Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Άννα Κουράκη | 23 Απριλίου 2020, 12:44
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το ελληνικό σχολείο καλείται να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνία μας. Συνεπώς, μία από τις προσπάθειες που στοχεύουν στην επιτακτική ανάγκη για εκσυγχρονισμό της δημόσιας εκπαίδευσης θα έπρεπε να είναι κι η αποφυγή της παπαγαλίας και της εργαλειοποίησης διδακτικών αντικειμένων όπως συμβαίνει με τα Λατινικά. Η εργαλειοποίηση στο συγκεκριμένο μάθημα σχετίζεται με την άκριτη και επιφανειακή γνώση πάνω στο συγκεκριμένο μάθημα, που αναμφίβολα συνοδεύονται με τη τάση για βαθμοθηρία. Δεν είναι άγνωστο τόσο στην εκπαιδευτική όσο και στην μαθητική κοινότητα ότι τα Λατινικά εξυπηρετούν μια εύκολη λύση (απλής αποστήθισης) προκειμένου να ανέβει ο τελικός βαθμός του υποψήφιου στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Στον αντίποδα, το μάθημα της Κοινωνιολογίας θέτει τον μαθητή κριτικά απέναντι στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Μαθαίνει την έννοια της ερμηνείας και της κριτικής θεώρησης της κοινωνικής πραγματικότητας μέσα από την εξέταση θεωριών και ρευμάτων όπως αυτά προκύπτουν μέσα από την εξέλιξη της κοινωνίας μας. Η Κοινωνιολογία είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην μελέτη της Λογοτεχνίας , της Ιστορία, της Οικονομίας και της Ψυχολογίας. Η κατάργηση της Κοινωνιολογίας θυμίζει μικροκομματική αντιπαράθεση μεταξύ αριστεράς και δεξιά. Μην το επιτρέψετε να συμβεί. Ας διατηρηθεί η Κοινωνιολογία ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα κι ας τεθούν τα Λατινικά ως μάθημα επιλογής με σαφή όμως επαναπροσδιορισμό του στόχου επιλογής τους!!!