Είναι απαράδεκτη η θεσμοθέτηση εξετάσεων για την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια των μαθητών που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια.
Τα παιδιά αυτά έχουν ήδη εξεταστεί για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Γυμνάσια, έχουν ανταποκριθεί με επιτυχία στο πολύ απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών και ξαφνικά, μέσα σε τρία χρόνια, καλούνται να επαναεπιβεβαιώσουν την αξία τους για να συνεχίσουν σε αντίστοιχο επίπεδο σπουδών και στο ίδιο σχολικό περιβάλλον όπου ήδη έχουν αναπτύξει δεσμούς, φιλίες και συνεργασίες. Είναι ο απόλυτος αιφνιδιασμός, αντίθετα με ότι υποστηρίζεται στην αιτιολογική έκθεση, καθώς τα παιδιά αυτά, με την υποστήριξη της οικογένειάς τους, αποφάσισαν να συμμετέχουν στην διαδικασία επιλογής μέσω εξετάσεων, μη γνωρίζοντας ότι σε τρία χρόνια θα πρέπει να συμμετάσχουν σε μια νέα διαδικασία επιλογής και ότι θα πρέπει να υποστούν το άγχος και την αγωνία της νέας εξέτασης, ενώ θα έπρεπε απρόσκοπτα να ασχολούνται με την απόκτηση νέας γνώσης και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και ταλέντων τους ελεύθερα, χωρίς την έννοια της συνεχούς επιβεβαίωσης της αξίας τους, ιδιαίτερα στην κρίσιμη αυτή ηλικία. Δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του Πρότυπου Σχολείου, ούτε αυτή είναι η διαδικασία αναζήτησης και εμπέδωσης της αριστείας.
Εν κατακλείδι, οι μαθητές που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια θα πρέπει να εισάγονται χωρίς εξετάσεις στα αντίστοιχα Πρότυπα Λύκεια και θα πρέπει να αναφέρεται ρητά στο νέο νομοσχέδιο.
Είναι απαράδεκτη η θεσμοθέτηση εξετάσεων για την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια των μαθητών που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια. Τα παιδιά αυτά έχουν ήδη εξεταστεί για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Γυμνάσια, έχουν ανταποκριθεί με επιτυχία στο πολύ απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών και ξαφνικά, μέσα σε τρία χρόνια, καλούνται να επαναεπιβεβαιώσουν την αξία τους για να συνεχίσουν σε αντίστοιχο επίπεδο σπουδών και στο ίδιο σχολικό περιβάλλον όπου ήδη έχουν αναπτύξει δεσμούς, φιλίες και συνεργασίες. Είναι ο απόλυτος αιφνιδιασμός, αντίθετα με ότι υποστηρίζεται στην αιτιολογική έκθεση, καθώς τα παιδιά αυτά, με την υποστήριξη της οικογένειάς τους, αποφάσισαν να συμμετέχουν στην διαδικασία επιλογής μέσω εξετάσεων, μη γνωρίζοντας ότι σε τρία χρόνια θα πρέπει να συμμετάσχουν σε μια νέα διαδικασία επιλογής και ότι θα πρέπει να υποστούν το άγχος και την αγωνία της νέας εξέτασης, ενώ θα έπρεπε απρόσκοπτα να ασχολούνται με την απόκτηση νέας γνώσης και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και ταλέντων τους ελεύθερα, χωρίς την έννοια της συνεχούς επιβεβαίωσης της αξίας τους, ιδιαίτερα στην κρίσιμη αυτή ηλικία. Δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του Πρότυπου Σχολείου, ούτε αυτή είναι η διαδικασία αναζήτησης και εμπέδωσης της αριστείας. Εν κατακλείδι, οι μαθητές που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια θα πρέπει να εισάγονται χωρίς εξετάσεις στα αντίστοιχα Πρότυπα Λύκεια και θα πρέπει να αναφέρεται ρητά στο νέο νομοσχέδιο.