Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Χρήστος | 23 Απριλίου 2020, 13:06
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στον διαγωνισμό PISA η χώρα μας «πάτωσε» στις φυσικές επιστήμες τόσο το 2015 όσο και το 2018 (43η το 2015 και 44η το 2018 σε 78 χώρες, δηλαδή κάτω από τον μέσο όρο). Επισημαίνω επίσης ότι η Χημεία στην Α’ Γυμνασίου δεν διδάσκεται καθόλου ενώ στην Β’ τάξη και Γ’ τάξη του Γυμνασίου είναι μονόωρο μάθημα. Μονόωρο είναι και η βιολογία και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός PISA εξετάζει τις γνώσεις των μαθητών ακριβώς μετά το Γυμνάσιο. Διερωτώμαι, ποια είναι τα μέτρα που λαμβάνονται όχι μόνο να βελτιώσουμε τη θέση μας στις φυσικές επιστήμες, αλλά τουλάχιστον να σταματήσει η κατρακύλα μας; Το εντυπωσιακό είναι ότι κλεισμένοι στα σπίτια μας περιμένουμε από τους ερευνητές να βρουν εμβόλιο για την καταπολέμηση του Covid-19. Κι όταν λέμε “περιμένουμε από τους ερευνητές” εννοούμε του χημικούς, φυσικούς, βιολόγους, γιατρούς, φαρμακοποιούς, βιοχημικούς… δηλαδή από τους επιστήμονες των φυσικών επιστημών. Κι εμείς ποια σημασία δίνουμε στις φυσικές επιστήμες στην εκπαίδευση; Μήπως τελικά το έχουμε πάρει απόφαση ότι «ουσιαστικά τέρμα οι φυσικές επιστήμες στη χώρα μας»; Δυστυχώς το νομοσχέδιο δεν δίνει λύσεις στο θέμα αυτό.