγείο: 1. Έλλειψη προσωπικού. Είναι 1 Νηπιαγωγός ανά 22 παιδιά (προσωπικό παράδειγμα). Τα νήπια δεν είναι κολλημένα σε ένα θρανίο. Έχουν ανάγκες πολλές φορές σε προσωπικό επίπεδο (χρειάζεται βοήθεια στην τουαλέτα, αρρωσταίνουν-κάνουν εμετό, χτυπάνε κτλ) εκ των πραγμάτων υπάρχουν φορές που μένουν μόνα τους είτε στην αυλή είτε στην τάξη. 2. Εισαγωγή σχολικών ψυχολόγων. Τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ίδιους τους γονείς. (είναι αναγκαίο!) 3. Εισαγωγή σχολικού Ιατρικού Προσωπικού. Ατυχήματα μικρά η μεγάλα συμβαίνουν συνέχεια στο σχολείο και εδώ καλείται ο εκπαιδευτικός να τα αντιμετωπίσει! και ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη αν συμβεί κάτι πιο σοβαρό? Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό σε τόσο μικρές ηλικίες που στεγάζονται σε κτίρια πολλές φορές ακατάλληλα και επικίνδυνα! Σας καλούμε στην τάξη μας να δείτε από κοντά τα προβλήματα που αντμετωπίζουμε και δεν είναι τα αγγλικά πρώτο μέλημά μας.