Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση2. Πτυχία με αντίκρισμα: νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότηταΣχόλιο του χρήστη Ιωάννα | 5 Δεκεμβρίου 2010, 17:31
Δεν μπορεί πραγματικά να πιστεύετε ότι με φοίτηση 1 ή 2 ετών μπορεί κάποιος να θεωρείται πτυχιούχος, και πόσο μάλλον επί συγκεκριμένου αντικειμένου. Το πρώτο έτος της οποιασδήποτε Σχολής ή Τμήματος είναι πάντα καθαρά εισαγωγικό, με στόχο τη θέσπιση των απαραίτητων γνωστικών βάσεων πάνω στις οποίες κάθε φοιτητής θα καταφέρει να εντρυφήσει στο αντικείμενο του. Το Σύστημα Πιστωτικών Μονάδων, μπορεί ναι μεν να δίνει τη δυνατότητα ευελιξίας στους φοιτητές μεταξύ Tμημάτων και γνωστικών αντικειμένων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν στοχεύει στη δημιουργία ολοκληρωμένων και ικανών επιστημόνων. Δεν γίνεται απόφοιτος της Σχολής Θετικών Επιστημών να θεωρείται ούτε Φυσικός, ούτε Βιολόγος, ούτε Γεωλόγος από τη στιγμή που θα έχει παρακολουθήσει 2 μαθήματα του ενός Τμήματος και 3 του άλλου. Επιπλέον με αυτό τον τρόπο, ευθαρσώς μπορώ να πω, καταργείτε τα συλλογικά πτυχία, δεδομένου ότι καθένας, με διαφορετικό αριθμό και είδος μαθημάτων, έχει κατά συνέπεια και διαφορετικές γνώσεις και ικανότητες. Μια τέτοια μεταρρύθμιση υπό αυτές τις προϋποθέσεις όχι μόνο δεν θα βελτιώσει την ποιότητα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά θα τη διασπάσει ακόμα περισσότερο και θα μειώσει και την ίδια την ανταγωνιστικότητα των αποφοίτων μας, που έως τώρα μέχρι και σε διεθνές επίπεδο, είναι αρκετά υψηλή. Γιατί μπορεί κάθε χρόνο να μας κόβετε επιδοτήσεις και προγράμματα, παρόλα αυτά εμείς ξεπερνάμε όλα τα εμπόδια και παράγουμε ουσιώδες έργο και γνώση. Και δυστυχώς οι μόνοι που αναγνωρίζουν την αξία και την προσπάθεια μας, είναι τα Πανεπιστήμια και οι εργοδότες του εξωτερικού. Εν κατακλείδι, ακούστε και μια φορά της προτάσεις τα Πανεπιστημιακής κοινότητας. Μπορεί να μην είμαστε τέλειοι, αλλά γνωρίζουμε τα ελαττώματα μας και αγωνιζόμαστε, εναντίον σας δυστυχώς, για να διορθώσουμε.