Η εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο περισσότερα προβλήματα από ωφέλειες ,μπορεί να αποδώσει . Για να γίνει απορρόφηση των αποφοίτων της αγγλικής λογικά ,πάρθηκε αυτό το μέτρο .
Ωστόσο ,το θέμα που τίθεται ,δεν είναι αν είναι κανείς υπέρ ή κατά της κυβέρνησης . Το θέμα είναι η εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο και τι μπορεί να αποφέρει .θα μπορούσα να πω κάλλιστα ,πως είμαι εν δυνάμει νηπιαγωγός και στηρίζω την κατάργηση και να μην προσληφθούν αυτοί της αγγλικής ,θα μπορούσα να πω ότι συνδικαλιζομαι και είμαι κατά της κυβέρνησης και να παραθέσω μια αράδα λόγους . Ωστόσο ,το πρόβλημα δεν έγκειται εκεί.
Πώς λοιπόν ,το υπουργείο παίρνει μια τέτοια απόφαση , χωρίς να λάβει υπόψη τα εξής :
1)αγγλικά και ελληνικά ,διαφέρουν στην φωνολογία ,σημασιολογία και άλλους τομείς ανάπτυξης της γλώσσας,είναι δύο διαφορετικά συστήματα γλώσσας και κατ'επεκτασιν σκέψης (για όσους γνωρίζουν ,για τους υπόλοιπους με ένα κλικ στο διαδίκτυο μπορούν να βρεθούν οι διαφορές αυτές )
2)υπάρχει τα τελευταία χρόνια ,μια αύξηση του αριθμού των παιδιών που εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες ,δυσλεξία και άλλα . Προβλήματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση και την γλώσσα . Δηλαδή ,τον ήδη επιβεβαρυμενο πληθυσμό (όσον αφορά τις δυσκολίες του στην παρακολούθηση του σχολικού προγράμματος),τον επιβαρύνουμε ακόμα περισσότερο ...
3)Τα περισσότερα νηπιαγωγεία ,δεν έχουν υποδομές και χρηματοδότηση για τις βασικές δραστηριότητες και θα προσθέσουμε και τα αγγλικά ,τώρα ;
4) Ο χώρος του νηπιαγωγείου ,εκτός των άλλων είναι και χώρος παρατήρησης και καταγραφής της ανάπτυξης των παιδιών(συμπεριλαμβανομένου και της γλωσσικής ανάπτυξης ). Πώς λοιπόν ,μη φυσικοί ομιλητές θα μπορούν να κρίνουν αν η εκμάθηση ή η διδασκαλία ήταν επιτυχής ; Πώς θα κρίνουμε ,αν ένα συγκεκριμένο παιδί ,υστερεί ή όχι στην κατάκτηση δεξιοτήτων /γνώσεων της γλώσσας ;
5)το νηπιαγωγείο δεν χωρίζεται σε διδακτικές ώρες ...Με την προσθήκη αυτή της διδασκαλίας (γιατί περί διδασκαλίας πρόκειται ),το νηπιαγωγείο αρχίζει και σχολείο ποιείται. Τι σημαίνει αυτό ; Γίνεται ένας χώρος προετοιμασίας για το δημοτικό σχολείο ,αρχίζει να μοιάζει με δίχρονα νηπιαγωγεία του αγγλικού και άλλων συστημάτων ,τα οποία μοιάζουν σε οτιδήποτε άλλο ,εκτός από χώρο νηπιαγωγείου.
6) υπάρχουν ανταλλαγές με άλλα πανεπιστήμια του εξωτερικού ,τα οποία αποδεικνύουν πως η διαχείριση της προσχολικής αγωγής από τους νηπιαγωγούς (και οχι από το κράτος ή το πρόγραμμα σπουδών που έχει φτιάξει ) είναι ποιοτικά καλύτερη ,από αυτές των νηπιαγωγών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες . Με θυσίες ,κόπο των ίδιων των νηπιαγωγών ,κατακτήθηκε αυτή η ποιότητα . Γιατί λοιπόν μια,να πρέπει να την αλλάξουμε και να γινουμαι απλά αντιγραφεις συστηματων άλλων χωρών (και μάλιστα χωρών,μεγάλων οικονομικών δυνάμεων ),τα οποία αποδεδειγμένα δεν ωθούν σε καλύτερες πρακτικές και δεν προσθέτουμε πρακτικές άλλων χωρών ,οι οποίες αποδεδειγμένα οδηγούν σε καλύτερα αποτελέσματα και ποιοτικότερη εκπαίδευση και αγωγή ;
Η εποχή ,προστάζει επιχειρήματα λογικά . Όλοι οι νηπιαγωγοί ,συνδικαλιστές η όχι ,έχουν φωνή . Να ασκηθεί ,το δικαίωμα έκφρασης και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ υπουργείου και νηπιαγωγών και η συνδιαμόρφωση του πλαισίου . Εφόσον αυτήν στιγμή ,η κυβέρνηση περναει ένα νομοσχέδιο το οποίο βρήκε αντιδράσεις ,προηγουμένως από την κοινωνία ,η ίδια η κοινωνία πρέπει να ασκήσει τα δικαιώματα της . Ενημέρωση και δράση ,χρειάζεται . Εάν έμπαινε ένα χαρτί για υπογραφές ,προς καταγγελία του άρθρου αυτού ,η κυβέρνηση θα έπρεπε να το πάρει πίσω. Και εκτός από την ελληνική δικαιοσύνη ,αυτό μπορεί να προχωρήσει και στην ευρωπαϊκή . Επιτέλους μια φορά ,να βγει ένας νόμος για την εκπαίδευση και η επιστημονική υποστήριξη του (αν υπάρχει ). Όχι λόγια του αέρα και κούφια επιχειρήματα .
