Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο ΝηπιαγωγείοΣχόλιο του χρήστη ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ | 23 Απριλίου 2020, 13:14
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά με υγεία! Κύριοι, το Νηπιαγωγείο αποτελεί ιδιαίτερη σχολική βαθμίδα. Είναι η γέφυρα οικογένειας και εκπαίδευσης, οικογένειας και κοινωνίας. Είναι ο χώρος που καλείται να βοηθήσει το μικρό παιδί να ξεπεράσει σταδιακά το οικογενειακό υπερπροστατευτικό περιβάλλον, να ανιχνευθούν τυχόν μαθησιακές δυσκολίες, να ενισχυθούν και να αποκτηθούν ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες.Για να τα πετύχει χρειάζεται ένα σταθερό περιβάλλον. Κάθε αλλαγή-είσοδος νέου προσώπου-αναστατώνει τη ροή και την ηρεμία του μικρού παιδιού. Επιπλέον, ένας εκπαιδευτικός πέραν του Νηπιαγωγού δεν δύναται να αντιμετωπίσει την ιδιαιτερότητα αυτής της τόσο νευραλγικής ηλικίας του παιδιού. Για να μην μακρυγορώ, θεωρώ ότι η πρόταση εισαγωγής ξένης γλώσσας στο Νηπιαγωγείο είναι λάθος, γιατί: -Συνυπάρχουν 2 διαφορτετικές ηλικιακές ομάδες, που διακρίνονται για την μεγάλη απόκλιση τρόπου σκέψης και χρήσης της γλώσσας. -ΣΤο Νηπιαγωγείο κυρίαρχο έργο είναι η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του νηπίου προκειμένου να επιτευχθεί μελλοντικά η ακαδημαϊκή, η προσωπική και η κοινωνική επιτυχία του νηπίου. -Στο Νηπιαγωγείο υπάρχουν αλλόγλωσσα παιδιά, που χρειάζονται ολόκληρη χρονιά μέχρι να καταφέρουν να χρησιμοποιήσουν την ελληνική γλώσσα. -Το Νήπιο χρειάζεται να κτίσει σχέση εμπιστοσύνης με την εκπαιδευτικό του,που πολλές φορές τη φωνάζει "μαμά" η και "γιαγία"ακόμη, για να μπορέσει εμπιστευθεί το χώρο έξω από την οικογένειά του και να αγαπήσει τη μάθηση. -Επιπλέον, έρχονται παιδιά προνήπια που χρειάζονται μήνες προσαρμογής μακριά από την οικογένεια, και εμπιστοσύνης στη Νηπιαγωγό. Πώς να τους ζητηθεί να "παλέψουν" σε τόσα πρωτόγνωρα μέτωπα; -Όσο για την καθαυτού χρήση της γλώσσας, τα προνήπια και τα νήπια, έχουν ανάγκη να γνωρίσουν πρώτα τη μητρική τους γλώσσα και αφού βάλουν τα θεμέλια κατάκτησης μιας γλώσσας να συνεχίσουν στη γνωριμία και με κάποια άλλη. -Σε πολλά Νηπιαγωγεία η Νηπιαγωγός παλεύει και με παιδιά με ιδιαιτερότητες που ακόμη οι γονείς αρνούνται να αποδεχθούν το πρόβλημά τους, και οι εκπαιδευτικοί καλούνται και τους γονείς να βοηθήσουν και τα παιδιά να τα προσαρμόσουν. Αυτά και άπειρες άλλες καταστάσεις που παρουσιάζουν πιο πάνω έμπειροι συνάδελφοι, διαφοροποιούν το Νηπιαγωγείο από τις υπόλοιπες σχολικές δομές. ΄ΕΧει τη δική του φιλοσοφία, χωρίς γνωστικά αντικείμενα, με πολύ παιχνίδι και πολλή μα πολλή προσπάθεια από τις εκπαιδευμένες Νηπιαγωγούς για την επίτευξη της κοινωνικοσυναισθηματικής εκπαίδευσης των νηπίων, ώστε το κάθε νήπιονα είναι αποδοτικό μέλος τόσο στις επόμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες όσο και στην μετέπειτα επαγγελματική και κοινωνική του ζωή.Εκεί αξίζει να δώσετε βαρύτητα και να εμπλουτίσετε το έργο της προσχολικής εκπαίδευσης.