Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη AMKO | 26 Νοεμβρίου 2009, 11:11
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γιατί όχι στον ΑΣΕΠ: 1. Σε ότι αφορά τον ΑΣΕΠ α) Το ΑΣΕΠ δεν έχει τις υποδομές να διεξάγει γραπτό διαγωνισμό για την κατηγορία ΠΕ19-20. Ο περσινός διαγωνισμός προκάλεσε τεράστια προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς μόλις τώρα βγήκαν τα οριστικά αποτελέσματα για τους ΠΕ20 υποψηφίους. β) Για πιο λόγο όσοι έχουν παιδαγωγική επάρκεια από την ΑΣΠΑΙΤΕ, έχουν δώσει εξετάσεις για παιδαγωγικά στην ΑΣΠΑΙΤΕ και τα έχουν περάσει επιτυχώς να αναγκάζονται να ξανα-υποβάλλονται σε εξετάσεις για τα παιδαγωγικά στον ΑΣΕΠ; Δεν μηδενίζεται έτσι και η παιδαγωγική τους κατάρτιση και η ΑΣΠΑΙΤΕ; γ) Ειδικά στο θέμα της διδακτικής το αποτέλεσμα είναι πολύ σχετικό. Επίσης δεν είναι αντικειμενικό της γνώσης των εξεταζομένων η εξέταση στο γνωστικό. Τα θέματα ελάχιστες φορές στοχεύουν στο να αξιολογήσουν τις πραγματικές γνώσεις που θα χρειαστεί ο εκπαιδευτικός όταν κληθεί να διδάξει και κυρίως δεν αφορούν την διδακτέα ύλη αλλά αρκετά βρίσκονται σε συγκεκριμένα πανεπιστημιακά βιβλία και όχι στα σχολικά. Παράλληλα η επιστημονική κοινότητα διαφωνεί με τον ΑΣΕΠ για την ορθότητα των απαντήσεων που δίνει το συμβούλιο θεωρώντας άλλα σωστά ή ότι θα μπορούσε βάσει διατύπωσης να θεωρηθεί και κάποια άλλη απάντηση ως σωστή. Τέλος τα θέματα για το διδακτικό δεν επικεντρώνονται στο "λίγο απ` όλα", ώστε να συμπεριλαμβάνουν κάθε πιθανό μάθημα που θα κληθεί να διδάξει κάθε εκπαιδευτικός αλλά επικεντρώνονται σε ότι ξέρει ή πιστεύει ως σημαντικό ο κάθε εισηγητής. Αυτό που θα ήθελα να σας προτείνω είναι -Να ισχύσουν οι πίνακες μέχρι να διοριστούν τουλάχιστον όσοι έχουν προϋπηρεσία από μία διδακτική χρονιά. 1. ΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ να προσμετρώνται και στους ισχύοντες πίνακες ώστε με αυτόν τον τρόπο να γίνει προσπάθεια να γίνουν όσο το δυνατό πιο δίκαιοι. 2.Ο ΑΣΕΠ θα μπορούσε να μην είναι γραπτός διαγωνισμός αλλά με μόρια. Έτσι και πιο ευέλικτος θα γίνει και δεν θα αμφισβητεί κεκτημένα πτυχία και γνώσεις. 3. Στον ΑΣΕΠ με τον τρόπο που λειτουργεί τώρα να απαλλάσσονται από τις εξετάσεις για παιδαγωγικά και διδακτική όσοι έχουν περάσει επιτυχώς της εξετάσεις της ΑΣΠΑΙΤΕ 4. Τα θέματα του ΑΣΕΠ στο επίπεδο του γνωστικού αντικειμένου να καταρτίζονται από εν ενεργεία καθηγητές πληροφορικής που διδάσκουν στην δευτεροβάθμια και δεν βρίσκονται σε κάποια γραφεία Διευθύνσεων ή είναι πανεπιστημιακοί. 5. Όσο αφορά το ρόλο του εκπαιδευτικού στο σχολείο και ειδικά για τη Δόκιμη περίοδο: Α.Πως θα κρίνεται ένα εκπαιδευτικό ο οποίος πρώτα και κύρια δεν είναι μόνο εκπαιδευτικός αλλά στο σχολικό περιβάλλον κάνει παρατύπως και τη δουλειά του βιβλιοθηκονόμου και του γραμματέα και του λογιστή και του παιδονόμου; Β.