Η εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο περισσότερα προβλήματα από ωφέλειες ,μπορεί να αποδώσει . Για να γίνει απορρόφηση των αποφοίτων της αγγλικής λογικά ,πάρθηκε αυτό το μέτρο . Ωστόσο ,το θέμα που τίθεται ,δεν είναι αν είναι κανείς υπέρ ή κατά της κυβέρνησης . Το θέμα είναι η εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο και τι μπορεί να αποφέρει .θα μπορούσα να πω κάλλιστα ,πως είμαι εν δυνάμει νηπιαγωγός και στηρίζω την κατάργηση και να μην προσληφθούν αυτοί της αγγλικής ,θα μπορούσα να πω ότι συνδικαλιζομαι και είμαι κατά της κυβέρνησης και να παραθέσω μια αράδα λόγους . Ωστόσο ,το πρόβλημα δεν έγκειται εκεί. Πώς λοιπόν ,το υπουργείο παίρνει μια τέτοια απόφαση , χωρίς να λάβει υπόψη τα εξής : 1)αγγλικά και ελληνικά ,διαφέρουν στην φωνολογία ,σημασιολογία και άλλους τομείς ανάπτυξης της γλώσσας,είναι δύο διαφορετικά συστήματα γλώσσας και κατ'επεκτασιν σκέψης (για όσους γνωρίζουν ,για τους υπόλοιπους με ένα κλικ στο διαδίκτυο μπορούν να βρεθούν οι διαφορές αυτές ) 2)υπάρχει τα τελευταία χρόνια ,μια αύξηση του αριθμού των παιδιών που εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες ,δυσλεξία και άλλα . Προβλήματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση και την γλώσσα . Δηλαδή ,τον ήδη επιβεβαρυμενο πληθυσμό (όσον αφορά τις δυσκολίες του στην παρακολούθηση του σχολικού προγράμματος),τον επιβαρύνουμε ακόμα περισσότερο ... 3)Τα περισσότερα νηπιαγωγεία ,δεν έχουν υποδομές και χρηματοδότηση για τις βασικές δραστηριότητες και θα προσθέσουμε και τα αγγλικά ,τώρα ; 4) Ο χώρος του νηπιαγωγείου ,εκτός των άλλων είναι και χώρος παρατήρησης και καταγραφής της ανάπτυξης των παιδιών(συμπεριλαμβανομένου και της γλωσσικής ανάπτυξης ). Πώς λοιπόν ,μη φυσικοί ομιλητές θα μπορούν να κρίνουν αν η εκμάθηση ή η διδασκαλία ήταν επιτυχής ; Πώς θα κρίνουμε ,αν ένα συγκεκριμένο παιδί ,υστερεί ή όχι στην κατάκτηση δεξιοτήτων /γνώσεων της γλώσσας ; 5)το νηπιαγωγείο δεν χωρίζεται σε διδακτικές ώρες ...Με την προσθήκη αυτή της διδασκαλίας (γιατί περί διδασκαλίας πρόκειται ),το νηπιαγωγείο αρχίζει και σχολείο ποιείται. Τι σημαίνει αυτό ; Γίνεται ένας χώρος προετοιμασίας για το δημοτικό σχολείο ,αρχίζει να μοιάζει με δίχρονα νηπιαγωγεία του αγγλικού και άλλων συστημάτων ,τα οποία μοιάζουν σε οτιδήποτε άλλο ,εκτός από χώρο νηπιαγωγείου. 6) υπάρχουν ανταλλαγές με άλλα πανεπιστήμια του εξωτερικού ,τα οποία αποδεικνύουν πως η διαχείριση της προσχολικής αγωγής από τους νηπιαγωγούς (και οχι από το κράτος ή το πρόγραμμα σπουδών που έχει φτιάξει ) είναι ποιοτικά καλύτερη ,από αυτές των νηπιαγωγών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες . Με θυσίες ,κόπο των ίδιων των νηπιαγωγών ,κατακτήθηκε αυτή η ποιότητα . Γιατί λοιπόν μια,να πρέπει να την αλλάξουμε και να γινουμαι απλά αντιγραφεις συστηματων άλλων χωρών (και μάλιστα χωρών,μεγάλων οικονομικών δυνάμεων ),τα οποία αποδεδειγμένα δεν ωθούν σε καλύτερες πρακτικές και δεν προσθέτουμε πρακτικές άλλων χωρών ,οι οποίες αποδεδειγμένα οδηγούν σε καλύτερα αποτελέσματα και ποιοτικότερη εκπαίδευση και αγωγή ; Η εποχή ,προστάζει επιχειρήματα λογικά . Όλοι οι νηπιαγωγοί ,συνδικαλιστές η όχι ,έχουν φωνή . Να ασκηθεί ,το δικαίωμα έκφρασης και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ υπουργείου και νηπιαγωγών και η συνδιαμόρφωση του πλαισίου . Εφόσον αυτήν στιγμή ,η κυβέρνηση περναει ένα νομοσχέδιο το οποίο βρήκε αντιδράσεις ,προηγουμένως από την κοινωνία ,η ίδια η κοινωνία πρέπει να ασκήσει τα δικαιώματα της . Ενημέρωση και δράση ,χρειάζεται . Εάν έμπαινε ένα χαρτί για υπογραφές ,προς καταγγελία του άρθρου αυτού ,η κυβέρνηση θα έπρεπε να το πάρει πίσω. Και εκτός από την ελληνική δικαιοσύνη ,αυτό μπορεί να προχωρήσει και στην ευρωπαϊκή . Επιτέλους μια φορά ,να βγει ένας νόμος για την εκπαίδευση και η επιστημονική υποστήριξη του (αν υπάρχει ). Όχι λόγια του αέρα και κούφια επιχειρήματα .