Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Αθηνά Σκορδίλη | 23 Απριλίου 2020, 13:11
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα με τη σειρά μου να καταθέσω κάποιες σκέψεις σχετικά με την κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλήνιες εξετάσεις της Γ΄λυκείου. Είμαι εκπαιδευτικός και ήδη από το δημοτικό σχολείο προσπαθούμε να εμπνεύσουμε και να βοηθήσουμε τους μαθητές για να κατανοήσουν τον κόσμο που τους περιβάλλει, να τους ευαισθητοποιήσουμε για κοινωνικά, ανθρωπιστικά και περιβαλλοντικά ζητήματα, να τους μυήσουμε στους τρόπους λειτουργίας της πολιτείας, της οποίας θα γίνουν μέλη ως αυριανοί ελεύθερα σκεπτόμενοι πολίτες. Όλη αυτή η προσπάθεια πραγματοποιείται και στις μεγαλύτερες τάξεις μέσω τους μαθήματος τη Κοινωνιολογίας, Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, Πολιτικής παιδείας ή με όποιες άλλες εκφάνσεις του και πρόκειται για ένα αντικείμενο ιδιαίτερα ενδιαφέρον για τους μαθητές, καθώς τους βοηθά να κατανοήσουν και να οργανώσουν στο μυαλό τους την κοινωνική πραγματικότητα που τους περιβάλλει. Απόδειξη της σημαντικότητάς του αποτελεί το γεγονός ότι σε όλα τα ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης αποτελεί υποχρεωτικό μάθημα, ανεξάρτητα από το αντικείμενο της Σχολής. Για όλους αυτούς τους λόγους θεωρώ ότι θα πρέπει να παραμείνει ως μάθημα-προϋπόθεση για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς είναι μια μοναδική ευκαιρία να δημιουργήσουμε σκεπτόμενους και κοινωνικά ευαίσθητους πολίτες