Όταν δεν του παρέχεται συνεχή υποστήριξη από ειδικούς ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κλπ ειδικά στην σημερινή εποχή όπου βρισκόμαστε σε μία πολυσυλλεκτική κοινωνία με μια τάξη που ο εκπαιδευτικός που μεγάλωσε σε ένα αμιγώς ή σχεδόν αμιγώς ελληνικό περιβάλλον καλείται τώρα να συμβιβάσει διαφορετικές κουλτούρες και προσεγγίσεις; Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν είναι όλοι οι μαθητές ίσοι, αλλά ισότιμοι. Ο καθένας θέλει διαφορετική προσέγγιση, επιβάλλεται να τον αγκαλιάσεις διαφορετικά τόσο από άποψη μαθησιακής ικανότητας όσο και από άποψη εθνικότητας. Γ. Και τέλος το αιώνιο πρόβλημα του πως θα μπορέσεις να κρίνεις έναν εκπαιδευτικό όταν δεν του παρέχεις τα κατάλληλα μέσα; Όταν θα προσπαθώ να κάνω μάθημα πληροφορικής σε τριάντα παιδιά και δουλεύουν μόνο τρεις υπολογιστές(αυτό το έχω βιώσει και σας διαβεβαιώνω πως δεν είναι καθόλου εύκολο); Όταν ως νεοδιορισμένος καλούμαι να πληρώσω ενοίκιο, να ζήσω σε μία ίσως και πιο ακριβή κοινωνία με από αυτή που μέχρι τώρα ζούσα και παράλληλα να αγοράσω και βοηθητικά βιβλία τα οποία για την περίπτωση της πληροφορικής δεν είναι και ιδιαιτέρως οικονομικά; Πως λοιπόν θα προβείτε σε αυτή τη κρίση χωρίς να κρίνετε πρώτα αυτά που οι ίδιοι προσφέρετε στους εκπαιδευτικούς; Λέτε ότι σε όλο το ανεπτυγμένο κόσμο δεν υπάρχει σύστημα που να μην κρίνει τον εκπαιδευτικό. Πρωτίστως όμως θα πρέπει να ξέρετε ότι δεν υπάρχει σύστημα που να απαξιώνει μισθολογικά, κοινωνικά και επιστημονικά τον εκπαιδευτικό όπως το ελληνικό. Αυτά θα πρέπει να δείτε πρώτα ώστε να έχετε πρώτα το μαθητή. Όταν ο κάθε μαθητής θα έχει τον υπολογιστή του στην τάξη ή το πολύ δύο μαθητές ανά υπολογιστή, Όταν η τάξη θα έχει μικρό αριθμό μαθητών ώστε να προλαβαίνει ο καθηγητής να περνάει από όλους τους υπολογιστές και να εξηγεί στο κάθε παιδί το πρόβλημά του και να μπορεί παράλληλα να διδάσκει και όχι όπως τώρα που μέχρι να περάσει από κάθε υπολογιστή και να εξηγήσει σε κάθε παιδί τη δική του σημαντική απορία έχει εξαντληθεί η διδακτική ώρα. Να αξιοποιήσετε την δυνατότητα για κριτική στην υπάρχουσα κατάσταση και τη θέση που εσείς σαν κυβέρνηση καθορίζεται στον εκπαιδευτικό και όταν αυτά γίνουν ανθρώπινα και επιτρέπουν στον εκπαιδευτικό και ειδικά το νεοδιόριστο, να αφοσιωθεί στο εκπαιδευτικό του έργο και μόνο, τότε να προβείτε στην κρίση των "δόκιμων". Δείτε πως είναι τα πράγματα για τους εκπαιδευτικούς στο ιδιωτικό σχολείο που στέλνεται το γόνο σας και προσπαθήστε να προσδώσετε το ίδιο κύρος και στο δημόσιο σχολείο. Μην μεταβιβάζετε την ευθύνη στους άλλους και κυρίως να μάθετε επιτέλους όλοι οι πολιτικοί από όλους τους χώρους να τηρείτε ότι προεκλογικά υποσχεθήκατε.